TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• hjelp...servo!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #370712  av TomKald

Hei!

Har ein RHD mkiv, som er bygd om til singelturbo, datasprut og alt det der :-)

men, får ikkje servoen til og fungere, har den org hjernen noen funksjoner her? pumpa går, og der er olje på den...kan det ver luft i systemet?
 #370717  av bjornalf

ingen servo eller en tung en? prøv med bilen av og på er det noe forskjell..? det kan være den originale justeringen på servoen som ikke funker eller du har kappa disse to ledningene... en kontakt ut av tannstaget. denne justerer bilen selv originalt fra 1-12 volt eller noe slik at du får aktiv styring.

har en egen justering på denne på banesupraen selv...
 #370777  av bjornalf

sette på? er en kontakt på tannstaget denne kommer det 2 ledninger ut av jord og +. setter du 12 volt på denne blir den veldig lett på styringen, bruker bare den hvis jeg skal kjøre på landevei.

ja min har konstant strøm når bilen starter kople + rett fra dynamo.
 #370787  av TomKald

problemet her e at det sjer ingenting når eg setter strøm rett på den...?
 #370863  av bjornalf

du har fylt olje på pumpa/tanken? må bare spørre.... og luftet systemet? og satt slangene på rett plass? har hatt min av sånn 50 ganger men den funker hver gang jeg setter den på :)

pumpa kan jo være gåen men er rart siden den funka sist og det ikke er noen ulyder...?
 #370887  av Radial

ække dissa pumpene vakum-styrte a? (skyt meg om jeg tar feil)
 #370906  av Drift-It

Radial skrev:ække dissa pumpene vakum-styrte a? (skyt meg om jeg tar feil)
jo de er det :) men de har også en progresiv elktrostyring.
 #370927  av Radial

Bare sånn for å legge debatten helt død om lufting: Du har løfta opp bilen, og styringa fullt side til side mens reservioaret alltid skal være fullt?
Skal ta ganske mange ganger side til side før lufta er ventilert bort...men da må selvsagt pumpa pushe litt olje da, ellers blir det aldri lufta :)
 #370984  av TomKald

hm, nei har ikkje lufta servoen...men rett slange skal ver på rett plass, er vel ikke mulighet å veksle på disse(me tanke på lengde)..? det er olje på tanken ja :-)

har aldri lufta servo før faktisk, noen som har ein liten instruksjon? :-)
 #370999  av Drift-It

TomKald skrev:har aldri lufta servo før faktisk, noen som har ein liten instruksjon? :-)
ta av lokket på servo tanken, og sving frem og tilbake mange ganger..
 #371028  av TomKald

er det så enkelt ja :-) ska prøve det i dag, vist ikkje skrur eg av supply slangen og ser om det kommer ut olje, men noen som vett kor mykje olje det ska komme ut sånn ca?
 #371029  av TomKald

bjornalf skrev:du har fylt olje på pumpa/tanken? må bare spørre.... og luftet systemet? og satt slangene på rett plass? har hatt min av sånn 50 ganger men den funker hver gang jeg setter den på :)

pumpa kan jo være gåen men er rart siden den funka sist og det ikke er noen ulyder...?
er ingen ulyder nei, og det er vel ikke mulig og sette slangene på feil plass? med tanke på lengder...
 #371045  av Radial

TomKald skrev:er det så enkelt ja :-) ska prøve det i dag, vist ikkje skrur eg av supply slangen og ser om det kommer ut olje, men noen som vett kor mykje olje det ska komme ut sånn ca?
det kommer MYE...og med rimelig bra trykk. Regn med at tanken er tom iløpet av få sekunder.