TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Er det mulig Ã¥ fjerne a/c ?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #364902  av ford suger

Som topic sier: er det mulig å røske ut a/c anlegget fra en bil uten for mye ombygging og jobb? Jeg bruker det aldri i min bil (92 cs) så har grublet på dette en stund.
 #364904  av EXS

lurer på det samme, greit og kvitte seg med den ekstra vekten visst man ikke har behov for kald lufta....
 #364909  av AnaXyd

Dere vil fjerne AC?! :O Jeg som sikler SÅ fælt etter AC på min! :O

Men uansett, man kan ta ut tingene i motorrommet uten problemer vil jeg tro. Kompressor og kabler som tilhører dette veier jo en del, men når det kommer til enheten på innsiden, er det ekstremt mye fikkel som skal til for å ta det ut.
 #364978  av loft

Mange som har røska ut ACen, får jo ekstra futt. Hvor merkar den ekstra futten er aner jeg ikke men, må være en grunn til at de tar den av:)

Hadde du giddi å installert den i bila mi?!?!:P svetter ihjel her..
 #365035  av ford suger

Klart jeg instalerer det i bilen din, Skulle bare mangle :D
Fra spøk til alvor, det er bare å komme hit å hjelpe meg å få det ut så skal du få a/c anlegget som takk for hjelpen.... mulig det vanker en kaffekopp også mens du er her..... :D
Men er det ikke en skadelig gass i dette annlegget? Må kanskje la vær å grille pølser rett ved siden av når en tar "hull" på driten?
 #365042  av MOTORSPORTHUSET

når du dere fjerner kompressoren må dere lage ei hylse til feste hvor acen satt. på st185)
dere må bestille reim til uten ac. det fins på toyota.ellers bruker dere samme løpehul.
trykkføleren som sitter oppe ved torpedoen må sitte igjen ellers går vifta hele tiden.

vekt ca 20kg med alt inkl kjøler inne i bilen under dashbord.
 #365048  av ford suger

Oooops... Dette kjente jeg nå ikke var noe jeg hadde veldi lyst til å begynne med selv :? Kjenner meg selv såpass at dette går til helvete hvis jeg skal drive å kløne selv.
Hva tar Motorsporthuset for jobben med å fjerne dette hvis jeg kjører bilen opp til deg på Konsmo?
 #367241  av Pirken

Jeg skrudde dritten av, flekket av ekstra ledninger og rør og "radiatoren" framme. Bestilte viftereim fra Toyota, monterte den og kjørte ! Trengte ikke å lage noe som helst. Men igjen det var en ST215, og jeg bestilte reim fra ST185
 #367248  av Noxan8

passer alt dette i min MR2???