TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Støtdempere\senkesett til Mk2

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #362650  av Knaksen

Heisann, første post her.
Sitter på en Mk2 92 mod som ikke kom igjennom eu kontroll denne gangen pga ene demperen forann har begynt å lekke.
Tenkt på å bytte dempere rundt lenge egentlig men veldig usikker på hva jeg skal handle.

Så da lurte jeg på om det er noen her med noen erfaringer og tips.
Er dårlig på det med dempere og fjærer så håper noen kan gi meg en link eller 2 til ett fullt senkesett som leveres med tuv papirer.

Helst ikke det dyreste på markedet dog:P
På forhånd takk
 #362651  av inzane2012

heihei, og velkommen til TS-ogn skal du vere :)
kan først si at søke funksjonen her er ganske grei da du lett kan finne ett hav av informasjon til mr2 i tidligere poster :)

kan og nevne ei side som er veldig mye brukt for å kjøpe deler til mr2, www.twosrus.com :) her finner du en god del av det du leiter etter til mer hyggelig pris enn her i norge :)
 #362655  av inzane2012

KONI vet jeg har fått veldig mye skryt her inne til mr2'n :)

og den prisen såg MEGET behagelig ut :) du får sende di en mail og høre hvor mye det settet med fjærer som følger med senker ;)
 #362662  av Knaksen

Nei prisen virker helt grei den:) fant igjen samme Kit`t på en annen side, og der sto det 30mm.
Men har sendt dem mail for å høre om dem sender til Norge.

Håpe på rask levering, blir morro å teste carten i svingene med det der:)
 #362664  av lasse

Knallfornøyd med mine gule koni ihvertfall, jeg kjører dog med H&R fjærer da, men med det settet der er jo alt satt opp for å matche bra, så det er nok bra :)
 #362946  av marlboro1310

Gule Koni Sport kombinert med Eibach Pro fjærer har min velsignelse... :D
 #363248  av john_e

Går å venter på mine Kyb Agx dempere nå, så jeg kan gi en liten rapport om hvordan de fungerer med Tein SS fjærer om ca. 2 uker :)

Agx'ene (4 stk.) koster vel under 4k ferdig levert fra USA ;)
 #363269  av lasse

john_e skrev:Går å venter på mine Kyb Agx dempere nå, så jeg kan gi en liten rapport om hvordan de fungerer med Tein SS fjærer om ca. 2 uker :)

Husk å gjøre deg selv den tjenesten å kjøpe dempermansjettene fra 92+ modellene, der er det mye kortere demperstoppere, evt kapp de somn står på bilen nå, om du ikke gjør det vil bilen ligge og hvile på dem, det blir innmari slitsomt å kjøre, og demperene dine blir som sykkelpumper i løpet av kort tid... (snakker av erfaring med tein settet...)
 #363274  av john_e

lasse skrev:
john_e skrev:Går å venter på mine Kyb Agx dempere nå, så jeg kan gi en liten rapport om hvordan de fungerer med Tein SS fjærer om ca. 2 uker :)

Husk å gjøre deg selv den tjenesten å kjøpe dempermansjettene fra 92+ modellene, der er det mye kortere demperstoppere, evt kapp de somn står på bilen nå, om du ikke gjør det vil bilen ligge og hvile på dem, det blir innmari slitsomt å kjøre, og demperene dine blir som sykkelpumper i løpet av kort tid... (snakker av erfaring med tein settet...)
Allright, skal se hva jeg får tak i, hvis ikke kapper jeg de gamle stopperne :)
Kan du beskrive hvordan tein fjærene var å kjøre med? :) Har hørt at dem er for stive for mange som har prøvd dem...
 #363322  av lasse

For stive er dem ikke, men de senker brutalt mye, så du har ikke så mye fjæringsvei, kan vel oppleves som stivt på en måte.
Var ikke så gæli å kjøre på når jeg fikk nye dempermansjetter (92+) og gule koni.
Kan sikkert grave i kvitteringspermen og prøve å finne delenr på 92+ mansjettene om du vil.
 #363329  av kake

Tein S-tech (Show-spec) er de bløteste senkefjærene man kan oppdrive til sw20, i tillegg er de altfor lave. Sammen med AGX dempere (som har altfor stiv rebound demping), blir det en veldig dårlig kombo. Understellet vil hoppe/skippe over kjappe dumper. Jeg har kjørt en sesong med dette for noen år siden, og det er helt håpløst på bane. 92+ demperstoppere må du iallefall ha, for bilen vil så og si ligge og gnage på disse hele tiden hvis du kjører litt aktivt! :)
 #363334  av john_e

lasse skrev:For stive er dem ikke, men de senker brutalt mye, så du har ikke så mye fjæringsvei, kan vel oppleves som stivt på en måte.
Var ikke så gæli å kjøre på når jeg fikk nye dempermansjetter (92+) og gule koni.
Kan sikkert grave i kvitteringspermen og prøve å finne delenr på 92+ mansjettene om du vil.
Har hørt at de senker omtrent 40mm, stemmer det?
Delenummer hadde vært supert! :)

kake skrev:Tein S-tech (Show-spec) er de bløteste senkefjærene man kan oppdrive til sw20, i tillegg er de altfor lave. Sammen med AGX dempere (som har altfor stiv rebound demping), blir det en veldig dårlig kombo. Understellet vil hoppe/skippe over kjappe dumper. Jeg har kjørt en sesong med dette for noen år siden, og det er helt håpløst på bane. 92+ demperstoppere må du iallefall ha, for bilen vil så og si ligge og gnage på disse hele tiden hvis du kjører l på itt aktivt! :)
Tror det er ss i alle fall, det står ikke noe på dem, og de var med på kjøpet. Hvordan ser jeg forskjellen på ss og andre? :)
Teinfjærer
Teinfjærer
IMG_1479_2.JPG (416.21 kiB) Vist 477 ganger
Skal skaffe 92+ stopperne uansett, siden de gamle nesten er helt borte nedover mansjetten :)
 #365642  av Helgeland

Knaksen skrev:Nei prisen virker helt grei den:) fant igjen samme Kit`t på en annen side, og der sto det 30mm.

Har du fått svar fra dem? har du kjøpt dette settet?

Lurer på å bytte ut jeg også nå men vet ikke hvilket jeg skal gå for.?
 #365644  av Knaksen

Helgeland skrev:
Knaksen skrev:Nei prisen virker helt grei den:) fant igjen samme Kit`t på en annen side, og der sto det 30mm.

Har du fått svar fra dem? har du kjøpt dette settet?

Lurer på å bytte ut jeg også nå men vet ikke hvilket jeg skal gå for.?
Nei ble ikke så jeg kjøpte det denne gangen, ble byttet orginale dempere forann bare, pga bilen står til lakkering nå pluss noen andre små utvendige forbedringer så tok meg ikke råa. men til neste sommer satser jeg på det, men veit ikke om det blir det der.

Svaret jeg fikk:
Hi,

The SSK 153 lowers 35mm. We can ship to Norway, delivery is £50. We should be able to provide TUV papers for the dampers, but I am not sure if the springs are TUV approved.

They kit ONLY fits MR2's which have rebuildable suspension.
You would need to look at the suspension strut case as see if it has a nut / screw which secures the damper, into the case. If it is all one unit, then they are NOT rebuildable. <- om du lurer på det.

Regards,

Dan

Var veldig rask respons av de, så virker som en kurrant butikk.