TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Resturering av mr2 aw11 85 model. Da var 4age blacktop i hus

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #370447  av lexusmann

Må vel ha større enn 15" på mr2'en???selv om de BBS'ene var fine... :wink:
 #370451  av john_e

lexusmann skrev:Må vel ha større enn 15" på mr2'en???selv om de BBS'ene var fine... :wink:
Tror det kan bli ganske tøft, ser jo barskt ut med litt høyere profil på mk1 :) Spesiellt med LITT strekk 8)
 #370493  av funkyfung

jeg går ikke for større en 16" toms uansett da, passer ikke bra med for store. Koster jo sikkert sjorta di felga :P
 #370495  av ArildM

Enig med deg.
Mk1 skal ikke ha større enn 16", 15" med rett dekkbredde er bøst :mrgreen:
 #371166  av Anders gullstein

Mk1 er uten tvil penest med 15" eller 16" felger. Jeg ville også gått for en litt "old skool" look på felgene. BBS er klassisk, men er masse stilig blandt japanske racing felger også. Er noen fine på denne linken som kan passe bra på en mk1: http://forum.club-honda.org/showthread. ... ght=felger

Blir det ikke litt pes med de nye skiltene med tanke på den JDM baklyktene du har skaffet? Er litt mindre plass til skilt på de japanske modellene. Ellers, så kom de baklyktene på senere modeller av jdm aw11. Sideskjørt derimot var det mulig å få tak i som ekstrautstyr om man skulle ønske å ha det på bilen. I tro med 85 look, så bør de isåfall være matt sort og ikke lakkert i bilens farge. Om du velger å ikke gå for sideskjørt, så bør du absolutt investere i svettlapp på framhjulene med tanke på steinsprut langs sidene og den "trekanten" som er foran på hjørnet av bakhjulet.
 #371177  av funkyfung

Anders gullstein skrev:Mk1 er uten tvil penest med 15" eller 16" felger. Jeg ville også gått for en litt "old skool" look på felgene. BBS er klassisk, men er masse stilig blandt japanske racing felger også. Er noen fine på denne linken som kan passe bra på en mk1: http://forum.club-honda.org/showthread. ... ght=felger

Blir det ikke litt pes med de nye skiltene med tanke på den JDM baklyktene du har skaffet? Er litt mindre plass til skilt på de japanske modellene. Ellers, så kom de baklyktene på senere modeller av jdm aw11. Sideskjørt derimot var det mulig å få tak i som ekstrautstyr om man skulle ønske å ha det på bilen. I tro med 85 look, så bør de isåfall være matt sort og ikke lakkert i bilens farge. Om du velger å ikke gå for sideskjørt, så bør du absolutt investere i svettlapp på framhjulene med tanke på steinsprut langs sidene og den "trekanten" som er foran på hjørnet av bakhjulet.
Nei det er jo bare å få liteskilt bak, skal ikke være noe problem da alt er orginalt toyota :) skal ikke ha sideskjørt da jeg personlig ikke syns de passer mr2 aw11 :)
det med skvettlapper får jeg se litt ann, blir jo kun en solskinsbil :) skal ikke brukes daglig nei :)
 #371199  av Mr_Storbrua

tviler på at du får lite skilt bak, når det ikke allerede står i vognkortet...
 #371204  av ArildM

Prøvde meg jeg ja men var lite hell der jeg var å spurte.
Begynte å spørre å grave om lyktene tvært, var de E-merket? Var de Originalt montert på bilen? +++
 #371213  av Andrepedersen

Du skal komme med veldig gode argumenter vist du i det heletatt skal få små skilter på bilen. Er ikke lengre lov å ha små skilt på biler idag, de som har det fikk det da dette var lov eller at det står i vognkort at du får ha slike skilter.
 #371236  av Anders gullstein

Er også tvilsom til at de nye plastskiltene blir laget i lite format med unntak av de som er til motorsykkel og moped.

Det med skvettlapp tenkte jeg på steinsprut og slikt i hovedsak. Nå som du skal lakkere, så er det greit å beskytte den litt :) De er også ganske diskré, så blir ikke noe stilbrudd på bilen.
 #371248  av funkyfung

skal nå prøve meg på liteskilt. fikk det uten spm på forige mr2 da :) stresser ikke med det skiltet. får jeg ikke får jeg laget meg liteskilt å kjører ulovlig med det. så ofte det er kontroll her er faren lik 0. kjørt bil i 10 år og kun blitt stoppa 2 ganger. og den ene gangen glemte di av å sjekke lappen å ta alkokontroll :P så driter i loven på dette :P
 #371256  av predator

Liker det lite skiltet du ordna til meg jeg :P :lol:
 #374008  av funkyfung

Var på jobb å fikk gjort noe på mr2en idag :)

Slik var det
Bilde

Slik ble det resultatet
Bilde

Kom til den konklusjonen at det ikke var den beste plassen å sveise i pga det var rustskade på tak også,
så tinnen hullet igjenn og brukte hulromsvoks fra innsiden. Håper dette blir bra i ettertid :)
 #377351  av sigheri

PÃ¥ tide med oppdatering?!
 #377368  av funkyfung

sigheri skrev:PÃ¥ tide med oppdatering?!
Må vell ta noen bilder å slenge opp da :) men blir ikke før tiligst i morgen :)
Er nesten ferdi med sveisinga, bare på "b" stolpen igjen, venter på deler fra england. så til våren kommer go bilen på veien :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12