TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• varmeskjold

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #368756  av FastN

Hei

Jeg skulle stramme til varmesjoldet i bunn da det lagde en svak skrangel lyd når jeg kjørte. Men når jeg hadde skrudd den til et par runder ut for og stramme bolten på andre siden av bøyla mer knakk hodet på bolten.
Jeg er ikke mekaniker så jeg lurte på letteste måte og fixe dette på selv. Er det mye jobb og skru av hele manifoilen for å borre ut skruen og gjenge opp på nytt? Eller noen som veit om noe annet lurt.

Takker for svar
 #368764  av Wrang

Sveis fast en mutter i den delen av skruen som sitter igjen. Å bare skru den løs.
 #370367  av FastN

Har sett litt mer på det, og det er ikke mulig og sveise fast mutteren igjen, den har ryket inne i gjengene :(

Ser for meg at et verksted vil kreve en formue for denne jobben da hele manifolden må

Hvor stor hensikt har varmesjoldet, kan den fjernes?

Noen som har noen ideer? :)
 #370383  av inzane2012

du jo og prøve å få borret opp ett lite hull i skruen som står igjen og banke en grisetapp...
 #370449  av john_e

Prøv å borr den ut nøyaktig med et borr som er litt smalere enn bolten. Da skal det gå an å fjærne de siste restene med håndverktøy :)

Hadde samme problemet på min, bare at skjoldet hang i 2 bolter.
Endte med at jeg fjærna det, surra eksosen med bandasje + fabrikert nytt og lett alu skjold (note:tidkrevende)
 #370678  av FastN

Regner med at jeg må av med manifolden for og få borret opp, er det mye jobb?
 #370686  av john_e

Er mulig du kommer til fra høyre hjulbue hvis du tar av hjulet :)