TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #364134  av inzane2012

begynner å bli ganske lei av utsende på XP nå, og har prøvd å endre litt på det...
før hadde jeg ett program som hette styleXP som var ganske kult, kunne gjøre mye artig med utseende på desktopen og ikoner og sånt, men får ikke det til å funke nå, noen her som har peiling på andre gode program som gjør det lett å endre på utseendet??
 #364143  av inzane2012

Toyota-rav4-2002 skrev:Jeg kommer ikke på noen program sånn i farta da...
Men, hva med noen nye "themes"??
Her har man jo ett eksempel: http://stevenharman.net/blog/archive/20 ... theme.aspx
http://customize.org/xpthemes noen her og...
er det jeg mener :) har ikke sjekket den første linken, men vet at alle themes og skins og sånt du laster ned fra customize.org så må du ha ett eget program alà styleXP...

hadde ett før som var ganske kult, kom inn på login skjermen så såg det ut som ei blank svart safe dør med kodepanel på, og når du logget inn så startmeny baren og i sånn blank svart og såg litt anerledes ut...
med styleXP kunne du vertfall gjøre ganske mye artig, kunne f.eks ganske enkelt, men risikabelt, endre widows startup bildet til at det f.eks stod FBI(jada, ganske harry jeg vet) eller akkurat det du ville...
 #364148  av celicat23

Oppgrader til windows 7... Hadde vista lenge og hatet det, ville ha tilbake XP. Men etter at jeg gikk over til win7 ser jeg ingen grunn til å tenke på XP mer.

Oh.. 8 timer og 18 minutter til 3 uker fri, så trist. Så veldig veldig veldig trist. 3 uker uten å se jobben? :( :) :o :D :lol: :mrgreen:
 #364155  av inzane2012

celicat23 skrev:Oppgrader til windows 7... Hadde vista lenge og hatet det, ville ha tilbake XP. Men etter at jeg gikk over til win7 ser jeg ingen grunn til å tenke på XP mer.

Oh.. 8 timer og 18 minutter til 3 uker fri, så trist. Så veldig veldig veldig trist. 3 uker uten å se jobben? :( :) :o :D :lol: :mrgreen:
joda, planen er nok å gå over til windows 7 professional eller ultimate eller hva den heter den skikkelige utgaven :)
planen er og en grei ssd disk til å OS'n på så jeg får litt kjappere operativsystem... vurderte raptordisk, men tror jeg går for ssd...

men hadde vert artig å fått noen kule themes til xp'n i mellomtia, noe å "leike" med ikke bare endre farge og skrift størrelse på startbar'en og sånt ;)
 #364161  av ArildM

Zune Theme til XP er det eneste fine temaet til XP. Som en bonus er det også offisielt laget av Microsoft.

Ellers er det rått med SSD, har ikke noe annet å si 8)
Deilig når photoshop loader på 3-5 sekunder og alt loader på under ett sekund på en 3års gammel pc :mrgreen:
 #364163  av inzane2012

ArildM skrev:Zune Theme til XP er det eneste fine temaet til XP. Som en bonus er det også offisielt laget av Microsoft.

Ellers er det rått med SSD, har ikke noe annet å si 8)
Deilig når photoshop loader på 3-5 sekunder og alt loader på under ett sekund på en 3års gammel pc :mrgreen:
ja den var ikke så hakkandes gale den zune theme'en :)

eneste jeg er litt skeptisk til med tanke på ssd er levetia på di... er ikke anbefalt å ta defrag på di ettersom jeg har forstått ?? og etter hvert som tia går så har det en tendens til "flyte" utover med filer på OS disken...
 #364167  av inzane2012

celicat23 skrev:Ja, levetiden skal ikke være all verden. Derfor så investerte jeg i noen western digital enterprise edition disker i stedet for :)
har dåtte helt av det hardware kjøret, så refresh my memory marius :) hva er det som er så bra med di diskene da?
er di kjappere/bedre enn f.eks raptor diskene til å kjøpe OS på?
PS: trenger jo ikke en disk som er stort større enn 150gb da det er KUN OS som skal vere der :)
Sist redigert av inzane2012 den 23 jul 2010 09:50, redigert 1 gang totalt.
 #364169  av ArildM

Bah tull på dere da, har 5 års garanti på Crucial M225 disken min. Aldri gjort en så god investering på en så gammel PC før!
En godt programert kontroller fordeler skrivingen på disken slik at den har potensiale til å vare mellom 10-20år med vanlig bruk (som C: disk). Med TRIM støtte er det heller ingen nevneverdig degradering av hastighet selv etter lang tids bruk (maks 2-3%).

Ypper dere mot en som har nerding som yrke eller 8) :lol:
 #364170  av ArildM

EDIT: Ser at Enterprisediskene til WD har samme MTBF(Mean time between failures) som SSD Disker har, ikke ille.
SSD: 1-1,500,000 time(r)
WD Enterprise:1,200,000 time(r)
 #364171  av inzane2012

skjønner ikke en dritt av hva du sier arild :) hehe
har som sagt dåtte helt av lasset når det kommer til hardware...

men har du noen erfaring med raptor diskene??
har jo denne her http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=378747 som jeg tror hadde passet helt ypperlig til mitt bruk, mens denne SSD disken http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=601325 koster jo over det dobbelte??

blir ikke å kjøpe noe enda så prisene faller jo nok etterhvert... men til mitt bruk som nå er hovedsakelig bare til surfing og se på film/tv serier samt litt spilling, så holder det vel med raptoren? jeg er bare ute etter litt kjappere system, ikke en super geek'ete pc ;)
 #364174  av ArildM

Haha, Intel har åpnet nye fabrikker så til høsten ser du nok SSD disker med dobbel kapasitet til halveprisen.

SSD er sinnsykt mye mer responsivt enn en vanlig harddisk, og personlig mener jeg det er den ultimate oppgradering til en PC til ditt bruk :) Intel X25-M diskene på 80Gb er et godt valg :)
 #364176  av inzane2012

høres lovende ut :) vi får se om jeg ikke investerer i en win7 ultimate edition og en ssd disk iløp av året :)
og ja jeg kjøper faktisk ekte windows, orker ikke alt det styret med å laste ned en cracka utgave, har hatt sånt før og det blir bare tull med det i lengden ;) så kjøper jeg det heller, så vist det klikka har jeg noen på andre enden av telefonen jeg kan skjelle ut etterpå :D
  • 1
  • 578
  • 579
  • 580
  • 581
  • 582
  • 1172