TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Banan fluer! :D

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #365110  av Elzin

har du komt hjem fra jobb og blit velkommen av bananfluer som har beleiret krypinnet ditt?

jeg hadde nettop en slik opplevelse, men kom hjem fra hytte tur... oh yes, her var det en del banan fluer!
hadde glemt en annanas! den var hjemmet dems jah.

men jeg gikk på nettet og leste litt, det er en fin måte å bli kvitt disse på!!! fungerer grise fint!

hell noe pils\vin\eplemost oppi ett glass, deretter 1 dråpe zalo, bare en!!! en liten en....

zaloen ødelegger hinna på ølen som i mitt tilfelle ble brukt!
nå klarte ikke disse flyvende idiotene å lande her lengre. så dem synker rett til buns! :D ekstremt effektivt! :D
*jeg plasserte 2-3 glass i hvert rom :P gikk vell med 3 pils hihi* du trenger ikke helle på påfyll til dem heller :)

lykke til folkens :D
 #365112  av inzane2012

funker dette på vanlige fluger og eller??? har ei fluge her som irriterer vettet av meg nå og som nekter å dø...
 #365140  av Elzin

aner ikke, bare å prøve :P
men er fint mot pesten av bananfluer! :D !:D
 #365146  av hmsilset

høres helt genialt ut da :) Og med bare en dråpe zalo så kan man jo drikke ølla neste dag om den siles igjennom ett kaffefilter :D
 #365153  av Elzin

hmsilset skrev:høres helt genialt ut da :) Og med bare en dråpe zalo så kan man jo drikke ølla neste dag om den siles igjennom ett kaffefilter :D
ja om du syns det er svære greier så kjør på :P *kommer til å ligge døde fluer nedi neste dag når du hiver den gjennom kaffe filteret, men dem silves vell også ut :P*
 #365157  av celicat23

inzane2012 skrev:funker dette på vanlige fluger og eller??? har ei fluge her som irriterer vettet av meg nå og som nekter å dø...
Støvsugeren fungerer fint.
 #365233  av stianøverland

ang støvsuger, NEI! jeg støvsugde opp et vepsebol en gang, og flesteparten kom like fort ut igjen som inn..
 #365385  av FireWalk

å drukne i øl høres jo forsåvidt også ut som en human måte å ta dem av dage på :D
 #365831  av FireWalk

som ved de andre store oppdagelser her i verden har jeg helt tilfeldigvis nå funnet ut at baileys også funker fint til dette formålet. :D Funker selv på større hybelkaniner som klippedyr. :mrgreen:
 #365833  av sindrejl

stianøverland skrev:ang støvsuger, NEI! jeg støvsugde opp et vepsebol en gang, og flesteparten kom like fort ut igjen som inn..
sprøtt.. de skal egentlig bli drept av vakuumet ..
 #365836  av predator

sindrejl skrev:
stianøverland skrev:ang støvsuger, NEI! jeg støvsugde opp et vepsebol en gang, og flesteparten kom like fort ut igjen som inn..
sprøtt.. de skal egentlig bli drept av vakuumet ..
Teip igjen åpningen da, å vente i 14 dager til du bruker den :lol:
 #365840  av inzane2012

nå blir det jo egentlig ikke vacuum i en støvsuger da :) med mindre du har en sånn her industriell sak med en helvettes suge evne så tror jeg ikke den vanlige 2-300kr støvsugeren på elprice er sterknok til å kverke ett helt vepsebol, blir nok så mye veps inni der at di tetter igjen fileret... men til å kverke ei og anna fluge funker det sikkert gull ;)
 #365842  av celicat23

Edderkopper, fluer, veps.. Mye rart som har gått inn i støvsugeren her, og aldri sett noe kom ut igjen. Må være en skikkelig hardcore en jeg har :D
 #365846  av inzane2012

celicat23 skrev:Edderkopper, fluer, veps.. Mye rart som har gått inn i støvsugeren her, og aldri sett noe kom ut igjen. Må være en skikkelig hardcore en jeg har :D
tydeligvis, sikkert en sånn der 3000watt's sak med turbo og direct port injection NOS ;)
 #365928  av mr2storbrua

inzane2012 skrev:
celicat23 skrev:Edderkopper, fluer, veps.. Mye rart som har gått inn i støvsugeren her, og aldri sett noe kom ut igjen. Må være en skikkelig hardcore en jeg har :D
tydeligvis, sikkert en sånn der 3000watt's sak med turbo og direct port injection NOS ;)
Og porta innsug og åpent luftfilter. Sikkert styla med noen svære 2" alufelg, karbondeksler, skjørter og spoiler :mrgreen: