TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Staaaaag..

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #368021  av Stian AB

Hva heter de justerbare stagene bak som man kan justere spissinga med? Trenger nye, siden de som sitter der nå er rusta fast :lol:

Lurte også på å gjenge opp de styrestagene foran, siden gjengene på dem er helt borte/rusta igjenn. Er det 19mm det styrestaget er? Glemte å måle når jeg hadde bilen på bukken..Noen som har gjenga opp disse før, med positivt resultat?
Er snakk om 91mod GTI.
 #368027  av ErikG

Tror de heter Araberstikkstchtaaag....

Har du prøvd med mye rustløser og stålbørste på gjengene? Evnt varmet dem opp?
 #368053  av Stian AB

ErikG skrev:Tror de heter Araberstikkstchtaaag....

Har du prøvd med mye rustløser og stålbørste på gjengene? Evnt varmet dem opp?
Har sausa de inn med rustløser, prøvd stålbørste, propan, men ingenting hjelper..de har sikkert ikke rørt på seg på 20 år, så der er det null håp :lol:
 #368191  av TrustNo1

Har ikke skrudd på dette staget, men jeg har akkurat bytta styrestaget på king cab'n. Sleit med akkurat det samme, helt til jeg fant ut at mutteren jeg vrei på faktisk var links :oops:

Regner med at du er klar over at slike stag har links gjenger på den ene siden, men bare nevner det sånn for sikkerhets skyld :)
 #368226  av Stian AB

TrustNo1 skrev:Har ikke skrudd på dette staget, men jeg har akkurat bytta styrestaget på king cab'n. Sleit med akkurat det samme, helt til jeg fant ut at mutteren jeg vrei på faktisk var links :oops:

Regner med at du er klar over at slike stag har links gjenger på den ene siden, men bare nevner det sånn for sikkerhets skyld :)
links på førersiden er det vel :lol:
 #368237  av lasse

Har noen sånne liggende, kan se om jeg får løsna mutterene på dem neste gang jeg skal på verkstedet...
Er en links mutter på hver :wink:
 #368246  av TrustNo1

Ja, er en links og en vanlig mutter på hvert stag på begge sider.
 #368354  av Stian AB

På de bak også? Kansje det er derfor jeg ikke har fått dem av da, selv om de ser jævlig slitne ut..
 #368611  av lasse

FÃ¥tt til noe?
Vært og henta de jeg hadde liggende i dag, fått løsna alle mutrene og rensa gjengene.
 #369050  av Stian AB

Får ta en titt på det til helga..