Dette har helt sikkert blitt diskutert før, men hvilke deler anbefaler dere for 300 "skuddsikre" hester ut på bakhjulene?
Grunnen til at jeg spør er at jeg har veldig lite mekaniske ferdigheter og opplæring. Derfor ønsker jeg å bygge motoren i bilen min så skuddsikker som overhodet mulig med 300 hk ut på bakhjulene. Slik at jeg igrunn kun trenger å bekymre meg om å holde motoren med olje, kjøleveske, registerreimer, tennplugger osv. Selvfølgelig har jeg ikke uendelig med penger å bruke på bilen, men er villig til å bruke en god del på den.
Til nå har jeg kikket på følgende deler:
-: Smidde stempler
-: Smidde råder
-: Metal topp-pakning
-: Luftfilter
-: Eksosanlegg
-: De-cat (Og en DP med katalysator for visninger)
-: Fuel-cut Defencer
-: Speed de-limiter
-: Boost controller
-: Passende Turbo
-: Aftermarket ECU
-: Arp Head bolts
-: Arp Main bolts
-: Aftermarket clutch (Må være kjørbar, ikke en av-på clutch)
-: Fidanza Flywheel
-: Fuel Rail
-: Større dyser
-: "In-Tank" pumpe
-: NGK Grade 7 tennplugger
-: Bedre tennplugg kabler
-: ST205 Chargecooler fra celica gt4 (Hvor vanskelig er denne å innstallere?)
-: Aftermarket Luftfilter monter i luftinntaket på førersiden med en metallplate for "ram-air" effekt. Noe lignende intercooler shrouden de selger på utenlandske sider, bare på motsatt side.
-: HKS SSQV
-: Oljekjøler på motor
-: Oljekjøler på girkassen - Celica GT4 har en så det kan vel ikke skade.
Hvis det er noe jeg ikke har tenkt på venligst tips meg om det. Kom også gjerne med anbefalinger på delene over.
Grunnen til at jeg spør er at jeg har veldig lite mekaniske ferdigheter og opplæring. Derfor ønsker jeg å bygge motoren i bilen min så skuddsikker som overhodet mulig med 300 hk ut på bakhjulene. Slik at jeg igrunn kun trenger å bekymre meg om å holde motoren med olje, kjøleveske, registerreimer, tennplugger osv. Selvfølgelig har jeg ikke uendelig med penger å bruke på bilen, men er villig til å bruke en god del på den.
Til nå har jeg kikket på følgende deler:
-: Smidde stempler
-: Smidde råder
-: Metal topp-pakning
-: Luftfilter
-: Eksosanlegg
-: De-cat (Og en DP med katalysator for visninger)
-: Fuel-cut Defencer
-: Speed de-limiter
-: Boost controller
-: Passende Turbo
-: Aftermarket ECU
-: Arp Head bolts
-: Arp Main bolts
-: Aftermarket clutch (Må være kjørbar, ikke en av-på clutch)
-: Fidanza Flywheel
-: Fuel Rail
-: Større dyser
-: "In-Tank" pumpe
-: NGK Grade 7 tennplugger
-: Bedre tennplugg kabler
-: ST205 Chargecooler fra celica gt4 (Hvor vanskelig er denne å innstallere?)
-: Aftermarket Luftfilter monter i luftinntaket på førersiden med en metallplate for "ram-air" effekt. Noe lignende intercooler shrouden de selger på utenlandske sider, bare på motsatt side.
-: HKS SSQV
-: Oljekjøler på motor
-: Oljekjøler på girkassen - Celica GT4 har en så det kan vel ikke skade.
Hvis det er noe jeg ikke har tenkt på venligst tips meg om det. Kom også gjerne med anbefalinger på delene over.
Min prosjekttråd - Tom's 91 3S-GTE : viewtopic.php?f=61&t=36384
Carbon fiber interiør deler : http://www.ts-ogn.no/index.php?option=c ... 46&t=40313
Carbon fiber interiør deler : http://www.ts-ogn.no/index.php?option=c ... 46&t=40313