Hei, jeg har nylig gått til anskaffelse av en rød 1989 3.0l turbo supra:)
Akkurat nå blir det byttet til metalltoppakning for å få den kjørbar igjen, men neste prosjekt blir å oppgradere bremsene da alle skivene mildt sagt er modne for utskifting!
Jeg har LITE erfaring med mekking fra før så jeg lurer på hva det best/ nødvendig når jeg skal oppgradere bremsene. Holder det å bare kjøpe nye skiver eller burde man kjøre på med fullt bremsekit med nye calipere også? syns det er så sinnsykt mye dyrere bare for å få med calipern og bremseslangene?? (har sett på noen slissa skiver fra ROTORA: http://www.horsepowerfreaks.com/partdet ... otted/8856 , noen som har erfaringer med det merket? ser at bjørnstad bil er importør...)
til opplysning er det montert større intercooler, større dyser/bensin pumpe, lexus afm, 3''eksos hele veien og den lader ca 0.8. rundt 270 hk?.. men har planer om litt mer iløpet av vinteren..
På forhånd takk:)
Tim
Akkurat nå blir det byttet til metalltoppakning for å få den kjørbar igjen, men neste prosjekt blir å oppgradere bremsene da alle skivene mildt sagt er modne for utskifting!
Jeg har LITE erfaring med mekking fra før så jeg lurer på hva det best/ nødvendig når jeg skal oppgradere bremsene. Holder det å bare kjøpe nye skiver eller burde man kjøre på med fullt bremsekit med nye calipere også? syns det er så sinnsykt mye dyrere bare for å få med calipern og bremseslangene?? (har sett på noen slissa skiver fra ROTORA: http://www.horsepowerfreaks.com/partdet ... otted/8856 , noen som har erfaringer med det merket? ser at bjørnstad bil er importør...)
til opplysning er det montert større intercooler, større dyser/bensin pumpe, lexus afm, 3''eksos hele veien og den lader ca 0.8. rundt 270 hk?.. men har planer om litt mer iløpet av vinteren..
På forhånd takk:)
Tim