TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Forsøk pÃ¥ svindel??

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #372614  av Zepticon

supratt skrev:Interessant å se at du syns en Lexus GS ser ut som en -98 Corolla :wink: Syns ikke min minner mye om en Corolla 5 dørs gitt :wink:

Kan vel heller ikke se likhetene på det meste annet heller. 4,3 VVti V8 med bortimot 480NM (hvor 85% er tilgjengelig fra 1800rpm) og 300HK, med fabrikkstall på 0-100km/t på 5,6 sekunder på en GS430 iallefall :lol: Det i tillegg til støydemping, silkemyk automat og en handling som langt ifra er redd svinger :lol: Bilkunnskapen er på ett all time high blant noen av debatantene ser jeg :wink:

Spørs om 1.3 eller 1.6, 5 dørs Corolla helt klarer brasene da :wink:
Mend u kan ikke benekte likheten mellom corolalen og GSen på bildet?
Spesielt at Vinduene har samme form er veldig synlig og gjør bilene utrolig like fra siden.
 #372621  av supratt

Zepticon skrev:
supratt skrev:Interessant å se at du syns en Lexus GS ser ut som en -98 Corolla :wink: Syns ikke min minner mye om en Corolla 5 dørs gitt :wink:

Kan vel heller ikke se likhetene på det meste annet heller. 4,3 VVti V8 med bortimot 480NM (hvor 85% er tilgjengelig fra 1800rpm) og 300HK, med fabrikkstall på 0-100km/t på 5,6 sekunder på en GS430 iallefall :lol: Det i tillegg til støydemping, silkemyk automat og en handling som langt ifra er redd svinger :lol: Bilkunnskapen er på ett all time high blant noen av debatantene ser jeg :wink:

Spørs om 1.3 eller 1.6, 5 dørs Corolla helt klarer brasene da :wink:
Mend u kan ikke benekte likheten mellom corolalen og GSen på bildet?
Spesielt at Vinduene har samme form er veldig synlig og gjør bilene utrolig like fra siden.
Gøy å se at du har enn slik inngående innsikt i design :? Imponerende :) Eller? :|
 #372624  av supratt

Hehe, omsider kom det mail fra firmaet som skal selge bilen : REF:

Hei, Takk for mail.
Denne bilen er helt riktig produsert i 2000.
SÃ¥ det er en 2000 mod,.
Denne skulle vært fjernet, og blir det iløpet av dagen.

Ha en dialog mot merkeforhandler Toyota som sist solgte bilen, og ble da annosert som 2002 mod.
Vi er Forhandler av Skoda som ny bil, og ut ifra chassis.nr kunne ikke vi finne det ut. .

Mvh

Erling Sturla Rørvik
Grenland Bilservice AS
 #372630  av Zepticon

supratt skrev: Gøy å se at du har enn slik inngående innsikt i design :? Imponerende :) Eller? :|
Nå veit ikke jeg hvordan jeg skal tolke den kommentaren:D Men, i hvertfall, skal skrive en master i produktdesign etter jul så litt peiling vil jeg tro jeg har :D

Men, likheten er der. Sier da ikke at Lexusen ser ut som en corolla, eller omvendt, men de har mye av det samme formspråket. Vinduene er vell det klaresete eksemplet på dette. Måten bakruten fortsetter forbi bakdøren, og lager en bue bak døren er tydelige designtrekk på begge bilene. Dette er kansje ikke så rart da de er fra samme produsent og samme tidsepoke.

Det skal sier at dette da gjelder kun siden på bilen, om man ser den fra andre vinkler, slik som på bildene av din, så får man en helt annet intrykk.

Etter min mening er det ingenting her som foteller meg at denne bilen er verdt 300k, dersom jeg ikke visste det var en GS.
Den er sølvgrå, slik som 50% av den norske bilparken, og den har alufelger kjøpt på Statoil. Det er kansje felgene som ødelegger hele bildet.
Bilde
Sist redigert av Zepticon den 29 okt 2010 14:24, redigert 1 gang totalt.
 #372641  av supratt

Med den innsikten du da sier du har på design, så er det jo fascinerende å se at en bils likhet med en annen blir definert utifra kun sideprofil :? Det er vel strengt tatt en veldig direkte og bokstavelig sagt endimensjonal tolkning av ett design som i real life er tredimensjonal :)

Og selv om siderutene ligner noe, som du har helt rett i, så har ikke GS siderute bak c-stolpen slik Corolla har....Men,men

Designspråket fra -90 tallet til Lexus var da også preget av diskre luksus, noe de nå etterhvert har firet litt på :)
(Og som er liten digresjon så ble jo GS designet av Giuario designhus i Italia, og var i utgangspunket tiltenkt en ny Jaguar, så noe innsikt i design har jeg også snappet opp) :?
 #372658  av Zepticon

supratt skrev:Med den innsikten du da sier du har på design, så er det jo fascinerende å se at en bils likhet med en annen blir definert utifra kun sideprofil :? Det er vel strengt tatt en veldig direkte og bokstavelig sagt endimensjonal tolkning av ett design som i real life er tredimensjonal :)
Ja, det var utelukkende de to bildene som ble sammenlignet der som jeg syntes var litt morsomt, og derfor kommenterte. Både fordi jeg fant det overaskende og litt "feil" at de lignet så mye på hverandre fra den vinkelen som de gjorde, i og med at de er vidt forskjellige biler på alle måter.

I dag er jo likhetene enda tydeligere. Rav4 og Landcruiser er veldig like, og Avensis og LS600 fra Lexus har også mange likhetstrekk.
 #372670  av megetlei

supratt skrev: (Og som er liten digresjon så ble jo GS designet av Giuario designhus i Italia, og var i utgangspunket tiltenkt en ny Jaguar, så noe innsikt i design har jeg også snappet opp) :?
Var vel bare 1.gen GS som ble designet av Giugiaro eller?
 #372782  av marlboro1310

denne diskusjonen minner meg om da jeg var 10 år, da hadde min onkel kjøpt seg en Mercedes til 800 000,- når han kom på besøk sa min mamma: "Den der likner jo på en prikk på Hyunday Accent`en min" (begge var grå) ...onkelen min hadde da samme ansiktsuttrykk som Adolf Hitler hadde når han innså at krigen var tapt...

:lol:
 #378165  av chris

marlboro1310 skrev:denne diskusjonen minner meg om da jeg var 10 år, da hadde min onkel kjøpt seg en Mercedes til 800 000,- når han kom på besøk sa min mamma: "Den der likner jo på en prikk på Hyunday Accent`en min" (begge var grå) ...onkelen min hadde da samme ansiktsuttrykk som Adolf Hitler hadde når han innså at krigen var tapt...

:lol:

:lol: :lol: :mrgreen:
 #390757  av @lpher

supratt skrev:
Ha en dialog mot merkeforhandler Toyota som sist solgte bilen, og ble da annosert som 2002 mod.
Vi er Forhandler av Skoda som ny bil, og ut ifra chassis.nr kunne ikke vi finne det ut. .
Husker faktisk at den lå ut feil den gangen også :) MEN...dette er faktisk mer vanlig enn hva folk tror. Er omtrent daglig borti tilfeller hvor folk oppgir å ha en gitt årsmodel, for så å finne ut at bilen, som oftest, er både ett og to år eldre enn det eiern trodde :D