TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Celica eier to be.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #36902  av Levia

Håper på å få fingrene i en '96 Celica 1.8 i løpet av uken og har noen spørsmål i den forbindelse.

* Er det sentrallås på denne bilen? (Den funket i tilfelle ikke når jeg prøvekjørte den)
* Er det noen enkle inngrep som kan gi _litt_ ekstra guffe? Har lest om både å skifte topp og skifte motor og montere turbo etc. Men alt det der ligger godt over mitt budsjett :) for ikke å snakke om kunnskap. ;) Tror jeg skal klare å sette inn nytt luftinnsugskit etc.

Forøvrig syntes jeg den var ganske god å kjøre (i rushtrafikken ned moholtlia iallefall ;) ) og den er jo ikke så værst pen hehe.

Christian...

#36906  av Speeder

Først og fremst: Hjertelig velkommen til forumet. :)

Tror den bilen kom både med og uten sentrallås i 1,8 liter utgaven... Man fikk i allefall en utrolig ribbet en, uten elvinduer speil, og alt det der....

Eneste enkle og billige oppgradering ar vel Kon filter og "effektanlegg" det gir nok ikke så mye økning i HK, men mye tøffere lyd :lol: mulig 5-10hk....

#36907  av supratt

Hva har den gått og hva skulle du gi for den?

Husk på at du kan få en 94-95 mod.2.0GT med 175 hk og det meste av el.utstyr fra 129.000,-

At en slik kanskje har gått 20-40000km mer når de er blant de rimeligste 2.0 ene har lite å si.
Den har jo en motor som er mer dimensjonert og større bremser så de ekstra km. har liten betydning.

Lurte bare fordi jeg synes det er for mange som handler 96-98 mod. 1.8 når de kunne fått en 2.0 GT som kun er 2-3år gamlere til samme pris. :wink:

#36913  av CelicaTurbo

Som supratt sier: kjøp en 2.0 liter om du har råd til det, du kommer nok til å angre om du ikke gjør det og er opptatt av effekt. Sjekk forsikring men det er lite sannsynlig at det er noen særlig forsjell der..

ellers, den billigste modden du kan gjøre for effekt må være et sportluftfilter: det er diskutabelt i hvilken grad det gir effekt i det hele tatt, men med lyden fra et slikt filter så føles det ihvertfall som om det går fortere :) Neste etter det er eksos; koster en del mer og gir ikke så mange hester på en slik motor det heller.. kanskje 5-7hk vil jeg tippe..

#36921  av supratt

Engasjert jeg da vuttu. :wink:

Tror nok at du fort spiser opp de få "HØVDINGAN" du sparer på en 1.8 i unnskyld utrykket ett tafatt forsøk på å gjøre 1.8 sprekere. :?

Dette er noe som engasjerer meg for jeg vet om flere som har handlet 1.8 for samme pris som en 2 år eldre 2.0GT og har liksom aldri skjønt det.

Mk6 Celica 2.0 GT er faktisk like kjapp i aksen som Mk5 turbo utgavene, den erfaringen har iallefall jeg gjort. Vekta er nok det som gjør utslaget. :twisted: :twisted: :shock:

#36922  av chris

Hei, og velkommen til forumet ja!

Som de andre nevner, så anbefales det sterkt og kjøpe en 2 liter i stedet for 1.8.

Og når det gjelder sportsluftfilter, så gir de bedre respons, og bedre lyd. Ytelsen vil i beste fall øke med et par hk.

#36923  av supratt

Oj, glemmer jo å ønske deg VELKOMMEN til forumet ja. :D
 #36946  av @lpher

Levia skrev:Håper på å få fingrene i en '96 Celica 1.8 i løpet av uken og har noen spørsmål i den forbindelse.

* Er det sentrallås på denne bilen? (Den funket i tilfelle ikke når jeg prøvekjørte den)
* Er det noen enkle inngrep som kan gi _litt_ ekstra guffe? Har lest om både å skifte topp og skifte motor og montere turbo etc. Men alt det der ligger godt over mitt budsjett :) for ikke å snakke om kunnskap. ;) Tror jeg skal klare å sette inn nytt luftinnsugskit etc.

Forøvrig syntes jeg den var ganske god å kjøre (i rushtrafikken ned moholtlia iallefall ;) ) og den er jo ikke så værst pen hehe.

Christian...
Ja...der har vi deg ja...takk for sist :-)

Ser du allerede har truffet bla Supratt/Frank...mannen med den sorte 98 Celica cab'en jeg nevnte til deg :-)

Gutta her har ett aldri så lite poeng....heller en 2-3 år gamlere 2.0...enn en 1.8.....milevis forskjell på hva de motorene yter....du burdte egentlig plage noen med en Celica 2.0 til å gi deg en prøvetur slik at du får sett lyset...LOL ;-)

..og sist men ikke minst...du får parkert Hans...han som nettopp har kjøpt den sjøgrønne 95 celica 1.8'n :lol:

BTW...enda en Christian? Er vi oppe i mange Christian/Kristian'er da da?!! :lol:

@lpher

#36969  av Levia

Hehe.. Christian er populært ja. Og dama heter Kristin. :D Så det er ikke så mye å huske på ;)

Den har gått 117300 og han skal ha 129000,- for den.

Den har sannsynligvis IKKE sentralås, IKKE elheiser, den har elspeil. Stereo må oppgraderes (men det er vel en selvfølge uansett ;) ).
Den har litt steinsprutskader på front skjermene men det må man vel egentlig regne med på en 8 år gammel bil.

Det største plusset med den er at den er svart :) svart er den deiligste fargen på den bilen med den knallblå er en klar 2er. Gult er også kult ;)
Men nok om fargen.

Fant disse etter et kjapt søk:
http://www1.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=390109 <- mistenkelig billig
http://www1.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=291103 <- ikke pen farge iflg. min bedre halvdel.
http://www1.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=185949 <- litt for dyr.

Så jeg vet ikke helt akkurat nå...

#36988  av @lpher

Levia skrev: http://www1.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=390109 <- mistenkelig billig
Enig...men ring å sjekk da....you never know! :-)
Levia skrev: http://www1.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=291103 <- ikke pen farge iflg. min bedre halvdel.
Ikke akkurat den heftigste fargen kanskje nei.. ;-)
Levia skrev: http://www1.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=185949 <- litt for dyr.
True...men ikke la det avskrekke deg....legg inn ett skambud å vent og se...skader ikke :-)

@lpher

#37001  av Levia

Tror vi satser på den på Hell Bil og prøver å satse litt mer på looks enn på oompf. Har en kompis som er utdanna mekaniker så kan evt. ta en liten prat med han angånde topp swap eller motorswap en gang i framtida. Noen som har noen spesiellt pene bodykit's å foreslå? Som ikke er alt for dyre?

Hvor mye koster det å få lakkert et bodykit sånn ca egentlig?

Christian...

#37018  av @lpher

Levia skrev: Tror vi satser på den på Hell Bil og prøver å satse litt mer på looks enn på oompf. Har en kompis som er utdanna mekaniker så kan evt. ta en liten prat med han angånde topp swap eller motorswap en gang i framtida.
Bra...bare det blir bil på deg og du blir fornøyd så blir det bra dette skal du se :-)
Levia skrev: Hvor mye koster det å få lakkert et bodykit sånn ca egentlig?

Christian...
Hmm..not my cup of tea really....supratt/cameleon har kanskje erfaring med prising av billakkering/skjørtlakkering?

@lpher

#37035  av s10ne

Vi har fått pris til Toyota Bil på Ørlandet; kr 10 000 for lakkering og montering av komplett kit på Celica cab'en. Synes det er utrolig billig. Vi må snart ta oss råd til å levere den inn slik at vi får den tilbake innen mai. Kommer helt sikkert til å poste en del bilder samt dele erfaring om hvordan det har gått.

#37052  av CelicaGT

Bilen min blir til salgs visst eg ikkje får fortsette i jobben min (vikar jobb er noke helvettes drit!!!!)

Det er en 94mod Celica 2.0Gt 136500 km. Bra motor 175 hk!
-SVART SKINN
-SOLTAK
-EL VIND
-EL SPEIL
-APEXI FILTER KIT
-17" tsw VENOM m NYE SOMMERDEKK
-15" ORGINAL FELGER m BRA VINTERDEKK
-ORGINALE SIDESKJØRT
-ORGINAL BAKFANGER LEPPE
-SUPER STRUT HJULOPPHENG
-TVERRSTAG BAK (FRA ST205)
-RADIO/CD
-NEON I FOTBRØNN
-DIV INTR DETALJER LAKKERT
-JAPAN SPEC BAKLYKTER(HAR DEI ORGINALE OGSÃ…)
-KVITE BLINKLYS PÃ… SKJERM
sikkert noke eg har glømt...
PS: Motoren bruker ikkje olje.
send en PM visst intr

#37241  av Yobbe

nice det er helt lik kjerra jeg har. Min har sentrallås hvertfall, men jeg lurer på om ikke det er sånn som kom med alarmen, det var ikke orginalt automatiske vinduer men det er blitt satt inn seinere.