TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Batteri dimensjoner... hvor stort fÃ¥r jeg plass til?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #371149  av FireWalk

Har noen målt batteribrønnen i MR2? Jeg lurer på hvor stort batteri jeg fysisk får plass til. Må ha et som et større enn det jeg har, men er usikker på dimensjonene. Søkte litt rundt på google og diverse forum samt bgben uten å finne målene. Er det noen som har dem? sliter sånn med ryggen for tiden så jeg klarer ikke løfte ut batteriet for å ta en ordentlig måling selv.

Tenkte på et 72 ampertimers batteri, det burde da holde lenge. Hva er det andre har satt inn? greit å få en oversikt :)
 #371167  av FireWalk

takker! :) da ser det ut til at jeg mangler 8mm i bredden til å få plass til det 72amp batteriet jeg tenkte på. Så da får jeg lete videre. Har 62 amp nå og det blir akkurat litt for lite. Hvor kjøpte du batteriet ditt og hva var prisen på det? :)
 #371182  av predator

Sliter også med batteriet, tapper seg. Men skulle få nytt på garantien i dag, da jeg kjøpte det 09-03-10. Men skulla jeg ha kjøpt nytt i dag, hadde jeg garantert gått for Optima Rød toppen. Da får du ett batteri som varer i maaange år, ikke sliter i norsk vinterkulde , pluss du får de savnede amperene du leter etter :wink:
 #371185  av predator

mralp skrev:Kjører Optima Rød toppen på begge biler selv, knallbra!
Hva må man betale for slikt i dag? Og hvor selger de det? (aSolgte det på en butikk her i byen tidligere, men den er lagt ned nå) Selger de det i Tr-Heim?
 #371187  av FireWalk

Mitt er iallerfall totalt kaputt. Lader det opp så holder det fint på spenningen merkelig nok. måler 12,80 volt. Starter bilen greit.. eneste som er litt merkelig er at dynamoen begynner ikke lade med en gang men ifølge voltmeteret så kryper ladingen langsomt oppover mot 14v når man starter bilen. Misstenker at batteriet er kaputt på en slik måte at dynamo rett og slett ikke får nok spenning fra batteriet til å "magnetisere" statoren ordentlig ved oppstart slik at det tar litt tid før den får max effek siden den ikke bare må lade batteriet men også forsyne seg selv med strøm til å oppnå lading i det hele tatt.. :mrgreen:

Skulle starte bilen etter jobb i går og fikk start, men så klarte jeg å kvæle den og når jeg skulle starte igjen var det helt dødt.. bare klikking i releet. Et batteri er jo ikke bra i ene øyeblikket og plutselig tomt i andre.

Så må få tak i et nytt asap. Får stikke innom bilxtra eller noe da og se om de har batteri som passer.. helst minst 70ampere.
Sist redigert av FireWalk den 08 okt 2010 09:57, redigert 1 gang totalt.
 #371189  av predator

Må være sånn MØRE fenomen det der.. Kjenner igjen den beskrivelsen ja :roll:
 #371253  av FireWalk

Jeg reiste innom mekonomen og kjøpte meg et 72amp batteri i dag. akkurat 27cm bredt. Gikk fint ned i brønnen. :) Betalte 1199 for det. Var nok kke noe high end batteri men et som fungerer som det skal / fungerer bra. Starter bilen og leverer nok strøm til det som trengs. :D