Tenkte så smått det er vel på tide å starte med historien her:
Bilen er en 1990 toyota celica gt-4 st185, importert fra tyskland, og har vært i mitt eie siden påske-08.
Vi har hatt en litt turbulent start, med lite tid sammen, surrete verksteder som går konk, motorras + en hel bøling med trøbbel. Det som har blitt gjordt så langt er:
*skifta motor etter 2.ras på gamlemotoren (2.gen 3S-GTE) over til 4.gen 3S-GTE (fra en caldina st215)
*tein superstreet coilovers med adjustable top mounts
*vipec datasprut
*inovate bredbånds lambda
*mongoose 2,5" rustfri eksos fra dp og helt bak
*nye felger mille mx9 7,5x17 et 38
*registerbytte, oljeskift og andre service-ting
*ny dobbel din cd/mp3-spiller
*nytt 3-veis frontsett framme(fant et som passet nøyaktig der som system-10 høyttalerene sitter)
*nytt 2-veis frontsett i bak der orginalhøyttalerene sitter
*ny forsterker 4x75+2x150w fra dynabel
*2 custom(ikke pene men funksjonelle) subkasser med hver sin kicker 10" formstøpt i bagasjerom
*sparco ratt (med gul stripe
)
*carlos sainz fanger
*hvite blinkere
Så har jeg i tillegg lakket bilen matt svart(ble ikke så veldig bra, men jeg skal gjøre det om igjen, må bare få fikset litt rust først)
Alt i alt, meget fornøyd sånn som bilen er nå, vel egentlig ferdig med de store tingene, men det kommer vel noen flere oppdateringer på sikt
så vil jeg også få rette en stor takk til Amund og Eivind som kom meg til unnsetning da alt var som mørkest, uten disse hadde bilen aldri kommet seg på veien igjen..
Bilen er en 1990 toyota celica gt-4 st185, importert fra tyskland, og har vært i mitt eie siden påske-08.
Vi har hatt en litt turbulent start, med lite tid sammen, surrete verksteder som går konk, motorras + en hel bøling med trøbbel. Det som har blitt gjordt så langt er:
*skifta motor etter 2.ras på gamlemotoren (2.gen 3S-GTE) over til 4.gen 3S-GTE (fra en caldina st215)
*tein superstreet coilovers med adjustable top mounts
*vipec datasprut
*inovate bredbånds lambda
*mongoose 2,5" rustfri eksos fra dp og helt bak
*nye felger mille mx9 7,5x17 et 38
*registerbytte, oljeskift og andre service-ting
*ny dobbel din cd/mp3-spiller
*nytt 3-veis frontsett framme(fant et som passet nøyaktig der som system-10 høyttalerene sitter)
*nytt 2-veis frontsett i bak der orginalhøyttalerene sitter
*ny forsterker 4x75+2x150w fra dynabel
*2 custom(ikke pene men funksjonelle) subkasser med hver sin kicker 10" formstøpt i bagasjerom
*sparco ratt (med gul stripe

*carlos sainz fanger
*hvite blinkere
Så har jeg i tillegg lakket bilen matt svart(ble ikke så veldig bra, men jeg skal gjøre det om igjen, må bare få fikset litt rust først)
Alt i alt, meget fornøyd sånn som bilen er nå, vel egentlig ferdig med de store tingene, men det kommer vel noen flere oppdateringer på sikt

så vil jeg også få rette en stor takk til Amund og Eivind som kom meg til unnsetning da alt var som mørkest, uten disse hadde bilen aldri kommet seg på veien igjen..
Vedlegg
34483_457655157456_744257456_6416219_3443543_n.jpg (116.27 kiB) Vist 2894 ganger
Sist redigert av kvass_st215 den 30 aug 2010 23:19, redigert 1 gang totalt.
"skal du frem i flokken, skal det stå 3S-GTE på blokken
skal den være ekstra frekk, skal den ha 4-hjulstrekk"
x 92' MR2 gti
x 90' Celica gt4 (st215) i tusen biter
x 99 Mitsubishi Lancer 1,6 stasjonsvogn 4x4
08 Subaru Outback 2,0D Premium
skal den være ekstra frekk, skal den ha 4-hjulstrekk"
x 92' MR2 gti
x 90' Celica gt4 (st215) i tusen biter
x 99 Mitsubishi Lancer 1,6 stasjonsvogn 4x4
08 Subaru Outback 2,0D Premium