TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• StianØverland's 1991 MR2 3s-gte prosjekt

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #364144  av inzane2012

stianøverland skrev:ja ble veldig fornøyd :) nei har ikke skjekket det. men regner med hvertfall en 6-7 :)
ja det kan høres rimelig ut det ja :)

du får ta noen flere bilder i dagslyset og da siden du nesten ikke ser felgene på di kvelds bilda ;)
 #364152  av MR2turbo

Likte de svarte felgene til bilen din, men åssen holder sprayboks-lakk mot f.eks felgrens?
Jeg lakka felgene til Hiacen svart matt men da brukte jeg epoxy primer, og polyurethane svart silkematt. det holder alt av rensemidler osv.
Ser forresten godt ut hele bilen og da :)
 #364190  av C.s91

stianøverland skrev:
C.s91 skrev:bilen skriker etter litt lakk på kaliperne, enten bilens grønnfarge eller sport rød/gul
ja vet det, har vurdert det lenge, men hvor varmt blir det her ? tenker på vanlig billakk tåler opp mot en 90 grader, men hvor varm blir selve kalipperen ?
Jeg brukte hvertfall 650 graders lakk, og har ikke hatt noen problemer med det, vanlig lakk vil bare flasse av ( det gjorde det på mopeden, og bil kalipere blir sikkert en god del varmere) Men hvis man gjør en god grunnjobb med litt god vask, avfetting og pussing så kan du fnt spraye med lakkbokser uten at resultatet blir dårlig. Når de er lakkert kan du også kjøpe varmebestandige klistremerker det står MR2 på :)
 #364195  av stianøverland

MR2turbo skrev:Likte de svarte felgene til bilen din, men åssen holder sprayboks-lakk mot f.eks felgrens?
Jeg lakka felgene til Hiacen svart matt men da brukte jeg epoxy primer, og polyurethane svart silkematt. det holder alt av rensemidler osv.
Ser forresten godt ut hele bilen og da :)
jeg brukte også epoxy grunning. lakken er samme som blir brukt på pyntelister på bla. honda :) sitter som juling, men den dekker fryktelig dårlig :(
C.s91 skrev:
stianøverland skrev:
C.s91 skrev:bilen skriker etter litt lakk på kaliperne, enten bilens grønnfarge eller sport rød/gul
ja vet det, har vurdert det lenge, men hvor varmt blir det her ? tenker på vanlig billakk tåler opp mot en 90 grader, men hvor varm blir selve kalipperen ?
Jeg brukte hvertfall 650 graders lakk, og har ikke hatt noen problemer med det, vanlig lakk vil bare flasse av ( det gjorde det på mopeden, og bil kalipere blir sikkert en god del varmere) Men hvis man gjør en god grunnjobb med litt god vask, avfetting og pussing så kan du fnt spraye med lakkbokser uten at resultatet blir dårlig. Når de er lakkert kan du også kjøpe varmebestandige klistremerker det står MR2 på :)

fy faen så harry :P
 #364210  av Mr_Storbrua

Har aldri sjekka opp hvor mye varme billakken tåler, men det må vel være mer enn 90 grader? Hvor varmt blir det på ett svart panser/tak på en skikkelig sommerdag med lite vind? Jeg klarer ikke ta på det..
 #365228  av stianøverland

i dag var det åpen kjøring på glattkjøringsbanen til NAF i skien.

hadde det litt for morro med å røyklegge hele området da termostaten og muligens toppakninga gikk.. så da blir det noen timer med skruing, IGJEN
 #366077  av lexusmann

stianøverland skrev:bilen blir å se på bilutstillinga på handelstevnet 28 august 2010 :)
Hvor er det? Er i Oslo den dagen,men er sikkert ikke der, hehe.... :wink:
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 23