TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Modifisere motor, datasprut, styling, totalrenovering +++

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #367826  av FireWalk

mr2storbrua skrev:Godt å høre at du bygger videre på denne, må jo være en av de mest gjennomførte MR2'er i landet dette her :)
Fant du ut av problemet med fjæringen, forresten? Hadde du ikke litt problemer med at den subba på ene siden?
Kjekt å høre! Ja har et mål om at den skal være perfekt på alle måter. Jo fant ut av det til slutt. Ble besatt av tanken på at noe måtte være galt i hjulopphenget på høyresiden bak, og glemte dermed å se helheten i det. Byttet dempere og fjærer og fremdeles så var det forskjell i høyden. Så når jeg skulle bytte fjærer forran oppdaget jeg at det var sig på høyresiden forran. Når jeg byttet der forsvant høydeforskjellen bak også, så nå er det 100%.
Litt fiasko å ikke oppdage noe så åpentlyst. Men nå er det iallefall ordnet :)

Skal lakkere om igjen hele bilen nå til vinteren, så da skal hjulbuer valses og gjøres litt bredere forran og bak.

Kom på jeg hadde et bilde til. Monterte nye foringer i Giroverføringen. Tightere gir skifting nå. :)
På bildet under har jeg skiftet den øverste, den nederste har fremdeles de gamle gummiforingene. Som dere kan se er de ganske slitne..
Vedlegg
Giroverføring
Giroverføring
Bilde1063.jpg (405.58 kiB) Vist 390 ganger
 #367983  av FireWalk

Andrepedersen skrev:
ArildM skrev:Jepp :) Hvorfor ikke ta med en shortshift pakke samtidig ;)
Selger dem det der ? :o
Jepp. De selger det der. De foringene gjør underverker om de du har er totalt ødelagt slik mine var.
De selger også shortshift kit der. Men husk at dette gjør at giringen blir litt hardere enn orginalt. Man må smelle den litt mer i gir siden stanga får mindre vandring. Men det er en vanesak :)
 #368018  av Toms_3S-GTE

EKSTREMT! Sinnsyk bil du har der!

Men har ett par spørsmål, først av alt hvilke motorstyringer vet du om som har mulighet for fler "Map's" samtidig? Kunne tenke meg en "stock" og en "performance".

A-stolpen som du bestilte fra gaugepods, var det en erstatning av a stolpen som stod i bilen din, eller monteres den utpå den orginale a stolpen?

Og sist men ikke minst, passer Ganador speilene bra? Er det ekte carbon på de og hvor bestilte du de fra? Har vurdert disse lenge nå siden bilen min har "F1-speil" :lol:
 #368022  av FireWalk

den erstatter astolpen ja. Gandor seilene passet fint. Måtte justere litt. Vil si det var 98% bolt on. De er elektriske også, så man beholder elektrisk speil funksjonen. Det er også ekte karbon. :) ang flere maps: dette er bare tenning og bensin kurver og de bør være optimale for motoren til en hver tid. De enkleste er å heller ta det på turbo trykket. Jeg har 3 funksjoner: orginalt trykk på 0,7 bar. Også har jeg a og b. Som er regulerbare. På 0.7 bar vil jeg tro bilen yter omtrent orginalt med hk. Iallefall innenfor grensen. Dette skiftes enkelt ved å trykke på en knapp. Enklere enn å legge inn flere maps som da vil floode motoren med bensin og eller kjøre for lite Tenning. :) enkleste er å bare bruke en elektronisk boostcontroller, eller bruke den som er innebygd i data sprutet. Jeg foretrekker ekstern siden disse ofte har flere funksjoner og det følger med display og knapper til å trykke på. :)
 #368023  av Toms_3S-GTE

den erstatter astolpen ja. Gandor seilene passet fint. Måtte justere litt. Vil si det var 98% bolt on. De er elektriske også, så man beholder elektrisk speil funksjonen. Det er også ekte karbon. ang flere maps: dette er bare tenning og bensin kurver og de bør være optimale for motoren til en hver tid. De enkleste er å heller ta det på turbo trykket. Jeg har 3 funksjoner: orginalt trykk på 0,7 bar. Også har jeg a og b. Som er regulerbare. På 0.7 bar vil jeg tro bilen yter omtrent orginalt med hk. Iallefall innenfor grensen. Dette skiftes enkelt ved å trykke på en knapp. Enklere enn å legge inn flere maps som da vil floode motoren med bensin og eller kjøre for lite Tenning. enkleste er å bare bruke en elektronisk boostcontroller, eller bruke den som er innebygd i data sprutet. Jeg foretrekker ekstern siden disse ofte har flere funksjoner og det følger med display og knapper til å trykke på.
98% bolt-on høres jo bra ut! Ja har fått med meg at de er elektriske, og det passer jo fint! Går det ann å brette inn speilene eller er det ikke mulig?

Er fler som har sagt det, men jeg har ett mål å ha ca 300 hk ut på bakhjula, som tilsvarer ca 350 hk på motoren og vil at motoren skal være så driftsikker så mulig. Og tenkte at en skikkelig motorstyring som PowerFC , link eller noe tilsvarende ville kunne bidra til dette. Jeg må ærlig innrømme at jeg har relativt lite mekaniske kunnskaper når det gjelder bil, så kommer sikkert med mange dumme spørsmål osv, men spør man ikke, så lærer man ikke noe heller :oops:
 #368061  av Andrepedersen

FireWalk skrev:
Andrepedersen skrev:
ArildM skrev:Jepp :) Hvorfor ikke ta med en shortshift pakke samtidig ;)
Selger dem det der ? :o
Jepp. De selger det der. De foringene gjør underverker om de du har er totalt ødelagt slik mine var.
De selger også shortshift kit der. Men husk at dette gjør at giringen blir litt hardere enn orginalt. Man må smelle den litt mer i gir siden stanga får mindre vandring. Men det er en vanesak :)
Høres bra ut, blir sikkert 10 ganger bedre en den som er der. har korta den litt ned. men fortsatt litt stor synes jeg. Er som å røre i en gryte omtrent :P Blir ikke lenge til jeg tar med meg gt4'n på besøk i bya ;p
 #368229  av FireWalk

Toms_3S-GTE skrev: 98% bolt-on høres jo bra ut! Ja har fått med meg at de er elektriske, og det passer jo fint! Går det ann å brette inn speilene eller er det ikke mulig?

Er fler som har sagt det, men jeg har ett mål å ha ca 300 hk ut på bakhjula, som tilsvarer ca 350 hk på motoren og vil at motoren skal være så driftsikker så mulig. Og tenkte at en skikkelig motorstyring som PowerFC , link eller noe tilsvarende ville kunne bidra til dette. Jeg må ærlig innrømme at jeg har relativt lite mekaniske kunnskaper når det gjelder bil, så kommer sikkert med mange dumme spørsmål osv, men spør man ikke, så lærer man ikke noe heller :oops:
Var målet mitt også i sin tid. Men måtte vel bare innse at driftsikkerhet og effekt ikke går hånd i hånd. :) Selv om jeg har smidd innmat og overdimensjonert på alt så vil det alltid være noe som potensielt kan ta kvelden når du minst venter det. Drivledd, girkasse, råder, stempler.. you name it. Skal man ha en driftsikker bil bør man la den være orginal. Skal man trimme bør man iallefall ha en bil nr2. man kan bruke :D

Men gjør man det riktig kan man jo få en bil som er "Relativt" driftsikker. Når vi begynner å snakke 3-4-500 hk ut av en 2.0 liters motor så sier det jo seg selv at man er litt i grenseland. Og drivverket er ikke dimensjonert for slike påkjenninger heller.

Skal man ha 300 hk må man jo dessuten ha en racing klutsj for å få plantet effekten ut på hjula, og en slik påfører girkasse og drivverk enda mer påkjenninger i seg selv fordi den ikke er avfjæret og biter lynraskt. Blir som om du driver og spinner konstant. Masse små "rykk" som sliter veldig på girkassen, noe jeg selv har fått erfare. Viktig at man kun går for de BESTE delene om man først skal bygge. :)
Andrepedersen skrev:
Høres bra ut, blir sikkert 10 ganger bedre en den som er der. har korta den litt ned. men fortsatt litt stor synes jeg. Er som å røre i en gryte omtrent :P Blir ikke lenge til jeg tar med meg gt4'n på besøk i bya ;p
Hehe! Ja du må si ifra når du kommer da så kan vi ta et lite mini ts-ogn treff =)
  • 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 36