TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ombygging av 91 MR2 Turbo fra rev 1 til rev 3?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #369311  av trd2000gt

hadde jeg vært deg ville jeg heller kosta på den motoren som står i istedet for å kjøpe en ny motor også koste på den masse deler, det er etter min mening bare å kaste pengene ut av vinduet, om du overhaler motoren du har nå og setter i smidd inmat så blir den skuddsikker den også, da vil den tåle langt mer en 245 hk også sparer det deg for mye penger og arbeid.
 #369364  av Toms_3S-GTE

hadde jeg vært deg ville jeg heller kosta på den motoren som står i istedet for å kjøpe en ny motor også koste på den masse deler, det er etter min mening bare å kaste pengene ut av vinduet, om du overhaler motoren du har nå og setter i smidd inmat så blir den skuddsikker den også, da vil den tåle langt mer en 245 hk også sparer det deg for mye penger og arbeid.
Joda, vil jo igrunn bare ha den nyere motoren fordi det virker som det er mye mer deler tilgjengelig til rev.3 og oppover.
Men ett kjapt spørsmål, går det ann å bygge om en rev.1 motor til en rev.3 motor? Sånn at jeg fortsatt har korrekt motor-nummer osv? Også eventuellt bare skru ned boost'en om man skal på visning? Eller eventuelt bare bytte tilbake delene som skiller mellom motorene?

Ett annet spørsmål er, hvor langt kommer man på overhaling, balansering av veiv osv for ca 30.000 kr? Langt, eller like utenfor døra? :lol:
 #369518  av predator

Kommer jo an på hvilke deler du velger det.
Skal du bare overhale motoren, så kommer du ganske så langt med 30.000.-
MEN, skal du begynne å handle værstingdeler som nye kammer (Hks) Justerbare kammdrev , større bensinpumpe/trykkregulator , oljekjøler , stempel/ringer , råder , datasprut osv osv osv, så stopper det ganske så fort opp med 30.000.- ja.
Dette vet Firewalk alt om. Spør han hva motoren slik den står i dag koster, da får du vel en pekepinne omtrent på hva man må ut med hvis man skal trimme skikkelig.

Men som sagt, bare honing, polering av topp osv , kan man vel komme langt med 30.000 .- ja :)

Kan jo også se på delene selv, og regne ut. Er jo ikke vanskelig.
 #369523  av Toms_3S-GTE

Kommer jo an på hvilke deler du velger det.
Skal du bare overhale motoren, så kommer du ganske så langt med 30.000.-
MEN, skal du begynne å handle værstingdeler som nye kammer (Hks) Justerbare kammdrev , større bensinpumpe/trykkregulator , oljekjøler , stempel/ringer , råder , datasprut osv osv osv, så stopper det ganske så fort opp med 30.000.- ja.
Dette vet Firewalk alt om. Spør han hva motoren slik den står i dag koster, da får du vel en pekepinne omtrent på hva man må ut med hvis man skal trimme skikkelig.

Men som sagt, bare honing, polering av topp osv , kan man vel komme langt med 30.000 .- ja

Kan jo også se på delene selv, og regne ut. Er jo ikke vanskelig.
Selvfølgelig, koster det masse penger når man begynner å legge til deler. Var igrunn priser på honing av sylindere, planing av topp osv jeg lurte på. Har aldri gjort noe særlig med bilene jeg har hatt tidligere, så har liksom ikke noen tidligere priser å gå etter.

Når værsting delene kommer går det vel ann å oppgradere litt etter litt også? Og se effekten gradvis stige til rundt 300 whp :lol:
en liten kommentar, en billig mod til overhalinga di er å skaffe deg 3sge kammer, disse er vist hakket hvassere enn turbokammene
Har lurt litt på HKS eller JUN 264 kammer, 272 blir vel litt for aggresive? Men for all del, takk for tipset :D
 #369560  av inzane2012

For the 300-500rwhp range, 264 degree cams provide a good combination of flow without giving too lumpy an idle
siden du sikter deg inn på 300 hjulhester, så ser det ut som 264 kammer er veien å gå :)
 #372220  av Noxan8

Toms_3S-GTE skrev:
Har lurt litt på HKS eller JUN 264 kammer, 272 blir vel litt for aggresive? Men for all del, takk for tipset :D
ut av det blå, finnes det noe som heter 300 kammer? eller der omkring? i så fall hvordan blir responsen?

ha meg unskyldt hvis jeg virker litt grønn her nå
 #372256  av Toms_3S-GTE

Noxan8 skrev:
Toms_3S-GTE skrev:
ut av det blå, finnes det noe som heter 300 kammer? eller der omkring? i så fall hvordan blir responsen?

ha meg unskyldt hvis jeg virker litt grønn her nå
Man får tak i 306 kammer til 5S-FE ihvertfall, men det må jo være "umulig" å kjøre med :P