TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Litt om oss selv.... (Hva vi gjør og hvor vi bor) :-)

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #351604  av mr2storbrua

magnesmurf skrev:
hmsilset skrev:
Magnesmurf: Jeg visste forresten ikke at det var ratt på lokomotiv :D

Litt forskjellig. Noen tog (de eldre) har ratt. De nyere har stikke (joystick)
Men nei. Du kan ikke svinge unna ting, selv om toget har ratt :lol:
Er det bare for å ha noe å holde i da? :lol:
 #351612  av Mr_Storbrua

Altså ett gassratt.. speedratt..

Når man har gassen i bånn, så blir det det samme som full sving eller?
 #351633  av magnesmurf

Mr_Storbrua skrev:Altså ett gassratt.. speedratt..

Ja. Full sving mot høyere er fullt pådrag. Var litt uvant de første gangene... Se at man kommer mot en venstresving og legge rattet så mye man kan til høyre :lol:

Kan ikke sammenliknes med å kjøre så mye annet egentlig. Bremsene har tilsetnings og løse tid. Så har du et langt nok tog (type langt godstog) må du vente rundt 20 sekunder fra du drar i bremsehåndtaket til toget faktisk begynner å bremse. Gjelder å ha litt is i magen når du er på vei mot et stoppsignal da :P
 #351693  av Mr_Storbrua

magnesmurf skrev:
Mr_Storbrua skrev:Altså ett gassratt.. speedratt..

Ja. Full sving mot høyere er fullt pådrag. Var litt uvant de første gangene... Se at man kommer mot en venstresving og legge rattet så mye man kan til høyre :lol:

Kan ikke sammenliknes med å kjøre så mye annet egentlig. Bremsene har tilsetnings og løse tid. Så har du et langt nok tog (type langt godstog) må du vente rundt 20 sekunder fra du drar i bremsehåndtaket til toget faktisk begynner å bremse. Gjelder å ha litt is i magen når du er på vei mot et stoppsignal da :P

SÃ¥pass ja..

Skummelt å sette seg i bilen igjen når man skal hjem fra jobb da :lol:
 #351694  av magnesmurf

Blir så forskjellig at det ikke er noe problem. Tror de som kjører lastebil og buss har mye mer utfordring når de setter seg i personbilen etter en dag på jobb.

Bør vel nesten takke jobben for at jeg kunne kjøpe mr2 :D
Hadde ikke hatt råd til forsikring noe annet sted enn i jernbanepersonalets forsikring.
 #369953  av MRPETTER

Får slenge meg på her jeg også: )

Jeg heter Petter Dammen
Født 6. November 1990
Status: Forlovet med Anette: )
Bil: 1991 Toyota mr2(prosjekt) +på leting etter en bil til: )
Bor på Namnå, 4 mil unna Kongsvinger: )
Utdanning: 3 årig musikklinje på vidergående og driver nå med en bachelor grad i økonomi og administrasjon, pluss at jeg syssler litt på en master
Jobber med litt av hvert ved siden av skolen, oppvokst med en far som har bildilla, og har vel arvet det derifra: )
Hobby er: Bil(JAPANSKE!), Skateboard(Har tidligere vært konkurerende skateboarder), UFC(Drev med vanlig kickboxing før), Økonomi/handel, musikk og spill

Bilde
Sist redigert av MRPETTER den 18 okt 2011 08:40, redigert 2 ganger totalt.
 #370033  av Noxan8

Navn: Stian Ã…segg
Født 24. Januar 1990
Status: shingel
Bil: 1991 Toyota mr2 Mk2 1990
Bor: Kolvereid
Utdanning: Lærling, anleggsmaskinfører
Jobb: Lærling
Hobby er:Bil, PC, Gaming, div tv serier
  • 1
  • 19
  • 20