I dag har jeg vært detektiv
På Fredag ble KE30'en min påkjørt no så ekstremt! Jeg var inne på et kjøpesenter, og når jeg kom ut igjen så bilen slik ut:
IMAG0068.jpg (167.4 kiB) Vist 620 ganger
Sjåføren hadde stukket av...
Fredagen:
- Så jeg startet med å undersøke åstedet, det var snø på taket og sporene avslørte veldig enkelt en sladdende bil som hadde sakset helt rundt og truffet døren min, med sin bakre støtfanger.
- Jeg prøvde å ringe forsikringsselskapet, men der var det ikke svar å få.
Lørdag, undersøkelse av skadeomfang, og å prøve å visualisere hvilken type bil som kunne ha påført skaden:
- Det var tydelige rester av gummi/hardplast, og bulken var begrenset til kun døren, dermed må det ha vært en utstikkende gummi/plastfanger som har gjort skaden.
- Snø + Sladdeføre + Fangertype + Sjåfør som har stukket av ++++ Her var jeg sikker på at det var en ungdomssjåfør som hadde vært uheldig og stukket av i redsel. MTP høyden på fangeren så anslo jeg det til å være en Volvo (100-200-700 serien).
PS: Utrolig nok er det bare døren som har fått skade, såvidt jeg kan se. Tar selvfølgelig med bilen på verksted for takst.
Mandag:
- Spørre alle som er på senteret om de har observert noe, neida ingen.... Men så endelig slår det til, øyenvitne som kan bekrefte en blå Volvo 740 og et mulig navn på fører.
- Leter opp mulige folk som kan passe på Facebook, og etter hvert står jeg igjen med bare en kar. Han står listet med foreldre, som jeg igjen finner nummer til på Gule sider
- Fikk så snakket med en real far som kunne gi meg bekreftelse på at dette kunne være mannen jeg var ute etter, samt nummer til sønnen
- Jeg ringer opp sønnen, og etter mye mye jobbing kunne han bekrefte at det var han som hadde forårsaket dette!
Alt i alt? En god dag.