IAC ventilen skal jo "bypass'e" luft forran gass-spjeldet og inn i plenumet på tomgang for å regulere tomgangen på bilen. Fjernes denne, får du ingen automatisk tomgangsregulering lenger, no de færreste med slike innsug har etter hva jeg har sett (high performance motorer - Tomgang, hva er det forno?

).
Trur du rett og slett må justere spjeldet så du får en alright tomgang på Varm motor...også får du bare leve med at ved kald motor vil bilen mest sansynlig stoppe om du slipper gassen for langt ned.
Alternativt kan du justere spjeld-åpningen noe høyere, så den går duganes på kald motor og...men da vil tomgangen på varm motor være ganske mye høyere; og som regel kjører man jo på varm motor
Har du derimot Mulighet til å montere inn IAC-ventilen, så gjør du det. Den skal hente luft før gass-spjeldet, og slippe det inn i plenumet.
IAC ventilen lukker seg selv ved alle andre stillinger enn tomgang, så den ikke bypasser luft når den ikke skal. Disse kan derimot gå istykker iblandt, da får man litt rare tomganger..noen høye, noen lave.. noe "henging" av turtall etter du går av gassen etz (fordi den ikke stenger helt etz).
lykke til..