TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Startproblemer - igjen

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #366435  av ThorT18

Hei!

Hadde bilen min på Toyotaverksted etter at den ofte var vanskelig å starte(klikk-problem når man vred rundt nøkkelen). Etter verkstedtimen som var tidlig i sommer(Mai ca.) har alt gått bra. Bilen har startet hver gang. Det som ble gjort på verksted var å skifte starterkontakter, samt et "startersett" i startmotoren( eller noe? ).

Men nå er problemet tilbake. Klikk klikk og atter klikk. Bilen det er snakk om er en 93 mod gti

Forslag? :x
 #366444  av AnaXyd

Du bør sjekke volten på batteriet ditt tror jeg, høres ut som starteren ikke får nok strøm.
 #366450  av loft

Hørtes veldig likt ut som mitt tidligere problem. Bestilte en brukt starter til 1000spenn m. frakt. krøp under bilen med litt hjelp og vips funka som ny!:) Gårt fort å bytte, to plugger å dra ut og to bolter
 #366453  av Mr_Storbrua

sjekk batteriet først. Det er gratis. Om du har lite strøm så klikker det bare i starteren..
 #366522  av loft

Må bare spørre, når du vrir nøkkelen så er det nesten at den starter (selv om at batteriet er OK). Og av og til starter den fint og manger ganger må du holde på lenge før den starter?
 #366990  av ThorT18

Batteriet er helt nytt(par mnd gammelt).
Når jeg vrir om nøkkelen klikker det i releet.

Har ikke hatt noe særlig problemer med det de siste to dagene. Det kommer og går litt.