TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Tom's 3S-GTE- Litt hjelp?

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #368925  av Toms_3S-GTE
 
Er helt enig med det du sier, men skal vi fortsette denne diskusjonen i form av en ny tråd her på forumet? Føler at vi begynner å spore veldig av prosjekt tråden min her... :P
 #368930  av ArildM
 
Toms_3S-GTE skrev:
what is that i wonder?? looks kind'a like something med of carbonfiber

kan det vere ett karbonpanser mon tro??
Du får vente te fredda'n :P Skal endelig ut til bilen min og det stooore å få skrudd litt, håper det kommer fler leveringer hit før jeg skal ut til baby'n min :mrgreen:
Hva skjer med teasere og lovnader om bilder på fredag? :lol: 8)
 #368931  av Toms_3S-GTE
 
Hva skjer med teasere og lovnader om bilder på fredag?
På fredag rakk vi ikke båten og måtte dermed vente 2 timer på ny båt, så da ble det litt sent å begynne å surre :P

Idag trenge plutselig svigers hjelp hjemme med både parabol montering og ymse annet.

Håper på å få tatt noen bilder imorra, før en må komme seg hjem igjen :lol:
 #368970  av Toms_3S-GTE
 
Hva effekt er det orginalt i denne ? Og hva vil det bli med planene?

tror da dette kan bli bra.
Orginalt er det 205 hk i en rev1 turbo motor, dersom jeg får godkjent ombygging til rev3 blir det 245hk.

Etter at den er godkjent (forhåpentligvis) med rev3 motor er det ingen som vet hva den ender opp med :twisted: :lol:

Neida, har ett mål om 300 "skuddsikre" hester ut på bakhjula. Altså driftsikkerhet prioriteres så kommer ikke til å tyne ut absolutt alt jeg kan av motoren, bedre å ha litt å gå på.
 #368973  av Lars Erik Johannesse
 
Toms_3S-GTE skrev:
Hva effekt er det orginalt i denne ? Og hva vil det bli med planene?

tror da dette kan bli bra.
Orginalt er det 205 hk i en rev1 turbo motor, dersom jeg får godkjent ombygging til rev3 blir det 245hk.

Etter at den er godkjent (forhåpentligvis) med rev3 motor er det ingen som vet hva den ender opp med :twisted: :lol:

Neida, har ett mål om 300 "skuddsikre" hester ut på bakhjula. Altså driftsikkerhet prioriteres så kommer ikke til å tyne ut absolutt alt jeg kan av motoren, bedre å ha litt å gå på.
det må vell være brukbart. Blir fort 340-350hk på veiv i motor det da ved ett drivverkstap på 10-12% ca.

Turbo kommer du til og kjøre ?
 #368974  av Toms_3S-GTE
 
det må vell være brukbart. Blir fort 340-350hk på veiv i motor det da ved ett drivverkstap på 10-12% ca.

Turbo kommer du til og kjøre ?
Det burde være brukbart det ja.

Har ikke bestemt meg enda, kikket litt på Garrett GT28RS men prioriterer det å forsøke å få godkjent ombyggingen til rev.3 først og fremst.
 #368975  av Lars Erik Johannesse
 
Toms_3S-GTE skrev:
det må vell være brukbart. Blir fort 340-350hk på veiv i motor det da ved ett drivverkstap på 10-12% ca.

Turbo kommer du til og kjøre ?
Det burde være brukbart det ja.

Har ikke bestemt meg enda, kikket litt på Garrett GT28RS men prioriterer det å forsøke å få godkjent ombyggingen til rev.3 først og fremst.
Da med den effekten vil du jo tyne den turboen relativt bra..... GT28RS leverer vell opp til ~350hk sies det vell.
Anbefaler deg og titte på Presicion turbo. Har hatt turbonetics tidligere og prøvde nå en ny presicion 5562BT på audien med nær 500 blås. Og må si meg svært overrasket over turboen med spoolup og hva den leverer. Anbefales og ta en titt på de.
 #368976  av Toms_3S-GTE
 
Da med den effekten vil du jo tyne den turboen relativt bra..... GT28RS leverer vell opp til ~350hk sies det vell.
Anbefaler deg og titte på Presicion turbo. Har hatt turbonetics tidligere og prøvde nå en ny presicion 5562BT på audien med nær 500 blås. Og må si meg svært overrasket over turboen med spoolup og hva den leverer. Anbefales og ta en titt på de.
Som sagt har jeg bare fått kikket litt, da jeg prioriterer andre ting først nå. På de sidene jeg har kikket er det blitt oppgitt ~340 whp og siden jeg "bare" er ute etter 300 whp har jeg vurdert den. Men alt av anbefalinger er jo bare bra :D
 #368979  av Lars Erik Johannesse
 
Toms_3S-GTE skrev:
Da med den effekten vil du jo tyne den turboen relativt bra..... GT28RS leverer vell opp til ~350hk sies det vell.
Anbefaler deg og titte på Presicion turbo. Har hatt turbonetics tidligere og prøvde nå en ny presicion 5562BT på audien med nær 500 blås. Og må si meg svært overrasket over turboen med spoolup og hva den leverer. Anbefales og ta en titt på de.
Som sagt har jeg bare fått kikket litt, da jeg prioriterer andre ting først nå. På de sidene jeg har kikket er det blitt oppgitt ~340 whp og siden jeg "bare" er ute etter 300 whp har jeg vurdert den. Men alt av anbefalinger er jo bare bra :D
hk på hjul og hk ut på veiv i motor er to forskjelige tall. hva en turbo leverer er oppgitt i motor. ikke på hjul da det er forskjellig drivverkstap på rwd/fwd/4wd
 #368985  av Toms_3S-GTE
 
hk på hjul og hk ut på veiv i motor er to forskjelige tall. hva en turbo leverer er oppgitt i motor. ikke på hjul da det er forskjellig drivverkstap på rwd/fwd/4wd
Det er jeg fullt og helt klar over, men whp skal fortsatt bety wheel horse power(effekt på hjula), akkuratt som fwhp er flywheel horse power (effekt til svinghjulet)
 #368986  av Toms_3S-GTE
 
Ettersom teaseren ble litt utsatt får jeg vel legge ut noen få bilder ihvertfall.

Dere som "gjetta" carbon panser hadde helt rett :lol: :
Bilde

Måtte jo se litt på øyemål hvordan passformen var, og jeg syntes det ser veldig bra ut :mrgreen: :
Bilde
Bilde
Bilde

Har ikke veid panseret opp mot orginal panseret enda, men dette burde vel si sitt :twisted: :
Bilde
 #368997  av inzane2012
 
se der ja :) lover bra dette her :)

hadde du planer om å lakkere panseret i samme farge på bilen eller?? vist jeg noen gang blir å investere i carbondeler som panser o.l så tror jeg at jeg ville gått for å få det lakkert i samma fargen som resten av bilen, litt for å skjule carbonen og litt for å få ett mer hel-hetlig inntrykk :)
 #368998  av Toms_3S-GTE
 
se der ja lover bra dette her

hadde du planer om å lakkere panseret i samme farge på bilen eller?? vist jeg noen gang blir å investere i carbondeler som panser o.l så tror jeg at jeg ville gått for å få det lakkert i samma fargen som resten av bilen, litt for å skjule carbonen og litt for å få ett mer hel-hetlig inntrykk
Jeg kommer ikke over hvor lett det er jeg :lol: Står å holder ett panser oppe med bare lillefingeren liksom :twisted:

Planlagt delvis lakkert ja, eller delvis blir vel litt feil sagt. 90% lakkert tenker jeg er mer korrekt. Sånn att kaptein blå ikke ser panseret på 5 km avstand og stopper meg pga det :lol: Det skal selvfølgelig lakkeres samme farge som bilen. Har nettopp tenkt ut en løsning for aerocatch-panserlåser som jeg tror jeg må prøve å få til etterhver også, burde bli veeeeldig pent :mrgreen:
 #369000  av inzane2012
 
du lar bare "vents'a" vere ulakkert da regner jeg med??
hvordan blir det med karbon mønsteret når det blir lakkert med farge da? vil mønsteret skinne gjennom lakken på noen måte??
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 27