TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #370513  av ad92

Ville ikke tatt opp mer en 50 000 i forbrukslån om jeg var deg :P
Jeg har det og mener at rentene er for latterlig dyre til at man kan ta opp noe mer uten at det er total galskap :lol: Ligger vell på rett under 20% :cry: Så om du ikke klarer å betale ned på under 2 år ville jeg ikke gjort det :)

jeg har ett på 50 000 gjennom en 2 års periode, ble da 2550 pr mnd og en rente på 18,7% mener jeg på. kan regne ut renten totalt selv :lol: koster å få tak i penger fort!!
Sist redigert av ad92 den 30 sep 2010 19:43, redigert 1 gang totalt.
 #370517  av FireWalk

ad92 skrev:Ville ikke tatt opp mer en 50 000 i forbrukslån om jeg var deg :P
Jeg har det og mener at rentene er for latterlig dyre til at man kan ta opp noe mer uten at det er total galskap :lol: Ligger vell på rett under 20% :cry:

med mindre du har mulighet til å betale ned store deler av lånet i løpet av kort tid da selvfølgelig, har du fastjobb å normal inntekt får du vell lån uten noe problem? :)
For noen år siden tok jeg opp 200.000 i lån. Dvs, først 100.000 også måtte jeg ha 100.000 til.. Cash in lån begge deler. Grensen på cash in lån (forbrukslån) er vel som regel 100.000 i de fleste banker, men jeg klarte å få slått det sammen og tatt det som et "ordinært" lån istedet, altså med samme betingelser som bolig lån.. husker ikke hvordan jeg fikk det til men kan jo underøske det. Det er iallefall mulig tydeligvis. Betalte vel 4,7% rente eller noe på det.. :)

Og har du fast jobb og ikke noe sinnsyk gjeld fra før er det ikke noe problem. Bare å masjere inn og si du må ha penger så kommer det inn på dagen :D Gjorde det iallefall med meg. De spurte ikke etter noe som helst papirer eller noen ting. Tok vel 10 min hele operasjonen. Dette var i Nordea.
 #370518  av ad92

Ja jeg er vell i en annen fase i livet der å skaffe lån til bil i bunn å grunn bare er å glemme når man bare er 18 år:( men fikk forbrukslån i nordea, fungerer helt greit for min del. Blir vell nytt lån igjen med engang det er ferdig nedbetalt :lol: tror jeg sniker meg inn på innkjørselen din eirik og tar bilen og legger igjen 1 mill i cash :lol:
 #370577  av inzane2012

celicat23 skrev:Hvorfor er det bare militante feite lesber og utslitte husmødre med skamleppene nede i støvla som protesterer i norge? Hvorfor kan vi ikke følge russland sitt eksempel her?

http://englishrussia.com/index.php/2010 ... more-18652
http://englishrussia.com/index.php/2010 ... men-money/

Sånt kan jeg støtte.
va nok ikkje plakaten han her såg på :D
Vedlegg
4.jpg
4.jpg (68.92 kiB) Vist 660 ganger
 #370601  av Helgeland

ad92 skrev:Ja jeg er vell i en annen fase i livet der å skaffe lån til bil i bunn å grunn bare er å glemme når man bare er 18 år:( men fikk forbrukslån i nordea, fungerer helt greit for min del. Blir vell nytt lån igjen med engang det er ferdig nedbetalt :lol: tror jeg sniker meg inn på innkjørselen din eirik og tar bilen og legger igjen 1 mill i cash :lol:
jeg fikke lett bilån til mr2 når jeg var 18. var gjort på 30 min. eller no. da var jeg lærling.
 #370612  av inzane2012

Helgeland skrev:
ad92 skrev:Ja jeg er vell i en annen fase i livet der å skaffe lån til bil i bunn å grunn bare er å glemme når man bare er 18 år:( men fikk forbrukslån i nordea, fungerer helt greit for min del. Blir vell nytt lån igjen med engang det er ferdig nedbetalt :lol: tror jeg sniker meg inn på innkjørselen din eirik og tar bilen og legger igjen 1 mill i cash :lol:
jeg fikke lett bilån til mr2 når jeg var 18. var gjort på 30 min. eller no. da var jeg lærling.
med kausjonist da rekner jeg med?? ;)
 #370644  av Teamany

Da har dama mi fått drømmen sin til å gå i oppfyllelse:) Og det er å starte sin egen nettbutikk :) http://www.ciasn.no ( Clothes in all sizes ).
Selges for tiden bare klær til jenter/damer!

Mvh
Stian
 #370645  av celicat23

Vanlig billån får du ikke på en bil uten skilt (som jeg regner med det er snakk om) så da er det igjen forbrukslån eller ta lån på noe du har av verdi som står igjen som valg. Personlig så ville jeg ikke tenkt tanken om å kjøpe en banebil hvis jeg ikke hadde liggende cash nok til det. Bil er i utgangspunktet en dårlig investering, og banebil er enda værre.

Hvis det er snakk om eldre bil med skilt, så snakk med elcon om kaskofritt lån. Det var ikke noe problem å låne penger til en 1992 mercedes 300SL når jeg snakket med de i vert fall.
 #370656  av 2r-e-rik

celicat23 skrev:Vanlig billån får du ikke på en bil uten skilt (som jeg regner med det er snakk om) så da er det igjen forbrukslån eller ta lån på noe du har av verdi som står igjen som valg. Personlig så ville jeg ikke tenkt tanken om å kjøpe en banebil hvis jeg ikke hadde liggende cash nok til det. Bil er i utgangspunktet en dårlig investering, og banebil er enda værre.

Hvis det er snakk om eldre bil med skilt, så snakk med elcon om kaskofritt lån. Det var ikke noe problem å låne penger til en 1992 mercedes 300SL når jeg snakket med de i vert fall.
nå var jeg faktisk enig med deg..har du ikke rå til å ha bil som hobby så gi faen...
men likevel lidenskap passerer fornuft.. jeg har lyst til å legge mer penger i bil enn det jeg tjener... å di siste årene har 80% av min inntekt gått til bil...
men igjen, med litt privat jobber så er det ikke noe problem å skru inn mer enn man tjener offentlig.
å da er problemet løst egentlig...
jeg har våte drømmer om fabriksbygget motorsports bil. da er det millionen bare for bilen å så koster det 1500kr kilometeren i service..
lån? nei faen heller.. da har jeg jo ikke råd...
 #370657  av Helgeland

inzane2012 skrev:
Helgeland skrev:
med kausjonist da rekner jeg med?? ;)
nopp uten kausjonist. men det kom jo etterhvert skilter på bilen. men det var ikke krav heller til og ha kasko selv om jeg har det. ofte er det krav hvis det stilles sikkerhet i bilen at du har kasko. men jeg trengte ikke. og det var ikke noe spesielt det var et vanlig bilån gjennom sr-.bank. veldig positvi hun rådgiveren jeg hadde da.
 #370700  av ad92

JIPPIII! enda ett eksemplar til botsamlingen min kom nettopp! oppe i hele 9000 nå!!
skal bli noe harde dager på ett fittekaldt fruktlager for å tjene inn de pengene :lol:
 #370708  av inzane2012

hva i alle dager er det du driver med AD?? ;) hehe

i kveld skal jeg av å få på plass litt smånips under bilen min, litt plastdeksel og nye fester samt bytte dynamoreima, seriøst lei den kvinelyden nå ja :)
  • 1
  • 615
  • 616
  • 617
  • 618
  • 619
  • 1174