TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Eu godkjenning!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #373285  av headtwizt

Hei alle som deler interessen for mr2.

Har hatt min mr2 nå i 3 år, men problemet var at forrige eier har puttet på ett senkesett.

Dette har stått på i 9 år, men ble først merket nå når jeg hadde bilen på eu godkjenning. Har papirer på det og alt.
Men jeg klarer ikke se noe serienr på fjærene.

Det har seg også slik at jeg kræsjet sommeren 09 med ett rådyr, og det ble da gjennomført hjulstillingskontroll ol. av toyota merkeverksted.
Spørsmålet er som følger? Kan jeg da bruke disse hjulstillingspapirene i kombinasjon med tuv papirene for å få den godkjent?

Bor for tiden i Bergen, så hvis noen veit om ett fornuftig verksted, med fornuftige priser, gi meg gjerne en lyd :D

Mvh
Chris
 #373294  av Sven

headtwizt skrev:Det har seg også slik at jeg kræsjet sommeren 09 med ett rådyr, og det ble da gjennomført hjulstillingskontroll ol. av toyota merkeverksted.
Spørsmålet er som følger? Kan jeg da bruke disse hjulstillingspapirene i kombinasjon med tuv papirene for å få den godkjent?
Det skal gå bra.
 #373295  av celicat23

Hvis du ikke kan lese av nummeret på fjærene så kan du mest sannsynlig glemme å få de godkjent. Biltilsynet vil se TUV papirene, og i de så skal det stå det samme nummeret som skal stå på fjærene. Kan de ikke lese av nummeret på fjærene så blir det mest sannsynlig stryk.

Hjelper ikke å ha hatt 4 hjulskontroll hvis du ikke kan dokumentere at fjærene som sitter på bilen er TUV godkjent.
 #373303  av lasse

celicat23 skrev:Hvis du ikke kan lese av nummeret på fjærene så kan du mest sannsynlig glemme å få de godkjent. Biltilsynet vil se TUV papirene, og i de så skal det stå det samme nummeret som skal stå på fjærene. Kan de ikke lese av nummeret på fjærene så blir det mest sannsynlig stryk.

Hjelper ikke å ha hatt 4 hjulskontroll hvis du ikke kan dokumentere at fjærene som sitter på bilen er TUV godkjent.
+1

Tilsynet er ganske strenge på dette, skal du få det godkjent må nummeret være synlig.
Mitt tips vil være å lakke fjærene svarte og bare gi f, da vil dem sannsynligvis ikke merke det på eu kontrollen engang.
Skal du få det skrevet inn i vognkortet er nok nye fjærer og en rykende fersk 4 hjulskontroll veien å gå.
 #373321  av headtwizt

Takk for svar folkens..
Tingen er at den allerede har vært inne på eu-godkjenning, og dette står som en 2er feil på den..
Nå har også skiltene blitt klippet av militærpolitiet!Great Success!
 #373329  av inzane2012

militærpolitiet??? wtf? har di juristiksjon på sånt da??
bilen min har jo vert avskiltingsbegjært i ett år nå, og ingen som har vert å lukta på skilta mine enda ;)
 #373342  av headtwizt

inzane2012 skrev:militærpolitiet??? wtf? har di juristiksjon på sånt da??
bilen min har jo vert avskiltingsbegjært i ett år nå, og ingen som har vert å lukta på skilta mine enda ;)
De har visst det når bilen står inne på militært område! :S Shit happens...
 #373346  av lasse

Ja, da er jo saken enkel, du MÅ på biltilsynet.
får jo kasta senkesett etter deg, finn ett du vil ha, få det montert, fersk 4-hjulskontroll og dra og vis den.
Pass på at alt er tight og fint i understellet, får ny mangellapp fra tilsynet om det er noe annet det er slark i.
Original eksos og orginal -ish størrelse på hjua er nok lurt, dem er glad i å pirke på ALT som ikke står i vognkortet, dette vet jeg av erfaring!!!