TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Helland's Mr2 mk2 prosjekt

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #363831  av Helland
 
Men det som er problemet er at disse 2 kontaktene som går til de der resistorpakkene til dysene, henger i lednings matta som går gjennom bilen (fra kupe til bagasjerom)
Leste en plass at en skulle bruke den orginale matta, eller har jeg tatt feil? Bruker motor matta til turboen ja :wink:
 #363839  av lasse
 
Aha, da er det jo en annen sak da, vet bare at da jeg byttet fra gte til ge så hang det på motorledningsnettet, men det er jo mulig at de som tok ledningsnettet mitt skjøtet det inn et sted da...
 #363861  av Morten
 
Den ene av de resistorpakkene (den bakerste?) er dysemotstanden. Den skal du beholde, men den har og kontakten sin i motorledningsnettet. Den andre (fremste?) derimot har kontakten i bilens nett, men det er til den 2-hastighets funksjonen til bensinpumpa som du ikke trenger å bry deg om. Bare bruk bilens orginale oppsett på bensinpumpa. :wink:

PS! motoren og girkassa du nå tar ut er vel min gamle som sto orginalt i min mr2 i sin tid. hehe. Verden er ikke stor :mrgreen:
 #363863  av Helland
 
Nei verden er ganske liten den :D du som hva med og byttet motor også kansje? :)

Men den bakerste dysemotsanden som jeg skal beholde, har den en egen kontakt som også står i motor matta?
For når jeg kobler av disse 2 kontaktene som er avmerka så tar jeg vekk matta til til donorbilen.
Sorry hvis jeg er treg, må bare ha det inn med teskje :P
 #363960  av Helland
 
Endelig fått dekk på de nye felgene nå. Håper dem kommer til å passe bra til bilen :)
+ Nye matter fra twos r us som så riktig så bra ut!
Vedlegg
8x18
8x18
DSCN02835858.jpg (812.3 kiB) Vist 2376 ganger
DSCN0187484848.jpg
DSCN0187484848.jpg (575.67 kiB) Vist 2376 ganger
 #363963  av RoarL
 
Hehe gamle bilen MIN også jo :) Kjempebil, er de gamle setene + felgene til Markus som var på den når du kjøpte den :)
 #363965  av Helland
 
mange som har eid denne bilen virker det som hehe :P ja forstod det som at det var marcus sine gamle felger å seter av selger :wink:
 #364033  av Andreazz
 
Bruker MR2 gjengen de samme kvinnfolkene å eller? :lol:

Men prosjektet ser bra ut det! Ingen problem å bygge om, når det er så mange og dyktige MR2 turbokonvertering eksperter som det er her på forumet :D
 #367278  av Helland
 
Har fått på di nye felgene nå, synes det ble mye bedre enn dem forrige :)
Og ikke minst gen 3 turbo motor! Bilen går ufattelig mye bedre :D

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
 #367288  av predator
 
Gjorde seg med de felgene ja :)
Men hvorfor 3.gen motor? Når det til nå ikke er en eneste godkjent med denne motoren? (Ser bort fra tråden her på forumet som enda ikke starter av tråden har kommet med hpndfaste bevis)
Villa heller gått for gen 2. Men vil tro du merker STOR forskjell fra GTI motoren ja :mrgreen:
 #367289  av Toms_3S-GTE
 
Gjorde seg med de felgene ja
Men hvorfor 3.gen motor? Når det til nå ikke er en eneste godkjent med denne motoren? (Ser bort fra tråden her på forumet som enda ikke starter av tråden har kommet med hpndfaste bevis)
Villa heller gått for gen 2. Men vil tro du merker STOR forskjell fra GTI motoren ja
Biler ser definitivt bra ut, men er det virkelig ikke en eneste bil her i landet godkjent med rev.3 motoren? Ikke engang orginale turbobiler som har fått seg nytt hjerte?

Beklager at jeg "stjeler" tråden din litt, men dette er noe jeg virkelig ønsker å få svar på da jeg vurderer sterkt å bygge om min 91 turbo til rev 3.
 #367302  av lasse
 
predator skrev:Gjorde seg med de felgene ja :)
Men hvorfor 3.gen motor? Når det til nå ikke er en eneste godkjent med denne motoren? (Ser bort fra tråden her på forumet som enda ikke starter av tråden har kommet med hpndfaste bevis)
Villa heller gått for gen 2. Men vil tro du merker STOR forskjell fra GTI motoren ja :mrgreen:

Sorry for offtopic, men går minst to godkjente med 3 gen i Norge, en som er regga som 2gen 204hk, og en regga som 3gen 245hk :wink:
Og for alle som henger seg opp i at ting er godkjent, en bil som er godkjent som turbo er like forbanna ulovlig som en ikke godkjent om man trimmer...
 #367313  av James
 
Nice! 8) Like felger som meg også ser det ut som :P
 #423713  av Helland
 
Veeeldig lenge siden jeg sist oppdaterte her, å mye har skjedd siden den gang :)
Etter motorbytte til turbo motor tenkte jeg at nå får det være karosseriet som skulle få litt oppussing.
Litt dumt når bilen nærmest ruster i fra deg :(

Startet med å fjerne den gamle vingen får og sveise igjen hull i bakskjermer. Da jeg synes 98+ vingen er mye finere
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Fikk også tak i nyere baklykter + senterplate. Samt en ny støtfanger, da den gamle var skadet.
Fjernet også den grillen som dekker eksosen.
Bilde
Bilde

Tok faktisk å maskerte baklyktene og lakket den svarte rammen rundt pga den var ikke like fin lenger.
Bilde
Bilde

Da jeg tok av støtfangeren fant jeg et par slike rust hull. Gadd ikke å ta bilde av alle. Klippet ut og sveiset i nytt stål bare.
Bilde

Turbo motorluke, var noe skadet så måtte til med noe sparkel :)
Bilde
Bilde
Bilde

Har nå fått på en uorginal 98+ spoiler, di orginale koster mange tusen jo! :shock:
Bilde
Fikk også tak i en ny koffertluke til den nye spoilern, men har desverre ikke bilde av det.

Så var det å begynne på kanalene siden det hva komt hull i disse.
Av med den på den ene siden, noe oppspist på den ivenndige kanalen også desverre.
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
sandblåst og sveiset i nye deler til den innvendige samt på med den ytterstedel. Gjorde det samme på den andre siden også.
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Ny Walbro bensinpumpe måtte til!
Ut med bensin tanken
Bilde
Den gamle pumpa
Bilde
Og den nye :)
Bilde
Bilde