Noen fikk vell med seg at jeg kjøpte meg en Celica ST2000 i forholdsvis god stand rett før sommeren. Den har nå stådd under presening i påvente av tid, og ork til å få den EU-ok. Tok den frem på søndag og byttet de delene som var gåen.
Planer jeg har med bilen:
- Komplett ribbing av ALT interiør og eksteriør, snadblåsing og rustsveising.
- Valse hjulbuer en liten smule, men ikke for mye. Vil ha en litt bredere stance men ikke så mye at det ser rart ut, slik det gjør med flares.
- Custom styling. SKal få den til å se litt ut som Top Secret Celicaen til Smoky.
- MIdifisert front. Skal prøve å få den til å ha utrykket til de nye Dodge Challenger.
- Toyota/Lexus UZ-FE, eller 1GFE. Eller noe annet. MOtor er vell det største "problemet" ettersom jeg vil ha minst mulig problemer i tilfelle teknisk kontroll og evt EU.
- Ny bakaksel med Skivebremser og annen diff. Supra/AE86/Hilux?
- Coliovers rundt om.
- Wilwood brake kit om man fremdeles får tak i ombyggingssettet.
- Nytt interiør. Skal lage dette fra bunnen av i glassfiber. Sikter mot klassisk/sort lær finish.

Smokeys Celica:

Challenger med rå "lakkjobb". mulig denne farger passer?:D

Planer jeg har med bilen:
- Komplett ribbing av ALT interiør og eksteriør, snadblåsing og rustsveising.
- Valse hjulbuer en liten smule, men ikke for mye. Vil ha en litt bredere stance men ikke så mye at det ser rart ut, slik det gjør med flares.
- Custom styling. SKal få den til å se litt ut som Top Secret Celicaen til Smoky.
- MIdifisert front. Skal prøve å få den til å ha utrykket til de nye Dodge Challenger.
- Toyota/Lexus UZ-FE, eller 1GFE. Eller noe annet. MOtor er vell det største "problemet" ettersom jeg vil ha minst mulig problemer i tilfelle teknisk kontroll og evt EU.
- Ny bakaksel med Skivebremser og annen diff. Supra/AE86/Hilux?
- Coliovers rundt om.
- Wilwood brake kit om man fremdeles får tak i ombyggingssettet.
- Nytt interiør. Skal lage dette fra bunnen av i glassfiber. Sikter mot klassisk/sort lær finish.

Smokeys Celica:

Challenger med rå "lakkjobb". mulig denne farger passer?:D

Sist redigert av Zepticon den 19 okt 2012 08:46, redigert 2 ganger totalt.

Mazda 626 GT - 2.5 V6Â KL31
Mazda RX-7 FD - EU spec