TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Høg CO

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #37095  av CelicaGT

Hadde ei co måling på billen min rett før eg skifta til Apexi filteret.
Da var Co 0,60.
MÃ¥lte etter eg hadde skifta filtert da var co det samme.
Dette er jo over kravet på eu kontroll. Nokken som har en ide ka som kan vere gale?? Ein føler som kan vere defekt???

#37105  av CelicaTurbo

mulig lambdasonden som er litt sløv?

#37106  av larsst185

Sikker på at de som tok målinga har kjørt bilen ordntlig varm.Meget viktig på en bil med katalysator...

#37111  av CelicaGT

gjorde det sjøl, bilen var varm...lambdaen hmmm
lambda verdi på 1.059----- den regulerer når eg gir gass
co2 på 13,39---->bytte plugger kanskje.
Bilen bruker litt bensin synst eg...kan komme av at lambdaen ikkje funker heilt...

#37122  av CelicaTurbo

om du gjorde det selv så har du sikkert muligheten til å prøve en gang til.. kjør bilen skikkelig varm med litt aggresiv kjøring på slutten og se hva du får da :) Ellers kan en unøyaktig eller sløv lambdasonde føre til dette men det er egentlig bare et skudd i mørket å bytte denne, og dem er jo ikke så billige heller dessverre..

#37149  av larsst185

Jepp,enig med kristian.Min 96 mod celica nekta å gå under 0.50 i co før jeg hadde kjørt aktivt og så tok målinga med en gang.Katalysatoren er veldig følsom for temperatur...

#37183  av CelicaGT

FÃ¥r teste det ut, men liker ikkje dette heilt pga Eu kontroll i juni.....
Høyre med toyota om dei har noke erfaring med dette....
No er jo luftfilteret skifta til apexi så det skal jo ikkje gjere til at co stiger pga dårlig gjennomstrømming....trur eg må sjå på pluggane også...
Visst det er andre som har opplevd dette med 3sge motor,mottas alle svar med glede :D :D

#37345  av CelicaGT

Har skaffa meg ark med alle feilkodane til ecu avlesing. Blir gjort i nærmeste framtid. Er noken feil på motoren som berre blir registrert i ecu, og ikkje gjer at lampa i dashen tenner seg.....Får ikkje håpe katalysatoren er gåen...det blir dyrt...