TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• hvor for jeg kjøpt motorsykkelmotorer ?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #368036  av stianøverland

lurer litt på å starte et nytt prosjekt.. å da trenger jeg enten en r1 eller en gsxr1100. delesykkel, eller komplett motor, med ledningsnett
 #368039  av Noxan8

GoCart??? :P
 #368085  av ArildM

Kult :D Nå fikk jeg lyst på motorsykkelmotor i KE30'en.

Åssn er det å få til girkasser og sånn da på en motorsykkelmotor?
 #368087  av Andreazz

ArildM skrev:Kult :D Nå fikk jeg lyst på motorsykkelmotor i KE30'en.

Åssn er det å få til girkasser og sånn da på en motorsykkelmotor?
Girkassen er jo allerede montert inni motoren, så det er jo ikke noe å tenke på :P Lett bil å motor med relativt lite moment, så holder sikkert den.. Modifisere drevakslingen ut av motoren til å passe en kardang.
 #368103  av stianøverland

takk pirkka, der lå det mye spennende :D

tja, planen er jo å få rivd ut alt intreør, fjerne skelett i dører, panser, bakluke, takplate i glassfiber, ut med alt intreør og alle ruter i plexi.
og vekk med alt som ellers veier for mye. planen er å ligge på rundt 500-550 og, uten motor og fører ;)

når det kommer til kraftoverføring, så blir det nok en volvo 1031 bakaksel , kappet mellomaksel å brukt en stump til å feste et tannhjul på, å setter kjede rett fra girkassa og ned på akselen.

det er ikke snakk om noe understell eller demping overhodet, akselen skal sveises rett på bilen. kan bli så ubahagelig å stivt som det bare vil ;) men den bilen her skal herjes med og er ikke laget for bykjøring :)
 #368462  av JePe

Ronny skrev:Skal ikke heller prøve å få tak i en Hayabusa motor da? Litt mere moment, samt mye større utvalg i turbo kit.
Jeg tenkte det samme, kjøp Hayabusa motor i stedet. :D
 #371325  av Kanakkas

Hør med folk som kjører roadracing, der er det mye å få tak i. Nytt og brukt ol.
Kunne hørt med en på jobben, men han er borte på permisjon i 6 mnd. Tror ikke de betaler "alt for mye" for sykklene sine i std. utførelse.