TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Trenger tips til bensinsystem, 450-500hk

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #371076  av Rangle

Hei!

Skal handle inn deler til bensinsystem til min GT4. Jeg sikter på ca. 450-500hk i motor med pumpebensin.

Bensinsystemet slik jeg ser det for meg blir;
Tur: Tank/evt. Fuel cell -> Pumpe (?) -> Catch tank -> Pumpe (Aeromotive A1000?) -> F.rail -> FPR (Aeromotive A1000)
Retur: FPR -> Catch tank -> Tank/evt. Fuel cell

Det jeg vet er at det vil gå -AN8 fra catch tank -> F.rail -> FPR og -AN6 fra FPR -> Catch tank

1.spm
Det jeg trenger hjelp til er hvilken dim som burde holde;
Tur: Tank/Fuel cell -> Catch-tank
Retur: Catch-tank -> Tank/Fuel cell

2.spm
Hvilke pumper anbefales, vil ha et sikkert system, og holder en hand på Aeromotive sin A1000 pumpe. Er ikke noe begeistret for å bruke 2stk pumper som mater på samme plass (evt. kan jeg legge opp diode i dash for å overvåke dette, men er fort gjort at noe går galt).
Jeg trenger iallefall hjelp til pumpe som skal pumpe inn til catch-tank, tips?

3.spm
Vanli tank eller fuel cell?
Er det noe vits å begynne å bygge om til fuel cell? Skrevet såvidt med sleeper, og han bruker vanlig tank på ca. 750hk uten catch-tank.
Det jeg vil gjøre om det vanlig tank holder, er å sveise om for å få grovere slangetilkoblinger.

HÃ¥per noen kan hjelpe :)

Kim-G
 #371141  av MOTORSPORTHUSET

på en vanlig gatebil ville jeg hatt kun en bosch 044 in tank uten catshtank
holder 550+ hp på vanlig bensin (det har jeg prøvd) så ingen trenger og påstå man må ha 2.

jeg ville brukt an 8 tur og an6 retur.

jeg kan ordne alt vil du.

pm eventuelt.
 #371216  av Rangle

Kan ta vanlige spm over her, i tillefelle det vil kunne hjelpe andre.

Catch-tank vil jeg bruke siden den skal brukes en del på bane, og blant annet på en asfalt-belagt bil/rallycross bane som har mye knappe svinger.
Dette er ikke ment som noe vanlig bruksbil, skal hovedsakelig brukes på bane, derfor tar jeg en del sikkerhetsregler.

Sender PM om andre spm.

takker for svar!
Kim-G