TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Corolla dx/te71l-elkdsw.1981mod

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #368567  av Alexander.S

Har arvet en bil i perfekt stand og er nå int i og fixe den opp litt med blandt annet coilover,grovere eksos og andre ting som kan hjelpe litt på effekt og kjøre komfort men dette er vist ikke lett og finne til denne bilen :( ... Noen som har noe forslag til hvem som kansje kunne hjulpet meg???
 #368572  av ArildM

Det begynner jo å bli en gammel klassiker dette!
Bilder bilder!

Er det av samme type som Levin GT har her på forumet?
Sjekk også TSCN, mer Toyota-Veteran aktivitet der :)

Ellers blir vel Ebay en av de sikreste kildene til deler for denne, etterhvert som du har søkt litt på Ebay finner du en del butikker der som har deler. Men med gammel Toyota kan det hende du må vente litt mellom hver gang det dukker opp noe. Ellers må du bare søke på Google, det finnes mange større forum i utlandet med mye info om gammel Toyota.

Som veteranbileier blir det nesten litt av sjarmen med å ha en gammel Toyota, nettopp det å måtte søke og lese på timesvis for å finne ut av akkurat hva som kan modifisieres på den bilen du har :)

Og sist men ikke minst; ta godt vare på den!
 #368580  av Alexander.S

Takker for svar.Ja dette er en god gammel dette.Dette er oxo mod med 125hk org og på 970kg så er dette mye gøy :) Ja mye av sjarmen er jo og lese og finne deler ! Skal legge ut bilder når jeg får ordnet med litt mindre pixler for bildene er litt for store.Tar godt vare på denne og det har min bestemor oxo gjort. 0 rust,fult service hefte og inne lagret... Skal se litt på e-bay men skulle helst hatt tak i et firma i norge som kunne skaffet litt deler for jeg vil ha alt godkjent.Ellers vurderer jeg kansje og selge 100% orginal om prisen er riktig.
DSC01573.JPG
DSC01573.JPG (33.31 kiB) Vist 299 ganger
Vedlegg
DSC01576.JPG
DSC01576.JPG (29.96 kiB) Vist 299 ganger
DSC01581.JPG
DSC01581.JPG (29.16 kiB) Vist 299 ganger
DSC01582.JPG
DSC01582.JPG (32.05 kiB) Vist 299 ganger
DSC01588.JPG
DSC01588.JPG (29.11 kiB) Vist 299 ganger
 #368740  av rx300

Ja, skal du selge så får du nok mye mer for den i original stand enn hvis den har fått råne-oppgraderinger. Det er nok av biler med det, få i original stand. Dette er sjelden vare hvis den er rustfri! Eneste jeg ville gjort i første omgang var å få på noen tidsriktige felger, de hjulkapslene passet ikke særlig. Bedre med navkopper og stålfelg hvis du ikke får noen 80-talls alufelger :)

OG lag deg en skikkelig plugg for motorvarmeren ;)
 #369211  av kaos

Kul bil, ta godt vare på han!

Kan meddela at det ikkje er 125hk i den motoren, som det er i gt-modellen som har ein 2T-G.
Dette er ein 2T motor med enkelgassar og 75hk. Muligens 4-trinns-kasse også.

Sjeldent karrosseri som det er få igjen av, men trur ikkje du skal forventa gull og grøne skogar ved eit eventuelt salg.
Meeen, ønskjer du å bruka litt peng på bilen, så er det ikkje mykje som skal til før bilen blir feit!
Til dømes: senkefjører frå ae86 (ebay), kantfelgar i retrostil, frontleppe (ebay) + at eg ville ha fjerna feriekroken ;)