TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Tom's 3S-GTE- Litt hjelp?

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #373008  av Toms_3S-GTE

mr2storbrua skrev:Er ikke så vanskelig å bytte de pakningene...
Neida, jeg har rett og slett ikke fått sett på det fordi bilen min står på en øy utenfor bergen, og jeg har ikke hatt tid i det siste til å komme meg ut dit. Hadde jeg fått vært der ute, hadde det nok allerede vært gjort ;)
 #373014  av inzane2012

mr2storbrua skrev:Er ikke så vanskelig å bytte de pakningene...
nei, en trenger vel ikke akkurat vere rakettforsker for å få det til, men siden jeg aldri har gjort det før, så er det alltid kjekt med litt hint og tips ;) såg jo f.eks nå når jeg tok opp pakningene fra eska at di skal skrues fast ett par plasser, det visste jo ikke jeg fra før av ;)
 #373027  av mr2storbrua

Dersom du ser på de nye pakningene, så ser du jo hvor de skal skrus fast, og da finner du skruen/mutteren lett. Du ser også om det er festa i klips (husker ikke selv), så da er det jo egentlig bare å begynne å dra av de gamle...
 #373045  av inzane2012

mr2storbrua skrev:Dersom du ser på de nye pakningene, så ser du jo hvor de skal skrus fast, og da finner du skruen/mutteren lett. Du ser også om det er festa i klips (husker ikke selv), så da er det jo egentlig bare å begynne å dra av de gamle...
var ikke så lett som jeg trodde dette her nei, måtte av med deksela til a-stolpene og deskla bak setene for å komme til muttrene til pakningane, måtte og skru av setebelte...
Toms_3S-GTE skrev:Jess, var det jeg tenkte og, kjekt med tips så slipper man å bruke 5 timer på en 1,5 times jobb f.eks :lol:
ja, nå har vel jeg stått siden kl8, og bare "ferdig" med høyre side... men den lekker jo faen meg mer nå enn den gjorde før!!!
targa pakningen ligger ikke skikkelig inntil ruta helt i bak kant, så når jeg klemte en klut med vann over så rant det rett inn...
og nå stopper døra i pakningen om jeg bare dytter forsiktig i den, ser nesten ut som døra er skjeiv :(
 #373048  av Toms_3S-GTE

inzane2012 skrev:
mr2storbrua skrev:Dersom du ser på de nye pakningene, så ser du jo hvor de skal skrus fast, og da finner du skruen/mutteren lett. Du ser også om det er festa i klips (husker ikke selv), så da er det jo egentlig bare å begynne å dra av de gamle...
var ikke så lett som jeg trodde dette her nei, måtte av med deksela til a-stolpene og deskla bak setene for å komme til muttrene til pakningane, måtte og skru av setebelte...
Toms_3S-GTE skrev:Jess, var det jeg tenkte og, kjekt med tips så slipper man å bruke 5 timer på en 1,5 times jobb f.eks :lol:
ja, nå har vel jeg stått siden kl8, og bare "ferdig" med høyre side... men den lekker jo faen meg mer nå enn den gjorde før!!!
targa pakningen ligger ikke skikkelig inntil ruta helt i bak kant, så når jeg klemte en klut med vann over så rant det rett inn...
og nå stopper døra i pakningen om jeg bare dytter forsiktig i den, ser nesten ut som døra er skjeiv :(

Ouch! Håper ikke jeg får slike problemer når jeg bytter mine :/
 #373052  av inzane2012

mr2storbrua skrev:Har du prøvd å ta ned vinduet før du lukker døra? Kan jo være vinduet må justeres litt...
prøvde ikke så mye desverre, brukte såppas lang tid på å bare få på første dørpakninga...må av å teste ut mer i morra..
 #373055  av inzane2012

mr2storbrua skrev:Sjekk at du har fått den ordentlig inn i sporet på a-stolpen da... Den skal inn i en slags skinne/list der..
joda, der satt pakningen som ett skudd, problemet kom når jeg fikk på pakninga på glasstaket, og skulle feste glasset igjen, da ville ikke vinduet presse skikkelig på pakningen helt i bakkant så vannet rant inn på innsida av ruta :(
har prøvd å ta noen bilde som jeg kan få prøvd å få ut i morra...
 #373097  av Toms_3S-GTE

inzane2012 skrev:spørs det i og med vi begge har kjøpt fra twosrus...
får satse på at det går seg litt til over nattam, vist ikke så sliter jeg...
Er jo orginal pakninger så det skal ikke være grunnen. Er nok dessverre noe annet som er galt :/
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 27