TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 2007 Camry hybrid

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #348259  av lexusmann

Står en slik til salgs hos en Honda forhandler i Haugesund. Min far lurer om det er dyre deler/dyrt å ta service på en slik bil i og med at den er imprtert.
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20521216
 #348260  av ErikG

Den er ikke noe dyrere enn andre toyotaer å ta service på/deler til. Det som er er at du ikke har noen garanti fra noen forhandler i Norge siden dette er en USA bil. Men sannsynligvis trenger du det ikke heller;) Sykt fet bil med litt senk og store hjul....
 #348267  av ke25-toyoglide

garanti klarer de vel ikkje å lure seg unna uansett, men det skal eg ikkje gi meg så mye inn på.
Det er nok samme serviceutgifter ja. Hybridbiten er servicefri i lang tid.
På prius er det utvidet garanti på hybridbiten (elmotor, batterier, girkasse+++ og alt som hører til det) (8år og 150000km)
Det går jo ann å høre med Selger hvordan dette stiller seg på denne bilen.
Firrmaet som har importert skal jo ha 5 års reklamasjonsrett uansett.
Honda er såpass profesjonelle at dette kan de svare på når du spørr.
Flott bil (unntatt fargen, eller rettere sagt mangel på farge)
Lurte lenge på å importere en slik fra Sverige, eller statene, men siden det ikje var godkjente CO2 tall i Europa ble det en del dyrere avgifter så eg skrinla det.
Det var denne eg tenkte å importere : http://www.blocket.se/stockholm/Toyota_ ... m?ca=2&w=3
den kom på 191.000Nkr. når det var trekkt fra Svensk moms.
SÃ¥ kom avgiftene i tillegg.
 #348274  av TE-71

Det er ikke noe Europa garanti på USA biler.Garantien gjelder for det kontinent bilen er kjøpt på.
Det firmaet som tar inn en slik bil,står derfor ansvarlige for 5 år,kjøpslov.
 #348388  av ke25-toyoglide

Eller forhandler som selger kan velge å gi deg garanti.
Uansett så er det noe som må avklares med selger.
Men er det sikkert at det er en USA bil, selges ikkje disse ny i Europa i det hele tatt :?:
 #369542  av BVG

Siste Camry produsert i Europa var i 2004, etter det er de kun produsert i USA og Japan. Toyota sluttet med andre ord å selge Camry etter 2004, er to firmaer i Norge såvidt jeg kjenner til som importerer Camry og da er det vel de som står for garantien i 5 år som er kjøpsloven. Det er Carpoint i Trondheim, og Holmane Bil A/S i Egersund. Kjenner ikke til hvordan Camry er fra 97 mod og nyere om det er like solid og driftssikkert som tidligere, men har iallefall ikke hørt noe negativt om de nyere modellene heller. Sjøl kunne jeg tenkt meg en utgave med Hybrid, eller evt det karosseriet/modellen før fra 2004/05 med V6 motor hvis jeg skulle komme over en av de. De finns i USA, så skal iallefall være mulig å importere om man skulle være interessert i det. Aner ikke hva de koster der borte da, og evt hva det koster å få den over hit i såfall.

En XLE med 3.5L V6 motor og 268 gamp hadde ikke vært å forakte, men den vil jo ha litt suppe da såklart ! Bensin koster jo ca 6 kr literen der borte og bilene er en god del billigere i innkjøp, så de har råd til å kjøre med litt større motorer skulle man tro. En ny Camry XLE 3.5L V6 starter ifølge Toyota der borte på ca 200.000 NOK så der er det enorm forskjell i innkjøpspris. Men nå ligger gjennomsnittslønningene lavere der borte, og boutgiftene enten man kjøper eller leier er høyere enn i Norge. Så slik sett jevner det seg litt ut og, men når jeg var i USA og Canada 8 dager nå var det tydelig at motorstørrelsen på bilparken der var kraftigere enn her hjemme iallefall. Røska med meg et reklameblad for biler til salg i Seatle området, og der sto det en 2007 Camry LE V6 til 15.000 dollar. Lav km.stand ifølge annonsen, og det skulle vel bli ca 90.000 NOK. Her hadde vel en bil brukt med den motoren kostet rundt 300.000, så der ser vi svart på hvitt hva det kunne kostet å kjøpe en nyere bruktbil med heftig motor :roll:

http://www.toyota.com/camry/specs.html
 #370768  av ke25-toyoglide

4-500.000.-er nok mer realistisk for en camry V6 her i Norge, viss du skulle finne en.
I Sverige finnes det en del camry, både hybrid og V6. (Blocket)
Viss du kjøper med refunderbar moms, så er de ikkje så galne i pris heller.
Ikkje så lett å finne ut hvor mye du må betale i avgifter, siden CO2 utrekningen som finnes på Camry, ikkje gjelder for Europa. Men kan jo ta det på andre måten, men blir en del dyrere.
 #370769  av BVG

ke25-toyoglide skrev:4-500.000.-er nok mer realistisk for en camry V6 her i Norge, viss du skulle finne en.
Brukt, are you pulling my legs man !!??
 #370775  av ke25-toyoglide

Det finnes så vidt eg vett ingen i Norge.
det vil si at skulle det komme en for salg, så er den sikkert importert.
Importavgift og mva på en slik bil 2006-2007, er 300-350.000.-
så kommer frakt og innkjøpspris i tillegg.
eg såg på en 2006 modell i Sverige som kosta ca 150.000.- Norske kroner.
Det er dessverre slik de Norske avgiftene er.
derfor hadde eg mye heller prøvd på en hybrid. lavt forbruk og sikkert lettere å selge etterpå er jo ikkje dumt det heller.
Får 2010 camry hybrid til 500.000.- men får du til å importere selv, og får bruke Co2 tall, så kan det bli mye billigere.
 #370819  av BVG

ke25-toyoglide skrev:Det finnes så vidt eg vett ingen i Norge.
det vil si at skulle det komme en for salg, så er den sikkert importert.
Importavgift og mva på en slik bil 2006-2007, er 300-350.000.-
så kommer frakt og innkjøpspris i tillegg.
eg såg på en 2006 modell i Sverige som kosta ca 150.000.- Norske kroner.
Det er dessverre slik de Norske avgiftene er.
derfor hadde eg mye heller prøvd på en hybrid. lavt forbruk og sikkert lettere å selge etterpå er jo ikkje dumt det heller.
Får 2010 camry hybrid til 500.000.- men får du til å importere selv, og får bruke Co2 tall, så kan det bli mye billigere.
Ja, de siste som ble solgt ny i Norge var vel 2003 el 2004. Ble ikke tatt inn Camry for salg i Norge etter 2004 iallefall, Toyota syns den ble for dyr til og med ",) De norske myndighetene vil jo ikke at bilparken her skal være nyere enn hva dagens snittalder på 18-19 år eller hva det er ligger på, er jo håpløst med slik avgifter ! En 2010 modell Hybrid er fine greier med 2.4L motor på 184 hk, men prisen er jo deretter og da... 569.000 kr :o( En 2008 modell ligger omtrent 100.000 lavere... Det der med sjølimport og Co2 tall kan jeg ingenting om, finns det noen nettside man kan prøve å sette opp et regnestykke på ?
 #370865  av ke25-toyoglide

jo det finnes nettsider som kan regne ut. bl.anna på toll.no
Men problemet ligger i om du får godkjent CO2 tallene.
De er beregna på det amerikanske markedet og tar ikkje helt samme testen som Europa.
Om de firmaene som importerer camry nå har tatt seg råd til å utføre en sånn test og fått godkjent CO2 tallene, det vett eg ikkje.
Mener å huske at det skilt ca 100.000NKR, om du regner det ut på CO2 eller HK+Motorstr.
I tillegg så skal hybrid ha ca 15% besparelse på vekten (slipper å tolle de siste 15% av vekten.)
Og skal ikkje tolle elhk. det vil si at hybriden har ca 140 tollbare hk. så vidt eg forstår.
Ikkje den enkleste bilen å importere. Så vidt eg forstår så er den 2008 modellen også en ny bil (2010) er nok bare det at de ikkje har oppdatert annonsen)
Står at den er kjørt 100km, og at den er ny.
då er du nede i 500.000.- for en ny bil.