ad92 skrev:JIPPIII! enda ett eksemplar til botsamlingen min kom nettopp! oppe i hele 9000 nå!!Da leder jeg..
skal bli noe harde dager på ett fittekaldt fruktlager for å tjene inn de pengene

Fikk 10 samlet på en jeg....
ad92 skrev:JIPPIII! enda ett eksemplar til botsamlingen min kom nettopp! oppe i hele 9000 nå!!Da leder jeg..
skal bli noe harde dager på ett fittekaldt fruktlager for å tjene inn de pengene
ArildM skrev:Har passert 30'000 jeghar bare 8000 samlet jeg, pluss to prikker på lappen
Største var på 12'000 i en smell.
På den positive siden har jeg vært bøtefri i 3 år nå
2r-e-rik skrev:over 6 måneder fikk jeg bøter for 35 tusen...eller bare prøve å holde trafikklova litt mer
etter det så fant jeg ut at det er verdt risikoen å kjøre fra dem...siden har jeg ikke fått en bot...
inzane2012 skrev:det klarer jeg bare ikke... alt som ikke er lov er mitt kall....2r-e-rik skrev:over 6 måneder fikk jeg bøter for 35 tusen...eller bare prøve å holde trafikklova litt mer
etter det så fant jeg ut at det er verdt risikoen å kjøre fra dem...siden har jeg ikke fått en bot...
mr2storbrua skrev:Jeg har heller ikke fått fartsbot noen gang, men var en gang som jeg var ganske nærme:Det har dem ikke lov til..!
Jeg var på vei hjem fra en dagstur på Gatebil på Rudskogen for 3 år siden tror jeg. Jeg lå bak en bil, og det var en liten kø på 5-6 biler bak meg igjen kanskje. Bilen foran meg kjørte ganske etter fartsgrensa, og jeg tenkte at det var like greit å bare ligge bak den, så slapp jeg å tenke noe særlig på fotobokser (som det er MANGE av i Telemark og Vestfold).
Etterhvert kom det en slette, og bilen bak meg (en BMW) kjørte forbi. Da fant jeg ut at jeg også like gjerne kunne kjøre forbi, og det gjorde jeg. BMW'en ga ganske godt på (140-150 kmh tenker jeg), og det gjorde forsåvidt jeg også i begynnelsen, men ikke noe mer enn kanskje 120 kmh. Da begynte jeg å roe ned.
Bilen bak BMW'en hadde også kjørt forbi, dette var en Volvo S70. Jeg lå å cruisa i ca 100-110 med Volvoen bak meg. Da kom vi til de svingene med nedsatt hastighet for lastebiler i Telemark for de som vet hvor det er. Jeg tok det forholdsvis rolig her også. Etterhvert merker jeg at Volvo'en presser seg opp i ræva mi, og jeg skjønner at det snart kommer en slette, og at den skal kjøre forbi. Og det stemmer.
Når Volvo'en kjører forbi, begynner jeg også å gi på, og jeg tar igjen Volvo'en i enden av sletta, og jeg har sikkert ca 180 kmh. Vi tar igjen neste kø, og der ligger BMW'en bakerst (foran Volvo'en og meg). Så kommer vi til en avkjørsel, og da blinker Volvo'en med blålysa og får BMW'en til å kjøre av.
Meg skjer det ingenting med, men kameraten min som sitter på (som forøvrig mista lappen et par måneder tidligere med minst mulig margin) mener jeg har gullhår. Skjønner ikke hvorfor...![]()
2r-e-rik skrev:det finnes lover for politiet også...men så er vel problemet at når di har filma deg med det flotte lille kameraet sitt, notert seg skiltnr på bilen, spora opp adressa di, så kommer di å banker på døra di...
kjører du fortere enn hundre i femti sone så må du avbryte jakten. å eventuelle målinger bil ikke bli godkjent...
så rådet er egentlig bare å kjøre gris å gjøre det politiet ikke tør...
bare ALDRI stopp...
inzane2012 skrev:det blir jo kun indisier.. di må ha bevis for at jeg/du kjørte bilen ellers har dem ikke noen sak... å du veit at du har rett til å nekte avhør?2r-e-rik skrev:det finnes lover for politiet også...men så er vel problemet at når di har filma deg med det flotte lille kameraet sitt, notert seg skiltnr på bilen, spora opp adressa di, så kommer di å banker på døra di...
kjører du fortere enn hundre i femti sone så må du avbryte jakten. å eventuelle målinger bil ikke bli godkjent...
bare ALDRI stopp...
det finnes lover for politiet også...liker holdningen din
bare ALDRI stopp...