TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• oppgradering av bremser?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #372131  av akselwp

hei hei:) noen dær ute som kan anbefale størrelse på bremseskive? har nå dårlige calippere så tenkte at æ bare kaste alt å sett på nå som tåle litt mer:) sendte mail til K-sport å spurte om tilbud, så vi får se:) men som sagt så va æ usikker på hvor stor skive æ skulle gå for.. noen som har tips og råd? kanskje litt erfaring;)
 #372137  av Mr_Storbrua

Hei :)

Har regler her på forumet om å skrive enten bokmål eller nynorsk :)

Sånn.. Sååå, hva slags mr2 har du? mk1? mk2? modell??

mk2 fikk nye større bremser etter '92.. Om du har eldre enn det så ville jeg bare fått tak i '92+ bremsekaliptere, å slissa og blindbora skiver, med redstuff bremseklosser eller noe sånn.. Holder en stund det.
 #372148  av inzane2012

som sagt over her, om du har pre92 modell holder det i lange baner å oppgradere til 92+ bremsene, med mindre du har planer om å kjøre aktivt på bane, så holder disse i massevis...
 #372166  av akselwp

takk for tipset ad:) skal sjekke ut litt der.. fant også noe bra hos K-sport, men lurte på hvilken størrelse jeg skulle gå for.. dem hadde fra 11" og 12" med 6 stempel forran og 4 bak mens 13" til 14" hadde 8 stempel forran og 4 bak.. har en 1990 mk2 Gti som jeg skal hive noe større i etterhvert:) så er som sagt bremsene dårlige så jeg kjører full uppgrade på dem nå:)