TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Erfaring med TOKICO ILLUMINA dempere?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #368920  av ArildM

Neineineinei Ottoen :lol: :)
Du vet at det ikke er sånn at jo hardere dempere du har jo bedre sitter bilen på veien?
Brukte lang tid på å justere mine koni dempere, slik at bilen satt riktig både foran og bak.
Korrekt innstilt til mitt bruk var bilen perfekt balansert på bane, og samtidig komfortabel til normalt bruk.
 #368921  av Ottoen

Kunne du være venlig og dele dette oppsettet med meg da, siden mitt da er totalt feil... :oops:
 #368927  av ArildM

Hehe, sier ikke at det er feil, sier bare at det ikke nødvendigvis er best med dempere på den hardeste instilling ;)
Jeg startet på det mykeste og skrudde hele runder på koni demperene både forran og bak. Så tok jeg en kjøretur på svingete vei, og presset bilen nesten til grensen i en sving jeg kjenner veldig godt. Basert på det fortsatte jeg å justere. Etter hvert begynte jeg å finne inmstillinger som funket, justerte da halve runder og gjentok prosessen ørten ganger helt til jeg var fornøyd :) Kunne sikkert ha tweaket ytterligere med kvartrunder, men det gadd jeg rett og slett ikke, det oppsettet jeg fant funket fint for meg :) Husker desverre ikke hvor mange ganger jeg skrudde for å få det slik jeg likte det.
 #369333  av bose

Drafter skrev:
bose skrev:Kjempefine! Nå har jeg hatt min første 10 mil lange prøvetur med 4AGZE og Illumina dempere.. Liker dem veldig godt! og Justerings-prinsippet på dem er helt genialt..
Fram med flattrekker og velg mellom 1 til 5.. ikke no hjul som mann må telle runder på osv.
1 er sånn org-hardhet-isj og 5 er temmelig beinhardt :D

Og som jeg sa tidligere, Disse har justering for både kompresjon og rebound, mens gule Koni f.eks har fast kompresjon og justerbar rebound..
hvor kjøpte du fra?
En Ebaybutikk med navnet Kurum Motoring.
 #369334  av bose

Ottoen skrev:Kunne du være venlig og dele dette oppsettet med meg da, siden mitt da er totalt feil... :oops:
Siden når ble støtdemper oppsegg et fasitt svar!? Er vel strengt talt ikke noe som heter "feil". Det går ut på personlige preferanser og kjørestil osv.. Hva mann selv ønsker.