TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Familiebil i 100-140 tusen kroners klassen

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #372543  av JePe

Hei folkens, det ser ut til at jeg trenger en familiebil til våren, og sliter litt med å finne en bil.
Har som dere sikkert forstår ikke lyst til å selge supraen til fordel for en dyr bil, og jeg har 100 000-140 000,- å bruke på dette.

Er ikke så stor fan av stasjonsvogn, men må man så må man.. Aller helst kunne jeg tenke meg en "SUV" men om det finnes en god åplitelig stasjonsvogn med god komfort og plass er dette også interessant.

Noen som har forslag og erfaringer?
 #372549  av JePe

Drift-It skrev:vist du ikke må ha toyota, kan jeg anbefale volvo v50, har en selv og er kjempe fornøyd.
mye bil for pengene.

OK, trenger ikke være noen Toyota nei, skal sjekke ut Volvo! :)
 #372550  av Andreazz

BMW 5 serie E39! Det er gode, komfortable biler. Finn et godt beholdt eksemplar med service historikk, så har du en trygg og god familiebil. Men ville ikke valgt en 520, litt for slapp motor til en så tung bil. Dessuten så er ikke de med større motor så mye mer tørst på bensin heller.

Her er et eksempel:

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=25131821

Det finnes mange av dem der ute, så bare sett seg ned å søke :D
 #372552  av Papi

Subaru Forester. N/A går frå 60-70 laken og oppover, medan S-Turbo-versjonane er begynt å kome ned på rundt 130-150k. Sjølv om dei eldste er frå '97-'98, held dei absolutt fleste av seg framleis ganske godt. Forholdsvis ok plass i bakseta, god bagasjeromsplass, suveren firhjulstrekk, og slitesterke bilar generellt sett. Litt dyre deler riktignok, men så sjeldan som det er problem med desse, er sjølv dette overkomleg. :)
 #372562  av JePe

Andreazz skrev:BMW 5 serie E39! Det er gode, komfortable biler. Finn et godt beholdt eksemplar med service historikk, så har du en trygg og god familiebil. Men ville ikke valgt en 520, litt for slapp motor til en så tung bil. Dessuten så er ikke de med større motor så mye mer tørst på bensin heller.

Her er et eksempel:

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=25131821

Det finnes mange av dem der ute, så bare sett seg ned å søke :D

Ser fin ut den der, men hvor mye bruker egentlig en sånn bil på blanda kjøring da? blir vel raskt over litern vel?
 #372572  av JePe

Biler jeg har lurt litt på den siste tida er Honda CR-V, tror det er bra biler, men synes de ser litt kassete ut.
Toyota RAV4, liker denne godt men det sies at den har litt dårlig bagasjerom.
Nissan X-Trail, denne ser bra ut, har god plass osv, men de som ligger ute til mitt budsjett har gått litt langt synes jeg, men mulig det ikke har så mye å si om den er vedlikeholdt godt.

Ellers så har vi stasjonsvognene til Audi A4, Ford Mondeo, VW Passat..
Er det noe jeg hvertfall må STYRE UNNA så må dere bare rope ut iallefall!

Jammen ikke enkelt dette her når man hele tida har vært mest opptatt av de litt mer sportslige bilene! :lol:
 #372577  av supratt

Har selv kikka endel på biler i prisklasse fra 90-150 laken, og har funnet ut at -98 Legend 3,5 og -00-01Accord Type-R er tingen :wink: Rundt 150-160 laken er det mulig å få dem til :) De ytterst få som er og oppdrive da :?
Er også mulig og få tak i -05-07 Saab 9-3 Vector utgaver til rundt 140-160 laken...det er bortimot nybil til god pris...
 #372578  av mr2storbrua

#372597  av sigheri

Selger vår geniale familiebil.

4wd, 150hk, AC, Skinn, 6 seter :)

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=24726541
 #372616  av rx300

JePe skrev:Hei folkens, det ser ut til at jeg trenger en familiebil til våren, og sliter litt med å finne en bil.
Har som dere sikkert forstår ikke lyst til å selge supraen til fordel for en dyr bil, og jeg har 100 000-140 000,- å bruke på dette.

Er ikke så stor fan av stasjonsvogn, men må man så må man.. Aller helst kunne jeg tenke meg en "SUV" men om det finnes en god åplitelig stasjonsvogn med god komfort og plass er dette også interessant.

Det _må_ jo ikke være stv, noen sedaner er jo digre. I min 2003 Camry (597l bagasjerom) så kan jeg legge nedi en sammenlagt Emmaljunga Kombivogn (en av de største på markedet) _på langs_ uten problemer, og får mer plass til overs enn jeg får i vår 2001 Subaru Legacy stv. I tillegg har den veldig god plass til barneseter, isofix, forankringsfeste for top-tether på alle tre bakseteplasser, og overlegen komfort i forhold til de fleste alternativene i prisklassen.
 #372617  av JePe

rx300 skrev:
JePe skrev:Hei folkens, det ser ut til at jeg trenger en familiebil til våren, og sliter litt med å finne en bil.

Det _må_ jo ikke være stv, noen sedaner er jo digre. I min 2003 Camry (597l bagasjerom) så kan jeg legge nedi en sammenlagt Emmaljunga Kombivogn (en av de største på markedet) _på langs_ uten problemer, og får mer plass til overs enn jeg får i vår 2001 Subaru Legacy stv. I tillegg har den veldig god plass til barneseter, isofix, forankringsfeste for top-tether på alle tre bakseteplasser, og overlegen komfort i forhold til de fleste alternativene i prisklassen.

Ja, sant det, men skulle helst vært stasjonsvog eller SUV pga at jeg har en hund også som ofte må bli med på tur.. Glemte å nevne det.
Men har sett litt mer på Nissan X-Trail og ser at det faktisk finnes noen der som ser bra ut men tanke på pris og km.