TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Shit happends. Slik gÃ¥r det nÃ¥r man er en Hulk.. :p

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #364665  av FireWalk

lasse skrev:Er ihvertfall ikke store problemet å skifte studsa, har gjort det utallige ganger på min, både foran og bak.
Er bare å vri navet til du ser det er klart på baksida og banke driten ut, den nye setter du inn og drar på plass ved å bruke en mutter :wink:
Men det er jo helt utrolig at de har fått til dette, må jo ha stått med muttertrekker'n ett kvarter og dratt til!!
Ja så det var et hull bakom der. Men er det ikke mye pes å knote med det da? Tenkte det kanskje var enklere å bare demontere bremseskive og kalipper slik at en kommer bedre til?
 #364667  av FireWalk

lasse skrev:Er ihvertfall ikke store problemet å skifte studsa, har gjort det utallige ganger på min, både foran og bak.
Er bare å vri navet til du ser det er klart på baksida og banke driten ut, den nye setter du inn og drar på plass ved å bruke en mutter :wink:
Men det er jo helt utrolig at de har fått til dette, må jo ha stått med muttertrekker'n ett kvarter og dratt til!!
Ja så det var et hull bakom der. Men er det ikke mye pes å knote med det da? Tenkte det kanskje var enklere å bare demontere bremseskive og kalipper slik at en kommer bedre til?
 #364677  av lasse

Trenger ikke å demontere skive/calipper, jeg har tilogmed banka ut studs med hjulet på og med bilen på bakken...
Er veldig enkelt når man først har fått linet opp så det er klar bane bak, bare å banke til dem spretter ut da.
 #364678  av predator

lasse skrev:Trenger ikke å demontere skive/calipper, jeg har tilogmed banka ut studs med hjulet på og med bilen på bakken...
Er veldig enkelt når man først har fått linet opp så det er klar bane bak, bare å banke til dem spretter ut da.
Kjekt å vite :mrgreen: Takker for info.
 #364726  av FireWalk

Måtte av med skiva pga den var knekt såpass langt inne at jeg ikke kom til å få banket den ut uten. På andre siden måtte jeg borre..

Fikk endelig bytta fjærer og nå på begge sider. Nye eibach senkefjærer. Tenkte at NÅÅÅ skal den iallefall ikke subbe på høyresiden lenger. Men joda! visst faen subber det enda!

så hva i HELVETE kan det være???? skjønner det rett og slett ikke. Har byttet begge demperene, begge fjærene, bærekulene, lenkearm til krengestag, foring til krengestag.... Forsøkte til og med å bytte plass på demperene, med samme resultat.

er LITT Fed up av å bytte dempere og fjærer nå...... er et eller annet sinnsykt som ingen klarer å finne ut tydeligvis. Lettere å bare hente slegga og druse opp hjulbrønnen litt så det blir plass nok...... bare så rart at det funker helt fint på andre siden. Gir snart opp! Nei, jeg HAR gitt opp.. :D
 #364739  av EXS

FireWalk skrev:Måtte av med skiva pga den var knekt såpass langt inne at jeg ikke kom til å få banket den ut uten. På andre siden måtte jeg borre..

Fikk endelig bytta fjærer og nå på begge sider. Nye eibach senkefjærer. Tenkte at NÅÅÅ skal den iallefall ikke subbe på høyresiden lenger. Men joda! visst faen subber det enda!

så hva i HELVETE kan det være???? skjønner det rett og slett ikke. Har byttet begge demperene, begge fjærene, bærekulene, lenkearm til krengestag, foring til krengestag.... Forsøkte til og med å bytte plass på demperene, med samme resultat.

er LITT Fed up av å bytte dempere og fjærer nå...... er et eller annet sinnsykt som ingen klarer å finne ut tydeligvis. Lettere å bare hente slegga og druse opp hjulbrønnen litt så det blir plass nok...... bare så rart at det funker helt fint på andre siden. Gir snart opp! Nei, jeg HAR gitt opp.. :D

kansje en dum tanke men hva om hele bakstillingen er litt offset? altså at alt har forskjøvet seg bittelitt til den ene siden.... har sett det problemet på andre biler, ikke mr2 dog
 #364740  av lasse

FireWalk skrev:Måtte av med skiva pga den var knekt såpass langt inne at jeg ikke kom til å få banket den ut uten. På andre siden måtte jeg borre..

En grov skrutrekker hadde vært din venn...
Hvor subber det?
 #364745  av FireWalk

Fikk kjørt en runde nå, så virker som det fikk satt seg litt. Nå subber det på begge sider. Det nye senkesettet er eibach sportline så det senker ganske mye. Og jeg har 265 profil dekk, så det er selve kanten innerst på skjermen som tar nedi når hjulet går opp. er bare ca 1 cm klaring fra skjermen og opp til hjulet nå. Så det blir nok å valse hjulbuene. Skal jo ha på spacere også så mulig jeg må bygge ut hele hjulbrønnen for å få plass.. Får se hva jeg finner på. Bilen skal jo lakkeres om igjen etter hvert nå uansett :)
 #364775  av lasse

Kjører du med crash bolter så du får justert camberen da? Kan hende det holder for å få det innafor om det ikke er mye det subber (holdt ikke for meg da men...)
 #364781  av FireWalk

lasse skrev:Kjører du med crash bolter så du får justert camberen da? Kan hende det holder for å få det innafor om det ikke er mye det subber (holdt ikke for meg da men...)
Har crash bolter liggende, men har ikke hatt behov for å sette dem på. bilen skal lakkeres om igjen nå til høsten, da tar jeg hjulbuene i samme slengen og får breddet dem litt.

Jeg jekket opp bilen og fant frem noen plastikk lister som jeg la over hjulet, så slapp jeg ned jekken så listene presset innerste kanten på buen litt opp, slik at det ikke skjærer seg inn i dekket lenger. kjører jeg normalt så går det helt fint, men legger jeg den bredt vil det subbe likevel.
Er vel ikke så mye annet å gjøre enn å bredde litt..