TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Celicaen fusker!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #365717  av Hamyr

Bilen min, en Celica t182 91 mod GTI, er begynt å fuske :(
Vist eg gir gass så begynner den å "hoste", men vist eg øker turtallet rolig, så går den helt fint.
eg tok av pluggene her igår, og då var det komt ett grått belegg på dei, noe som vil bety at han ikke får for mye bensin? Eg pussa dei å satt dei i att, men den kom seg ikke.
Alt dette begynte å komme når eg stillte tenninga til 10 grader (det Jæger Åsane oppga at han skulle være). I ca to dager etter eg stillte tenninga så gikk han helt fint, men så begynte problemene å komme.
noen som vet hva det kan være? :?
Takk for alle svar! :)
 #365732  av loft

Hadde samme problemet selv bare at pga fukt en eller annen plass, så kan ikke skade å ta en og en plugg ut samt som du starter motorn og blåser ut.. Det fungerte til meg. Vet dog ikke om det er nøyaktig samme problemet men. (etter at jeg kjørte i en "vanndam" som var usannsynelig dyp, samt gikk term.følern)
 #365745  av Hamyr

Prøvde det du sa, men den kom seg ikke. :| tok like greit en komp. test og, og den var fin.
har fått en misstanke om at det kanskje er coilen min som begynner å tulle seg.
brukte "tenningspistol" for å sjekke over tenninga, og då slutta det å blinke når eg gav gass. noe som kan forklare koffor den hoster sånn! :!:
 #365772  av jorgen20

Hamyr skrev:Prøvde det du sa, men den kom seg ikke. :| tok like greit en komp. test og, og den var fin.
har fått en misstanke om at det kanskje er coilen min som begynner å tulle seg.
brukte "tenningspistol" for å sjekke over tenninga, og då slutta det å blinke når eg gav gass. noe som kan forklare koffor den hoster sånn! :!:
ingen blink ingen tenning
 #365786  av Hamyr

nei det er nett det, og med tanke på at fordelerlokk, pluggledninger og rotor nylig er skifta, så rekner eg med at det er coilen som kan ha begynnt å telle sine siste dager. Eller er eg helt på villspor? :)
 #365892  av Hamyr

Då skal eg prøve å skifte coil!
takk takk!