TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Import av IS200 kompressor..

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #365235  av James

Noen Lexus entusiaster her som har noe snøring på hva det ca. vil komme på å importere en IS200 kompressor fra Tyskland? :)
 #365321  av James

takker, takker.. :)
Ser helst etter en IS200 med kompressor orginalt, men virker som de er vansklig å oppdrive :roll:
 #365330  av harared

Orginalt? TTE kittet er det som ble levert fra Toyota så skal være bolt on hvis alt følger med.
De ble ettermontert slik at innmat i motoren er den samme.
Er vel ikke mange bilene som har det her i avgifts Norge vil jeg tro og sammenlignet med orginale kitt solgt i utlandet er 20000,- billig.
 #365355  av James

harared skrev:Orginalt? TTE kittet er det som ble levert fra Toyota så skal være bolt on hvis alt følger med.
Er vel ikke mange bilene som har det her i avgifts Norge vil jeg tro og sammenlignet med orginale kitt solgt i utlandet er 20000,- billig.
Litt dårlig lagt fram fra min side.. Mente altså godkjent/ikke ombygget. Eller kom aldri IS200 med kompressor som ny og at alt er ettermontert?
 #365364  av Zepticon

James skrev:
harared skrev:Orginalt? TTE kittet er det som ble levert fra Toyota så skal være bolt on hvis alt følger med.
Litt dårlig lagt fram fra min side.. Mente altså godkjent/ikke ombygget. Eller kom aldri IS200 med kompressor som ny og at alt er ettermontert?
Enten det er orginalt eller ettermontert så er det samme kitet så vidt jeg har forstådt det, forskjellen er vell bare om det ble bestillt med bilen eller etter at den var kjøpt.
 #365366  av harared

Vil tro det ikke blir problem med godkjenning da kittet er TUV godkjent og Toyota selv har solgt det.
Blir ca samme effekten som det er i is300 og det med sammme type bremser.
Hvis det blir montert i en 10 år gammel "norsk" bil slipper vel man billigere unna også?
Du får høre med Toyota og Biltrangsynet hvordan det skal gjøres med ettermontering, vil kanskje gi deg et vetug svar...
 #365372  av QuiNlan

Med litt fantasi kan du få en Supra cutoff for samme prisen. 5 ganger så morro, og ikke umulig å få godkjent hvis man prater med de rette folka. I en Supra cutoff får man med alt man trenger for å få motoren til å gå, samt girkasse. Eneste er at det tar en halv evighet å få satt det inn, hehe.