TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Toyota Corolla 1,3 XLI E10 lite prosjekt

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #368903  av Lars Erik Johannesse

Heihå,

Fra Telemarks traktene.

Etter at kjerringa solgte sin tidligere Toyota Yaris ble det kjøpt en corolla da servo var ett ønske. Kom over en til en grei pris inærheten som vi kjøpte.

Bilen er en 93 modell 3dørs. 1,3xli 16v.

Bilde
Bilde

For meg var det litt rart og kjøpe noe annet enn vag. Har selv alltid hatt kun vw eller audi. Men tiden var inne for og prøve noe nytt også. Selv kjørte en audi a6 1,8tq når denne ble kjøpt. Som nå er solgt og kjøpt MB C200 som bruksbil til meg selv.
Men har ikke gått helt ut av vag familien. Har en S2 avant stående som finværsbil med litt att åt ;)
Hiver med ett lite bilde av bruksbilen og goværsbilen

gamle bruksbilen
Bilde

Nye bruksbilen
Bilde

Gobilen, H&R Geweinde, pressicion 5562BT turbo+++
Bilde
Sist redigert av Lars Erik Johannesse den 16 jan 2011 13:35, redigert 2 ganger totalt.
 #368904  av Lars Erik Johannesse

Da det ikke var noe orginale tåkelys forran på den men kun orginale dekslene så måtte vi ha på noe.

Tok og plukket ut dekslene. Kjøpte ett sett med linselykter fra jula samt ett 55W 3000K xenonkit.
Borret ett hull i senter Ø38mm også felte inn linsen i hullet og fylte på med tec7 så det ble en hel linse. Resultatet ble meget bra syntes jeg. Noe ikke alle andre har.

Bilde

Da det var noen donald duck løsninger på ekstramålere i dasjbordet og anlegget ble ALT plukket ut for og gå over. Cd spilleren som sto montert i den ble flyttet over i mærscha og ny pioneer med USB og AUX ble montert i toyotan siden kjerringa ville ha det
Bilde
Bilde

Baki er det montert inn 2 6x9" på en MTX thunder 300w forsterker og en ADS aktiv subwoofer. Spiller helt brukbart
 #368905  av Lars Erik Johannesse

igår fikk vi en pakke fra BS bildeler med klare blinklysglass forran og klare blinklys sidene.

Ble med en gang en helt annen bil syntes jeg...

Bilde
Bilde

Samme dag fant vi ut at vi kanskje skulle legge litt film på rutene. Så da var det fram med zalo flaska og prøve seg litt. Valget ble bronsefilm med 10% lysgjennomslipp bak. Skal ha litt lysere på framrutene.
Bilde
Bilde

så ett stemningsbilde som den er idag
Bilde

Noen i telemark som har slike TS-ogn klubbmerker som man kan få kjøpt ?
 #368907  av Lars Erik Johannesse

Videre planer framover nå er og få lagt litt mer film på ruter.

Få kjøpt ett sett senkefjører, noen anbefalinger ?

Og kunne tenkt meg og fått på noen 9x16" 4x100 felger. Noen erfaringer om det er plass til dette? evnt hva ET jeg trenger for og få plass til det hele veien ?

Så blir det EU iløpet av 7-8mnd. og da tenkte og stelle istand det som er av rust på den og gjøre den litt penere. Mulig ta brydderiet og legge noe beskytelse i hjulbuer og slikt før vinteren.

Tips hva man kan finne på med disse bilene så hyl ut ;)
 #368937  av Mr_Storbrua

Har ikke espen s her på forumet coilovers til denne bilen til salgs?
 #368942  av Mr_Storbrua

Lars Erik Johannesse skrev:
Mr_Storbrua skrev:Har ikke espen s her på forumet coilovers til denne bilen til salgs?
Mener og huske jeg leste i en tråd at det var solgt
Aha..

Linka til prosjektråden hans i en anna tråd du har svart. Er nok litt nyttig info for deg der.
 #369127  av Espen-S

Jøss, enda en fra telemark med Corolla :) Nå begynner den bilen å bli populær rundt om her! :)

Har desverre solgt alt jeg hadde til bilen :( , så har jeg vert litt dårlig til å si ifra, men kan godt finne noen linker for deg til noen deler! :)

Btw, 16'' , 9'' felger bak, og 8'' forann med rektig impress og strekk, det gjør seg på denne bilen, gjærne slenge den litt nedpå også! :)

Si ifra om du trenger noen tips og hjelp!
 #370792  av Lars Erik Johannesse

stianøverland skrev:hahaha, det er de tøffeste felgene jeg har sett!! seriøst!

grom bil :)
Ja, Som sagt.... noe spesielt felgvalg. Men morsomt. planen ivinter blir og ta de små skadene som er på de. Sandblåse dem, tegne litt på de også få lagt klarlakk over dem.

iløpet av vinteren så skal det skaffes senkefjører til den. evnt senkesett med dempere.
 #371346  av Lars Erik Johannesse

En liten innsats idag med og gjøre den klar for vinteren.

Så idag ble det først en runde lakkrens/polering også en runde med voks. Så måtte ta litt bildær også :wink:

Noen som har forslag til senkefjører som ser BRA ut på disse bilene ? blir 40/40 senk på disse OK ?

Bilde
Bilde
Bilde
TS-OGN.NO klubbmerker på plass
Bilde
Bilde
Bilde
 #378188  av Lars Erik Johannesse

Da har kjerringa vært igang og skrudd litt :lol:

Fikk tak i orginalt oppbevaringsrom til midtkonsollen og nytt spedoo med rpm måler. Etter dette ble montert syntes jeg bilen ble helt ny innvendig....

Bilde
Bilde

Ellers skjer det ikke stort...... Blir vell og se etter noe senkefjærer etterhvert mot våren.....