TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Motorlys og mistet motorkraft pÃ¥ 3sgte

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #371963  av jarls

ARRGH!

Jeg lånte bort bilen idag, og da jeg fikk den tilbake var motorlyset tent og den går ikke mer enn 3000o/min. Jeg fikk beskjed om at gass-wiren hadde hengt seg opp..

Når jeg starter den, går den helt normalt, men når jeg kommer til 3000o/min så fusker den, og den går ikke noe høyere på turtall..

Motoren får også VELDIG fet blanding.

(Motoren er orginal og kjøres på orginalt trykk)

Tips/teorier mottas med takk? (Jeg har prøvd å nullstille ecu, ved å ta ut sikring og ta strømmen på bilen)
 #371967  av hmsilset

Jeg biter ikke på at gasswiren har hengt seg opp. Enn sånn wire holder. Eller ryker om den er montert feil. Prøve å se om du finner noen feil på ledninger eller ta en diagnosetest.
 #371971  av lasse

mr2storbrua skrev:Prøv diagnose: http://www.ts-ogn.no/content/view/16/27/

Tipper bankesensoren er ødelagt...
+1

Ta en diagnose, om det er bankesensorenså ville jeg bytta plugger, fordelerlokk, rotor, pluggledninger og fått justert tenninga før jeg bytta bankesensoren :wink:

EDIT: Du kjører på 98 oktan eller?
 #371974  av jarls

Takk for svar og tips!

Jeg skal ta en diagnosetest når jeg kommer hjem fra jobb. Jeg har googlet litt og det bekrefter det dere sier.
Det ser ut til å være bankesensoren. Heldigvis har jeg en delemotor :wink:

Motoren ble sånn etter at gassen hadde hengt seg opp--> bilen gikk på turtallsperra en stund.. Neste gang jeg låner bort bilen, skal jeg være med selv..

Ja, jeg kjører 98oktan.
Tenningsdelene er ca 1,5 år gamle, så da trenger jeg vel ikke bytte?