TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Skjeiv Mr2..

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #371137  av Salthaug

Hei folkens..

Krasja Mr2'en min for en stund sia.. Å nå vil jeg se om jeg kan få den på veien igjen..
En del karoseriskader men det er ikke det verste...
Traff en svær stein med venstre bakdekk i full sladd på vei ut av veien :(
Resultatet er at hele dekket står skeivt som f.. Var en kar nedom her å så på det, vi fant ut at den bjelken som går under motoren er litt bøyd...
Vet ikke helt hva den heter engang denne bjelka... Iallefall den feitaste bjelka baki der..
Er dette verdt å fixe på i det hele tatt eller er det bare selge bilen i deler.. ?
Isåfall: Kan man rette den opp, eller bør den byttes? Mye arbeid å bytte?

Ikke noen drevne mekanikere fra Rogaland som er sugen på en svart jobb?? hehe

På forhånd takk for svar..

Andy
 #371138  av john_e

Det er vel traversen du snakker om, og den er ikke så vanskelig å bytte om du har skrudd litt før.
Å rette den opp er bare å glemme, siden den er alt for kraftig.
Sjekk om høggerne i nærheten har den liggende, men først av alt bør du sjekke at resten av bilen ikke er skeiv :)
 #371139  av Mr_Storbrua

Er vel traversen du tenker på? Den er vel bare skrudd. motor å gir henger vel i denne? Burde ikke være umulig å få tak på en sånn en, da det er mange som kjøper rearcut,å mest sannsynlig ikke bruker denne
 #371140  av Salthaug

Ok takk...

Sorry om jeg er helt kokt her... men hvordan sjekker jeg om resten av bilen er skeiv... MÃ¥ til verksted da gjerne..
Er bare så jævli køddent å flytte på bilen når bakdekket står i den vinkelen.. Den ruller litt dårlig kan du si..
Er det pointless å bytte traversen først, for så å få sjekka resten av bilen?
 #371142  av Mr_Storbrua

åssen lukker dørene f.eks? bagasjerom, frunken, og motorlokk.. lukker det greit, eller står de i spenn?

Kan jo bytte den og se. Om du er i tvil om den er skeiv, selve karosseriet, så må det spennes opp i jigg og måles. Om det kun er bakstillinga som har fått det så er mest sannsynlig ikke bilen skeiv, du kan også merke det når du løsner traversen, for om du har flytta på festene til traversen så har du ett problem.
 #371145  av FireWalk

om travesen (bærebrua) er skjev så er vel mye annet skjevt også... selve karoseriet kan man jo ha i jiggen og få strekt til igjen. Men vil anbefale å ta med bilen til en godkjent oppretter som kan måle opp og sjekke hva som eventuelt er ødelagt før du ebgynner å fikse på den.
 #371161  av bose

Man ser vel fort om en uskadet travers ikke passer med skruehull osv.. hvis den går rett på plass, så kan det vel tenkes det har gått bra?
 #371174  av Salthaug

Alle dørene og lukene lukkes helt som normalt... Er ikke store bøyen i bjelka heller, måtte kikke fra side til side for å se forskjellen...
Prøver å lete opp en travers å bytter den først.. Kan vel ikke koste allverdens for en brukt.. Så får jeg heller få tatt en orntli sjekk på den da..

Forresten: Noen av dere som vet ca. hva en oppretter tar bare for å gå over bilen å finne ut hvor jævli ståa er? :)
 #371184  av lasse

Har en travers liggende jeg :wink:
 #371192  av Morten

hvilken årgang er bilen? mulig jeg har bakstillingsdelene du trenger liggende i sandnes/sola.
 #371198  av Mr_Storbrua

Salthaug skrev:Alle dørene og lukene lukkes helt som normalt... Er ikke store bøyen i bjelka heller, måtte kikke fra side til side for å se forskjellen...
Prøver å lete opp en travers å bytter den først.. Kan vel ikke koste allverdens for en brukt.. Så får jeg heller få tatt en orntli sjekk på den da..

Forresten: Noen av dere som vet ca. hva en oppretter tar bare for å gå over bilen å finne ut hvor jævli ståa er? :)
Om han bare skal kikke på bilen tar han ikke noe for det, men om man skal spenne den opp i jigg så koster det litt. Men er jo bare å ringe ett karosseriverksted å høre.

Men prøv med en ny travers, så er det ikke sikkert at det er så galt. Ser jo ut som folk her inne har deler til deg. Du kan jo også bare ta en 4hjulskontroll også(noe du burde/må uansett) så ser man forsåvidt der også om bilen er skeiv..
 #371214  av Salthaug

Bilen kom fra samlebåndet i 91.. :)
Genialt hvis du har en i Sandnes/Stavanger området...
Mye vil du ha isåfall?
 #371264  av Morten

Salthaug skrev:Bilen kom fra samlebåndet i 91.. :)
Genialt hvis du har en i Sandnes/Stavanger området...
Mye vil du ha isåfall?
Vi blir nok helt sikkert enige for å si det slik :wink: Gi meg en lyd på 97729308 på dagtid i helga nå om det passer for deg, så tar vi det derfra.