TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Modifisere motor, datasprut, styling, totalrenovering +++

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #358440  av FireWalk

sleeper skrev:Hvordan var kvaliteten på de nye skinntrekka?
Så litt på siden demmes, men fant kun hel sort.. ?
Har ikke fått dem enda. Jeg bestilte samme farge som i BMW Imola (eller hva det heter) skinn interiøret, og det måtte de spesial bestille. Så det ville ta en ekstra uke før de fikk det inn og kunne sy sammen setene før de ble sendt. Så jeg får dem nok ikke før om 2 uker til tenker jeg.. :) Men har sett andre som har bestilt der og det ser like bra ut som orginalt om det blir installert skikkelig! (Trenger et installation kit med orginale klips, spesial-tang osv). :)

Til dere andre: Takk for kommentarene! Det er utrolig kjekt å få positive tilbakemeldinger på det som er gjort med bilen. Kjekt med et avbrekk fra alle de negative kommentarene hoderistende folk som syntes det er helt vanvittig at man kan finne på å bruke så mye tid og penger på en gammel bil.. :)
 #361944  av FireWalk

nå har dette prosjektet pågått i 5 år og iløpet av den tiden har det skjedd veldig mye. Jeg har prøvd litt forskjellige ting. Noe var suksess, noe var total fiasko. Endelig har jeg kommet så langt at jeg er fornøyd med alt slik det er. Motor yter i topp klassen med sine over 400 hk. Den virker også mer enn solid nok. Har testet opp til 2,7 bar ladetrykk. Understell og alt av slite deler er byttet. Interiør blir nå frisket opp og blir som nytt. Da gjenstår bare ny lakk så er jeg igrunn i mål. Ny Gir kasse blir montert iløpet av helgen. Neste uke begynner jeg på interiøret. Jeg var inne hos lakkereren min i går og har nå endelig bestemt meg for fargen bilen skal få. Hadde en stund store planer om både gult, blått og hvit, men har nå bestemt meg for å beholde den rød. Det blir da en blodrød candy på en metallic sølv grunnfarge. Dette vil gi en stilig, spesiell og skjelden effekt. Den vil da skifte mye fargenyanse utifra hvordan lyset er. I sol lys til metallic effekten skinne litt igjennom og. Tror dette blir skikkelig tøft så en stilig måte uten at det blir harry på noen som helst måte. :) det som står igjen nå er da altså: ny lakk, nytt interiør, fikse felger, skifte noen små deler i styringen sånt nye senkefjærer og sist men ikke minst få så nye dekk og ny gir kasse. Den blir også eu godkjent nå over helgen. Fristen går ut denne måneden her. :) men alt er i god stand så jeg forventer ikke at det blir noen mangler.
 #361950  av predator

Høres bra ut med den fargen ja :)
Gleder meg til og se. Kansje jeg tar meg en tur til ålesund iløpet av sommeren også, hadde vært morro og sett bilen, og kansje sitte på en tur hvis den går da?
Virkelig spennende prosjekt du har gjort masse bra med. 2,7 i trykk. Du store satan, det må bare kjennes det :lol:
 #362015  av inzane2012

tror det er like greit at du beholder den rød, for om du skulle ha skiftet farge ville det jo blitt en ganske omfattende jobb om du skulle tatt det skikkelig, noe jeg tror du hadde følt du måtte ;) og på denne måten her så er det ikke såååååååå viktig å lakkere f.eks nedi bagasjerommet og i frunk'en og i alle krinker og kroker :)
 #362041  av FireWalk

håper bilen er ferdig på mandag. :)

Predator: Bare å si ifra om du skal hit så skal du så klart få sitte på en tur.

Inzane: Jepp, det er mye arbeid å få lakkert inni alle kriker og kroker. Må demontere halve bilen da. Samt jeg syntes den er fin i rød, selv om det er mange andre som er rød. Men man kan ikke belage seg på å bygge bilen etter hva andre syntes og mener, man må gjøre det man syntes er bra selv. :)

skal få montert nye fjærer og ny girkasse nå, og da kan jeg ikke tenke meg noe mer som trenger å skiftes på en stund.. da har jeg vel egentlig skiftet hele bilen når jeg tenker meg om. He he..
Vedlegg
Bilde899.jpg
Bilde899.jpg (380.08 kiB) Vist 557 ganger
Bilde937.jpg
Bilde937.jpg (184.87 kiB) Vist 557 ganger
Bilde977.jpg
Bilde977.jpg (219.25 kiB) Vist 557 ganger
Bilde894.jpg
Bilde894.jpg (380.65 kiB) Vist 557 ganger
Sist redigert av FireWalk den 08 jul 2010 12:58, redigert 1 gang totalt.
 #362607  av Mr2Even

Ja da blir den å regne som "helrenovert" ;). Fet bil ! :shock:
 #363165  av FireWalk

Mr2Even skrev:Ja da blir den å regne som "helrenovert" ;). Fet bil ! :shock:
Ja kan ikke tenke meg en ting jeg ikke har byttet snart nå. Noe har jeg byttet flere ganger og. hehe..
Andrepedersen skrev:Bor ikke så langt unna Ålesund, bor ca 4 mil unna! Mulighet for å sitte på entur ? :P
Det skal vi nok få til vet du. Bare å si ifra når du er i eller skal til området det :)
 #367819  av FireWalk

Dette prosjektet tar tydeligvis ingen ende. Jeg har innsett at jeg ikke kommer til å gi meg før denne bilen er perfekt på alle måter, og er modifisert på beste måte på alle områder. Eksteriør, motor, interiør, understell og bilstereo.. Jeg må rett og slett bare ha noe å holde på med. :) Så med mindre jeg finner meg dame i nærmeste fremtid så kommer dette prosjektet til å fortsette å "utvide" seg.. :)

Uansett, Har fått på litt div deler i det siste. Noe reperasjoner, og noen forbedringer.

Var på EU kontroll og fikk mangel på følgende: sprukket belg på styrestag venstre side samt ujevn bremse effekt bak, noe som skyldes at håndbrekk vaieren på høyre siden hadde satt seg. Har byttet belgene på begge sider og byttet alle håndbrekk vaierene. Nå kan jeg parkere bilen i de bratteste bakker og den står av seg selv bare på håndbrekket. Deilig følelse, noe som hjelper til å gi bilen en "nybil" følelse :)

Bilen er nå EU godkjent i 2 år til. :D

Har også byttet endeleddene på styringen. Merker den ble mye mer presis etter dette. Alle bærekuler er skiftet, dempere, fjærer og lenkearmer samt foringer rundt om. Understellet er nå bedre enn nytt.

Noen bilder av prosessen:
Vedlegg
Diverse smådeler
Diverse smådeler
Bilde1014.jpg (507.85 kiB) Vist 348 ganger
Krengestag polyforinger
Krengestag polyforinger
Bilde1069.jpg (450.91 kiB) Vist 348 ganger
Nye håndbrekk vaiere.
Nye håndbrekk vaiere.
Bilde1105.jpg (396.77 kiB) Vist 348 ganger
Ut med gamle fjærer
Ut med gamle fjærer
Bilde1106.jpg (324.39 kiB) Vist 348 ganger
Nye og gamle.  Eibach Sport
Nye og gamle. Eibach Sport
Bilde1107.jpg (398.89 kiB) Vist 348 ganger
Sist redigert av FireWalk den 29 aug 2010 21:36, redigert 2 ganger totalt.
 #367820  av FireWalk

Fler:
Vedlegg
Demontering:
Demontering:
Bilde1108.jpg (368.05 kiB) Vist 346 ganger
på plass
på plass
Bilde1109.jpg (362.92 kiB) Vist 346 ganger
byttet til polyforinger i motor festene.
byttet til polyforinger i motor festene.
Bilde1206.jpg (447.42 kiB) Vist 346 ganger
Montert en vakum tank med enveis ventil til bremsekraft forsterker. Dette pga store kammer.
Montert en vakum tank med enveis ventil til bremsekraft forsterker. Dette pga store kammer.
Bilde1116.jpg (368.08 kiB) Vist 346 ganger
ut med dynamo som har tatt kvelden. Ny er på vei.
ut med dynamo som har tatt kvelden. Ny er på vei.
Bilde1160.jpg (406.73 kiB) Vist 346 ganger
 #367821  av FireWalk

Besluttet å forbedre bilstereoen også.

Chris ordnet som vanlig et kjempe tilbud til meg, og jeg har nå fått meg 2-DIN spiller fra Bilradiospesialisten i trondheim!

Utrolig lekker spiller. Ble faktisk såpass fornøyd at jeg bestemte meg for å oppgradere resten av bilstereoen også. Deler er snart på vei. :)

Ellers har jeg byttet vanntemp måleren i instrument panelet i dashbordet. Den jeg hadde tok kvelden. Viste helt feil, men nå er ny på plass og nå viser den riktig. :)
Vedlegg
ut med cd-spilleren..
ut med cd-spilleren..
Bilde1169.jpg (380.06 kiB) Vist 345 ganger
Ny spiller fra Bilradiospesialisten i Trondheim. Lekker sak!
Ny spiller fra Bilradiospesialisten i Trondheim. Lekker sak!
Bilde1170.jpg (277.3 kiB) Vist 345 ganger
12" Alpine Type R subwoofer. MÃ¥ lage ny kasse til denne..
12" Alpine Type R subwoofer. MÃ¥ lage ny kasse til denne..
Bilde1221.jpg (383.93 kiB) Vist 345 ganger
ut med instrumentpanel..
ut med instrumentpanel..
Bilde1209.jpg (382.8 kiB) Vist 345 ganger
Fikk besøk av Predator på forumet her. Måtte knipse et bilde, er ikke hver dag det står 2 mr2er i oppkjørselen. :)
Fikk besøk av Predator på forumet her. Måtte knipse et bilde, er ikke hver dag det står 2 mr2er i oppkjørselen. :)
Bilde1113.jpg (648.93 kiB) Vist 345 ganger
 #367825  av mr2storbrua

Godt å høre at du bygger videre på denne, må jo være en av de mest gjennomførte MR2'er i landet dette her :)
Fant du ut av problemet med fjæringen, forresten? Hadde du ikke litt problemer med at den subba på ene siden?
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 36