Noen som vet om det finnes lexanruter til mk2 noen plass?: )
- 1991 MR2 Mk2 (viewtopic.php?f=61&t=36628)
john_e skrev:Jeg har også sett etter det, men har enda ikke funnet noe. Alternativet vel å kjøpe lexan selv og varmebøye.
Problemet er jo at det ikke er lov å bruke på veien etter det jeg forsto da jeg leste kjøretøysforskriften![]()
(Det var visst bare var lov å bruke plastruter i tak eller innvendige vindu)
Hadde i alle fall kunne spart en del vekt på det
Mr_Storbrua skrev:Er vel sikkert i forbindelse med kollisjon/utforkjøring, da de ikke knuser på samme måte som ett herda glass. Da sitter man fast i bilen om man ikke får opp dørene..Var det jeg også tenkte, men det hadde jo sikkert gått greit med bakrute og bakre sidevinduer, siden man da både har sideruter og frontrute å knuse seg gjennom.
hmsilset skrev:Lexan ruter blir veldig fort stygge og ripete!Prøvde å maskinpolere på denne bilen, men måtte brukt lang tid på å få dem 50%..Kunne det ha vært noe å legge beskyttelsesfilm utenpå
sidevinduene er faktisk vanskelig å se klart igjennom.
[img]http://i166.photobucket.com/albums/u114 ... /050-5.jpg[/img
john_e skrev:Ja, det vil helt sikkert hjelpehmsilset skrev:Lexan ruter blir veldig fort stygge og ripete!Prøvde å maskinpolere på denne bilen, men måtte brukt lang tid på å få dem 50%..Kunne det ha vært noe å legge beskyttelsesfilm utenpå
sidevinduene er faktisk vanskelig å se klart igjennom.
[img]http://i166.photobucket.com/albums/u114 ... /050-5.jpg[/imgEr mulig at det ikke holder så mye bedre, men kan jo teste det
ad92 skrev:Vist formålet er å få bilen lettere så er jo det mange andre tiltak som har mye mer effekt vill jeg tro. Dører i glassfiber, mest mulig carbon osv letter jo en del. Å kanskje det beste tiltaket må vell være å slanke seg 5 kg selvNår man allerede har fjærnet lydisolering, tepper, slanket motoren, laget glassfiberpaneler osv. så er det jo nesten bare vinduer som gjenstårå fluer i en smekk
Zepticon skrev:Ikke så koselig med Lexanruter når du ligger på taket i et fjellvann, og ikke har noen knuselige ruter på bilen.
Zepticon skrev:Ikke så koselig med Lexanruter når du ligger på taket i et fjellvann, og ikke har noen knuselige ruter på bilen.Er jo derfor man bare bytter til lexan i taket, bakvinduet, og sidevinduene bak
MRPETTER skrev:Men om det er ren banebil, så må man vel bry seg katta i hva BT mener om saken?Zepticon skrev:Ikke så koselig med Lexanruter når du ligger på taket i et fjellvann, og ikke har noen knuselige ruter på bilen.dårlig med fjellvann på rudskogen:P