TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hjelp! supraen min tar inn vann =(

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #373138  av tomrnk

Mk3'n min tar inn vann, men jeg vet ikke hvor det kommer i fra. fothuset på sjåførsiden er kliss vått etter en dag med regn ute!
gulv matten er tørr bak pedalene og ellers i bilen, men foran stolen er det vått, noen som har vært borti det?
 #373140  av Radial

Sikker på at det ikke er forstveske a? Blir ganske seigt av det...

Ellers er det sikkert Targa-tak eller Takluke på'n? De har gjerne drenerings-kanaler i forkant som går på innsiden av venstre og høyre A-stople...disse VIL begynne å lekke en gang...(Slanger)
Sist redigert av Radial den 04 nov 2010 23:22, redigert 1 gang totalt.
 #373141  av tomrnk

Radial skrev:Sikker på at det ikke er forstveske a? Blir ganske seigt av det...
frostveska er tappet av siden motoren snart skal ut, så det kan ikke være det;/ det er vann, men jeg har ikke peiling hvor det kommer fra ;o
 #373154  av Andreazz

Det kommer sikkert igjenom hjørnene forran på targa-taket. Prøv å smøre inn pakkningene med listesilikon å legg taket på skikkelig. Sjekk at pakkningene legger seg ordentlig å stram de bakre boltene før de framme.
Uansett så er det håpløst å ha en eldre bil med targa-tak stående ute i all slags vær, regnvann VIL komme inn :wink:
 #373188  av tomrnk

Andreazz skrev:Det kommer sikkert igjenom hjørnene forran på targa-taket. Prøv å smøre inn pakkningene med listesilikon å legg taket på skikkelig. Sjekk at pakkningene legger seg ordentlig å stram de bakre boltene før de framme.
Uansett så er det håpløst å ha en eldre bil med targa-tak stående ute i all slags vær, regnvann VIL komme inn :wink:
Har tenkt tanken :) sikkert der problemet ligger. får prøve å skifte pakning etter hvert :D
 #373515  av tomrnk

thomas_ja27 skrev:Driftmotion har nye pakninger til taket høvelig rimelig:
http://store.driftmotion.com/static/i-m ... ealset.php
jeg kjøpte mine i norge på toyota, å det ble over dobbelt så dyrt :P

Takker =D
 #373550  av tojo

Er nok bra sikkert at det lekker igjenom hjørnene forran på targa-taket som det blir sagt her.
Er du i tvil,spyl med hageslangen så oppdager du dette fort.
 #373579  av tomrnk

tojo skrev:Er nok bra sikkert at det lekker igjenom hjørnene forran på targa-taket som det blir sagt her.
Er du i tvil,spyl med hageslangen så oppdager du dette fort.
Blir nok å prøve det :) grunnen til at jeg var i tvil er at jeg kan ikke se hvor vannet renner.. men finner vel ut av det =D