TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• sort røyk ved 5-6000rpm.Hvorfor?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #367359  av hmsilset

kjører med original 3gen turbo med åpent luftfilter og eksos. skjedd ett par ganger siste måneden at motoren går på 500rpm ved oppstart og normale 900 etter å ha rørt gassen.Motor og akselerasjon høres helt perfekt ut sånn ellers :wink:
 #367367  av Noxan8

dårli forbrenning kansje?? lenge siden du skiftet plugger? eller kansje den går rikt?
 #367368  av hmsilset

Noxan8 skrev:dårli forbrenning kansje?? lenge siden du skiftet plugger? eller kansje den går rikt?
aldri skifta plugger på de siste 18 bilene :wink: får prøve å gjøre det en dag.Om den går for rikt kan vel det være at lambdaen er gåen.hmm, best å starte med pluggene :wink: sette et på huskelista mi.koster jo noen100..
 #367373  av Noxan8

husk å skaffe plugger med rett temp da, så du ikke får problem med for/ettertenning :P
 #367402  av hmsilset

Noxan8 skrev:husk å skaffe plugger med rett temp da, så du ikke får problem med for/ettertenning :P
ja.jeg vil helst ha sånne oiginalt.Noen som vet delenummer eller beskrivelse? Tenkte å bestille på toyota.
 #367403  av lasse

Kan være lurt og skifte rotor, fordelerlokk og pluggledninger i samme slengen, koster rundt en tusenlapp fra twosrus inkl plugger, 3S-GTE er glad i tenningsdeler, og ved slurving på skifte av sånt, så tar det ofte med seg mye mer og det kan bli dyrt...
 #367404  av hmsilset

lasse skrev:Kan være lurt og skifte rotor, fordelerlokk og pluggledninger i samme slengen, koster rundt en tusenlapp fra twosrus inkl plugger, 3S-GTE er glad i tenningsdeler, og ved slurving på skifte av sånt, så tar det ofte med seg mye mer og det kan bli dyrt...
Takk,du har rett i det.Å skifte litt og litt kan bli mest irritasjon :D Handler ikke om det er i utlandet jeg da om tworus er det, så får finne det hos Toyota :wink:
 #367409  av lasse

Ok, men husk at du får det for rundt 1000 lappen hos twosrus, jeg har aldri hørt noe negativt om dem ihvertfall, alltid fått det jeg har bestilt, og det på ca en uke, tilogmed fått penger tilbake engang da frakta ble billigere enn forventet :D
Skulle ikke forundre meg om Toyota tar det tredoble...
 #367437  av hmsilset

ok,da skal jeg prøve å bestille der :wink: vegrer for å bestille siden jeg ikke orker paypal og ikke har visa.Er mere cash type :D hva kosta det til gtien da petter?
 #367440  av hmsilset

sjekker der litt nå.de har ikke alle deler som rotor til 3gen da.og 4 tennplugger koster 12$ ??? Det er jo skummelt billig.
 #367443  av lasse

hmsilset skrev:sjekker der litt nå.de har ikke alle deler som rotor til 3gen da.og 4 tennplugger koster 12$ ??? Det er jo skummelt billig.

Kan bestille til 93+ det jeg gjorde til min 3gen, funker fjell det :D
Ja, er svinbillig, er ikke de mest fancy pluggene da, men helt greie ngk, jeg kjører ikke på disse, men gikk for noen litt dyrere denso plugger jeg fikk tak i.
 #367444  av hmsilset

lasse skrev:
hmsilset skrev:sjekker der litt nå.de har ikke alle deler som rotor til 3gen da.og 4 tennplugger koster 12$ ??? Det er jo skummelt billig.

Kan bestille til 93+ det jeg gjorde til min 3gen, funker fjell det :D
Ja, er svinbillig, er ikke de mest fancy pluggene da, men helt greie ngk, jeg kjører ikke på disse, men gikk for noen litt dyrere denso plugger jeg fikk tak i.
fungerer pluggene så blir de brukt :) betalingsmetoden min ble money order/check siden jeg ikke kan fordra andre måter :wink: fikk kun adresse i ordrebekreftelsen, men jeg spurte etter kontonr nå.
 #367445  av Sven

Du sparte nok en del nå ja :D
 #367463  av hmsilset

jeg finner ikke redeem code og får ikke bestilt.Jeg kan ikke fordra netthandel.leter på kontoen min på firmaet og på mailene men finner ikke den koden..