TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • castrol celica

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #370817  av MR2i
 
Minner ekstremt om når de starter opp turbinmotorer ja!! :mrgreen:

Christer bak rattet ser jeg. Det var ikke langt unna til at han fikk seg den bremsebenken selv nå hørte jeg. Nede på hans nye "sjappe" på Arneberg. :)
Jeg hjalp ham litt med en PC som han ikke fikk et mappingsprogram inn på for noen uker sida. Blir bra når han er i full gang der.
 #371356  av sleeper
 
mulig du har skrevet det før, men hvor mye veier bilen nå da? tørvekt og med vesker..
 #371361  av JePe
 
Har ikke hatt noe spesielt sansen for celica før, men fy f.. det der gir mersmak! Gleder meg til å se mere til denne live! :D
Godt jobba!
 #371364  av MOTORSPORTHUSET
 
takker :D ja det er kule biler vis mann gjør mye med di.

mellom 1000-og 1100.kg helt sikkert som tørrvekt.
skal veie snart.


jeg skal trmme ned med mindre turbo til ca 700 i motor og et mye lengre register.
jeg sier ikke at det ikke er mulig og ha litt langt reister og 900hk men jeg hadde bare for stor turbo.

men jeg prøvde bilen skikkelig her og det er jo helt synnsykt når trykket er der..men litt kort register kan man si.
sammen med høy utvekslin er det en dårlig kominasjon.

jeg skal prøve med rav4 kasse.. kikket litt på det og det vil passemed litt ombygging.

noen som har formening om styrken på disse kassene?
 #371367  av sleeper
 
Aldri sett noen dra mye Ho mellom de .kassene,men har sett bilder av drevene og de er en del tynnere en celica drevene.

Begynte akkurat og se litt på en sånn kasse selv da de første av de hadde mulighet til og låse sendterdiffen elektronisk.. så tanken var og se om det fikk og bruke en sånn diff på en celica kasse.
 #371647  av MOTORSPORTHUSET
 
finnpuss...bygd launch controll på håndbrekk..+++
så utrolig deilig og være ferdi og bare dille og få alt bra...
endelig etter 2000timer..... gleder meg til neste sesong... :D
 #371657  av sleeper
 
Hvorfor på håndbrekk? mye bedre og ha det automatisk vel? ( ingen problem og ha det helautomatisk på sm4.. )
 #371683  av MOTORSPORTHUSET
 
då får jeg brukt det hver gang jeg vil bruke det.
når jeg starter og vil stramme opp driverk og holde litt igjen på brekket.


og når jeg kjører og vil låse bakhjula så har jeg kjempe moment på lavt turtall til og begynne med i sladden jeg holder på med! som er skånsomt mot driverket i forholde
til og ha myee turtall for og komme igang før trykket kommer.

sjønner?


ps..ken block har det!
 #371684  av MOTORSPORTHUSET
 
jeg bygger også 4 toms eksos under hele bilen.
(det er jeg sikker på at blir den første st185med 4 toms hele veien!!)
så setter jeg el-servopumpa fram i torpedoveggen istedenfor bak. pga raskere respons.
 #371708  av Andrepedersen
 
Denne bilen har vært min drømmebil lenge, og du eiger kansje verdens råeste !! Gjett om jeg er misunnelig!
Hvor kjøpte du speila forresten ? wrc-speila ?
 #371709  av MOTORSPORTHUSET
 
jeg selger di..egentlig til noe ant men er helt råe i finnish og passer med minimal ombygging.
slipe litt i underkant. kan legge ut bilder snart. men er ekte carbon. og ikk no jallakopispeil
kr 2800
 #371765  av Andrepedersen
 
MOTORSPORTHUSET skrev:jeg selger di..egentlig til noe ant men er helt råe i finnish og passer med minimal ombygging.
slipe litt i underkant. kan legge ut bilder snart. men er ekte carbon. og ikk no jallakopispeil
kr 2800
legg ut bilder du, så blir vi nokk enige :)
 #371846  av kennethx
 
Noen gang vært inne på tanken å kjøre en kompressor for å få i gang systemet før den store turboen tar over? Gjenomførbart, eller for dårlig plass i motorrommet?
  • 1
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 90