TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Modifisere motor, datasprut, styling, totalrenovering +++

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #369843  av FireWalk

Jeg begynte jo ikke å mase før pakken hadde lagt til oppbevaring i ca 2 uker da. Da syntes jeg egentlig de ikke trenger å forvente noe annet.

AD92: Har du ikke fått skilt på den enda? Ja blir snart Treff nå! Hele gjengen kommer. Blir cruising og så full fest etterpå. Leie av lokale og greier. Strippere er booket. Men det er kun for folk med skilt på bilen! :p
 #369844  av mr2storbrua

FireWalk skrev:Ja blir snart Treff nå! Hele gjengen kommer. Blir cruising og så full fest etterpå. Leie av lokale og greier. Strippere er booket. Men det er kun for folk med skilt på bilen! :p
Et glimrende eksempel på hvorfor jeg nominerte deg til klubbleder. FireWalk får ansvaret for treffaktiviteter :mrgreen:
 #369854  av ad92

AD92: Har du ikke fått skilt på den enda? Ja blir snart Treff nå! Hele gjengen kommer. Blir cruising og så full fest etterpå. Leie av lokale og greier. Strippere er booket. Men det er kun for folk med skilt på bilen! :p
hahahahahahaha du er en slu jevel! :lol:

nei den blir ikke kjørt mer i høst/vinter. Blir noen helger med prøveskilt da :evil:
 #369862  av ad92

Problemet er at jeg brukte rubbel og bit av månedslønnen på felger og dekk, da jeg ikke gidder å kjøpe noe billig for å få råd til å kjøre den 1 mnd før vinteren kommer :lol:
neste mnd må jeg betale tilbake litt gjeld til "sw20" som lånte meg litt til felgkjøpet, og visning og momo ratt osv kommer på 3000. Pluss en forsikring som må betales la med noe annet.. og ikke minst 2 bøter :(

så tror ikke jeg orker å skilte bilen bare for å kanskje få kjørt den noen uker før det blir frost på veien. Når frosten kommer i slutten av oktober/begynnelsen av november skal vell du la med mange andre på forumet stue bilen inni garasjen :P

Så det blir vell til at jeg setter den fra meg nå om spanderer på den litt ekstra på stereoanlegg å pakninger og div her og der. Kanskje du kan sende meg litt mål på kassen du har planer om å bygge bak setet :D

MEN om det skulle bli noe mr2 treff i høst så tar jeg bilen lett på prøveskilt for å få bli med på kalaset :) og når det blir mr2 vær igjen i 2011 foreslår jeg at di i ålesund med rett bil tar seg en tur på ett treff eller noe å hilser på andre ts-ogn gutter :P
 #369863  av FireWalk

Såpass.. Tja, erfaringsmessig så kommer vinteren ganske sent til Ålesund da. Tidligere år har jeg kunnet kjøre helt til midten av Desember før det har kommet noe frost og snø. Med unntak av i fjor, da var det jo ekstrem vinter for ålesund å være..

Men vil tippe på at bilen kan være på veien ut november iallefall.. :) Setter den inn så snart det begynner å komme minusgrader og de begynner å strø/salte.. Men aner ikke helt hva jeg skal ta meg til i vinter siden jeg ikke har noen store prosjekter på gang akkurat nå. Blir jo å få den lakkert om igjen, men det er jo ikke jeg som skal gjøre. Motoren trenger ikke noe arbeid, og de setene blir vel gjort nå fortløpende. kommer til å gå på veggene. Kanksje jeg må finne meg dame... :P
 #369872  av Toms_3S-GTE

Men vil tippe på at bilen kan være på veien ut november iallefall.. Setter den inn så snart det begynner å komme minusgrader og de begynner å strø/salte.. Men aner ikke helt hva jeg skal ta meg til i vinter siden jeg ikke har noen store prosjekter på gang akkurat nå. Blir jo å få den lakkert om igjen, men det er jo ikke jeg som skal gjøre. Motoren trenger ikke noe arbeid, og de setene blir vel gjort nå fortløpende. kommer til å gå på veggene. Kanksje jeg må finne meg dame...
Der har du vinterprosjektet ditt! ;) Eller er det "dama" som går i garasjen mot slutten av november kanskje:P
 #369877  av FireWalk

det som har fått meg igjennom vinteren tidligere er at jeg har bygd motor eller understell osv. Har alltid hatt masse deler som skal på og mye å gjøre. For første gang kommer en vinter der jeg må innse at så å si alt er i topp stand og jeg har ikke så mye å gjøre.. Bare litt småplukk. Dama skal så klart i garasjen for vinteren. Men jeg kan jo finne meg noen på si å varme meg på gjennom vinteren. Hehe..
 #369878  av Toms_3S-GTE

det som har fått meg igjennom vinteren tidligere er at jeg har bygd motor eller understell osv. Har alltid hatt masse deler som skal på og mye å gjøre. For første gang kommer en vinter der jeg må innse at så å si alt er i topp stand og jeg har ikke så mye å gjøre.. Bare litt småplukk. Dama skal så klart i garasjen for vinteren. Men jeg kan jo finne meg noen på si å varme meg på gjennom vinteren. Hehe..
Du får ta alt detalj-arbeidet da vettu ;) Og det er nok ikke dumt å finne noen å varme seg på i vinter, bare sørg for at ikke "dama" får vite det. Finner hu ut av det kan det bli uforutsette startvansker til våren :P
 #370057  av FireWalk

Trodde jeg hadde alt som var av deler å sette på, men tok visst feil der gitt. Lot meg friste til og bestille litt deler igjen. Så der føk 12-13.000 kr til til ut vinduet.. Eller forhåppentligvis vil de gi meg litt glede da :)
Bestilte også nye fjærer fordi jeg vil teste ut pro-kit fjærene i forhold til sportline fjærene som jeg nylig satt på. Er meget fornøyd med sportline fjærene, men jeg har så brede dekk og felger at det subber bak hos meg (265). Har planer om å valse hjulbuen, men tenkte jeg skulle se hvordan det ble med pro-kit istedet. Får se hvilken av dem jeg velger etterpå.

Har sansynligvis da et så å si helt nytt (kjørt kanskje et par hundre km max) kit å selge om ikke så lenge :)

Det jeg bestilte i dag:

Stabstag til fronten.. mellom dempertårnene for å stive opp enda mer:
Bilde

Low rize rev6 lyktene:
Bilde

Pro-kit fjærer:
Bilde

Nye tennkabler da de forige tok kvelden rimelig kjapt..
Bilde

Tennplugger:
Bilde

en kasse med oljefilter.. Kjekt å ha :p
Bilde

Ekstra SPAL kjølevifte til motorrom (deksel)
Bilde

Nytt skinn til girspaken:
Bilde

Nye plastikk deler til døråpnerene på begge sider:
Bilde

Nye stålomspunnede bremseslanger:
Bilde

Ny AC knapp til varmeapparatet da den jeg har har fått noen riper.
Bilde

Ledningsnett med termostat til SPAL kjølevifta:
Bilde

TRD Stabstag til motor rom mellom dempertårn og torpedovegg:
Vedlegg
TRD staget :)
TRD staget :)
c5fed220ce8e8cec6100901e4582fda1.jpg (38.02 kiB) Vist 921 ganger
Sist redigert av FireWalk den 24 sep 2010 01:21, redigert 1 gang totalt.
 #370058  av FireWalk

Blir fort rastløs. Så jeg fant ut at jeg skulle modifisere varme apparatet slik at lyset matcher resten av kupeen. Bestemte meg da for å sette inn blå bakgrunnsbelysning og blå dioder istedet for de grønne som er der orginalt. :)
Modifiserte også tenningsringen med blått diodelys siden jeg først var i området. Måtte også justere littpå TRD rattet siden det ikke ble helt bent etter første montering så klart..

Kort oversikt av dagens økt:

* Ordnet en jordingsfeil.
* satt inn den nye dynamoen og fikk på igjen eksos anlegget
* modifisert tenningsring
* tok ut varme apparat for modifisering
* justert ratt

Noen bilder:
Vedlegg
Av med airbag for å få justert ratt..
Av med airbag for å få justert ratt..
Bilde1304.jpg (300.75 kiB) Vist 920 ganger
Inn med helt ny dynamo.
Inn med helt ny dynamo.
Bilde1309.jpg (366.33 kiB) Vist 920 ganger
En smule trangt.. holdt på å gå på veggene under den dynamo installasjonen. Måtte faktisk file ned kanten på festebraketten på den helt nye dynamoen for at den skulle passe..
En smule trangt.. holdt på å gå på veggene under den dynamo installasjonen. Måtte faktisk file ned kanten på festebraketten på den helt nye dynamoen for at den skulle passe..
Bilde1308.jpg (301.62 kiB) Vist 920 ganger
modifisert tenningsring
modifisert tenningsring
Bilde1313.jpg (217.2 kiB) Vist 920 ganger
ute med varme apparatet.
ute med varme apparatet.
Bilde1315.jpg (442.54 kiB) Vist 920 ganger
 #370059  av FireWalk

Litt flere av varme appratet. Må avgårde å få tak i dioder og greier i morgen. :)
Vedlegg
Bilde1316.jpg
Bilde1316.jpg (408.91 kiB) Vist 920 ganger
Bilde1317.jpg
Bilde1317.jpg (308.14 kiB) Vist 920 ganger
Bilde1319.jpg
Bilde1319.jpg (400.78 kiB) Vist 920 ganger
jada jada.. den skal straks lakkes opp igjen likevel ;)
jada jada.. den skal straks lakkes opp igjen likevel ;)
Bilde1321.jpg (426.75 kiB) Vist 920 ganger
 #370060  av FireWalk

PS: Jeg har nå en helt nyoverhalt dynamo til salgs om noen er interessert. 100 ampere. Jeg var overbevist om at det ville ta lang tid å få tak i en byttedynamo pga de ikke hadde på lager og ikke visste hvor og når de kunne få tak i. Derfor bestilte jeg en ny i mellomtiden. Men så viste det seg da at bytte dynamoen ankom bare noen dager senere, og vips så hadde jeg TO dynamoer.

En nyoverhalt byttedynamo er like god som en helt ny. :)
 #370062  av Toms_3S-GTE

Jeg trodde du var så og si ferdig jeg :lol: Du måtte ha deg rev 6 lyktene du også ja :lol: Jeg venter fortsatt på mine. Twos'R'Us har nå hatt orderen min i 2 uker og ingenting har skjedd :shock:
  • 1
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 36