TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Senking

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #35829  av larsst185

Driver å skal ha tak i senkefjærer til bilen,men det er ikke bare lett.De aller fleste har til t16 turbo og t20 turbo men finner kun eibach fjærer til
min t18 og de er den en mnd leveringstid på og koster vertfall 3000 iflg autopower.
Vet noen om fjærer til t16 eller 20 fysisk passer til fjærbeina på min bil!??
Evt andre lure forslag...

#35832  av CelicaTurbo

Det er godt mulig at dem passer fysisk men dem er ikke beregnet på å bære den ekstravekten som en GT4 har så dem vil trolig bli ganske segen etter kort tid..

Jeg trodde H&R hadde fjærer men finner ikke dette på hjemmesiden deres, kun til vanlig modell uten turbo.. Ser heller ikke ut til at TTE har så da kjenner jeg ingen andre enn Eibach sine.. mulig TRD har noen fjærer?

#36109  av larsst185

Har sett litt på bildene av bilen din kristian og mener å huske at du har eibach fjærer.Er disse på bilen når de bildene er tatt.?Vurderer et sett sånne fra fensport men er litt redd for at de senker for lite etter min smak.Er veldig usikker....!Målte du vognhøyda før og etter!?

#36132  av CelicaTurbo

Nei de bildene er på standard fjærer, jeg målte ikke før og etter på fjærene men jeg synes den var lavere ca en uke etter jobben enn den var når jeg var ferdig.. om jeg bare får kameraet i posten så kan jeg ta noen bilder av hvordan det ser ut med dem samme felgene som på eierside-bildene så da kan man få et inntrykk av hvordan dem er :)

#36171  av larsst185

Kameraet skal egentlig ha vært hos deg.Delelageret her bedyrer at det ble sendt på torsdag.Skal vel ikke ta mer en 3-4 dager...

#36182  av CelicaTurbo

skal ikke det nei, bør komme innen helgen..

#36678  av CelicaTurbo

Da har jeg tatt bilde av bilen nå med senkingen, bildet er tatt på litt forsjellig plassering, men har prøvd å få vinkelen ca lik:

Før:
Bilde

Etter:
Bilde

...en ganske betraktelig forskjell det der, men ikke ekstrem da. Ingen fare for å slå nedi på fartsdumper osv.. kjennes mye fastere i fisken men ikke knallhard :)

#36859  av Turbo 4x4

Jeg vet at mekonomen har et sett til 2758.-
Men vet ikke hvilket merke det er.... Det skal visst senke 40mm

#36861  av larsst185

de hadde til typen før st185 og til den etter....
kristian:Husker du hva du betalte for fjærene totalt?Norske kroner..

#36869  av CelicaTurbo

jeg fikk dem fra Fensport i en større pakke så jeg vet ikke hva den ferdige prisen er etter import om man kun bestiller fjærer.. jeg byttet også til KYB dempere, litt greit med dempere som kan holde litt kontroll over de stivere fjørene slik at bilen ikke bykser så ille :)

Prisen hos Fensport med dagens kurs er 1965,- pluss frakt og moms.

#36995  av CelicaTurbo

Tja, spørs på hva dem mener forskjellen mellom "ST18 2.0 ltr" og "ST18 GTi" er det? Men ifølge eibach.de sine sider så er kittet for turbomodellen annerledes enn for dem andre av samme årsmodell. Bakfjæren har samme nummer mens front har forskjellig. Kittet har delenummer 8233.140 fra Eibach, og når jeg undersøkte dette forsikret jeg meg med Fensport at dette var samme kit som dem solgte, hvilket det var. Når jeg fikk kittet sammenlignet jeg nummerne på fjærene og de stemte også (EW 8233001 VA og EW 8207002 HA).

Egentlig står det på Eibach sine sider at disse fjærene er for "ST18 2.0 Turbo 4WD" fra 07.1992 til 03.1994, men i selve TÜV dokumentet står det ingenting annet enn Celica Turbo 4WD samt typegodkjenningsnummeret F410 som jeg har diskutert tidligere.. jeg antar årstallet som det er opplyst om på websidene er feil siden det var flere biler som var produsert tidligere enn min bil og allikevel hadde dette godkjenningsnummeret F410 påskrevet under panseret..

#93116  av kaimagne

CelicaTurbo skrev:Da har jeg tatt bilde av bilen nå med senkingen, bildet er tatt på litt forsjellig plassering, men har prøvd å få vinkelen ca lik:

Før:
Bilde

Etter:
Bilde

...en ganske betraktelig forskjell det der, men ikke ekstrem da. Ingen fare for å slå nedi på fartsdumper osv.. kjennes mye fastere i fisken men ikke knallhard :)
Du har snudd felgene i motsatt rotasjonsretning? Eller er det bare jeg som blingser nå? Litt off-topic, men... :)