TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Instrumentpanel

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #37273  av sexten

Jeg rotet rundt her på forumet og fant en gammel post med dette speedometeret :shock: Snakker da om det nederste, er det bare meg eller ser dette utrolig fett ut? :) Det jeg da lurte på er om dette passer til en MR2 mk2 og hvor jeg kan få tak i det? :)
Vedlegg
Speedometer
Speedometer
indiglogauges_5c34-rig-158.jpg (51.23 kiB) Vist 2816 ganger

#37277  av Master

De to bildene du ser der er de samme. Det ene er på dagtid, mens det andre er på natten (i mørket) med "reverse glow" som de kaller det. Fins mange sånne på ebay.com men sikkert også hos ulike stylingfirmaer. Kanskje http://www.mtte.com ? Det vanskelige er å få tak i disse med KM/H som hovedvisning ytterst. Noen har jo MPH som hoved og KM/H som lita skrift innerst som bildene over.

Noen som vet om man trenger noen spesielle pærer for å få den glow effekten? Jeg vurderer å kjøpe noe alla bildene over, (har forresten ei pære i instrumentpanelet som er gåen også) vurderer å bytte alle til blåe pærer.

#37279  av Master

fjærna du de originale pærene da eller? jeg har lest litt om det nå... må vel ha en strøm omformer kobla på.?

#37281  av FireWalk

Så ganske fett ut. Har lyst å forandre speedometeret mitt jeg og. Men tror ikke jeg gidder å bytte ut hele dritten. Snakka med en kompis som er mekaniker. Han snakka noe om at han kunne installere noen lys dioder for meg, istedetfor pæren der og koble rett på 12 volten. Da ville jeg få sånt blått kult neonlys lignende effekt lys bak der. Han mente på det ville bli like stilig. Og frem for alt mye billigere. Må nesten bare prøve det.. se hvordan det blir :)

#37282  av sexten

hmm, jeg fant ikke det speedometeret på den siden jeg? Men jeg så at de speedometerene de hadde så kunne du få KPH-skiver til $10 ekstra. Christian: hva måtte du gjøre for å installere dette speedometeret? Avanserte greier?

#37300  av Master

har nettopp leita litt på ebay og bestilt disse instrumentskivene samt en kromma skive for alt rundt intrumentene. Tror det blir bra! Jeg bestilte turboskiver (med turbotrykksmåler) siden det er de eneste jeg fant som har rpm til 9000 samt 160/260 mph/kmh. Fant ut at de fleste NA skivene går bare til 8000 rpm og som regel til 140 mph. Noe som vil gi misvisning på både turtall og hastighet. (nå snakker jeg om ferdiglaga skiver til rundt 10$ og ikke custom til oppi 100$.)

Edit: ser jo nå at disse er de samme som første posten i denne tråden. :)
Vedlegg
A109.jpg
A109.jpg (8.72 kiB) Vist 2765 ganger
34RIG158.jpg
34RIG158.jpg (25.49 kiB) Vist 2765 ganger

#37330  av sexten

hadde du giddet å gi link til denne saken? jeg tror jeg skal bestille meg en slik også, og satse på at jeg klarer å montere det uten å ødelegge noe :D
Hva var prisen sa du? Og får du med KPH som de store tallene?

#37357  av larsst185

Det ligger et bilde av mine reverse el glo her et sted på forumet men kan ikke finne dem.De er også kjøpt fra speedhut.Tror du vil like dem og.Monteringa er helt grei.Du tar ut instrumentet og limer enkelt og greit de nye skivene oppå de gamle.Krever litt nøyaktighet men no prob egentlig.Kansje kristian har tråden i hvor de bildene har tatt veien..?? :lol:

#37358  av Master

sexten skrev: Og får du med KPH som de store tallene?

nei får de som de ser ut. Link: http://www.ebay.com der søkte jeg etter "mr2 bezel" (det er den ramma i krom rundt) fins i aluminium og diverse. bare å velge & vrake. Så søkte jeg etter "mr2 reverse glow" da får du opp mange forskjellige. bare å se ut i fra bildene og overskrifta hvilke som passer. Jeg kan nesten ikke gi deg direkte link siden de jeg var på er tatt bort etter jeg kjøpte dem, men de ligger i flere eksemplarer :)

Så er det bare å registrere seg, bruke Buy Now funksjonen og send mail til selger for å be om totalkostnad inkl porto. Så hvis du vil kan du gjøre som meg å spørre om de gidder krysse av for "gift" når de sender det, så du slipper toll.. er så små varer dette uansett, men toll tar jo sin tid. :?

Lykke til!

#37359  av sexten

betaling da? jeg så på noe ebay-greier og der måtte internasjonale kunder betale med American Express eller sende penger i posten, og begge disse alternativene er jo lite aktuelt :) men skal lete litt mer og se om jeg finner noe..

#37360  av Master

de fleste støtter PayPal. Det er en sikker og enkel måte å betale folk i USA spesielt med. http://www.paypal.com Så skriver du inn visakortet ditt der så trekkes det automatisk. Og det er trygt å handle hos firmaer der borte..

#37362  av larsst185

dær fant jeg dem
Vedlegg
instrument 003.jpg
instrument 003.jpg (96.06 kiB) Vist 2716 ganger